Kilometerteller op 00000 zetten

Alles in, over, rond en op de koets.
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Kilometerteller op 00000 zetten

Bericht door CitRoel » wo 18 jan, 2006 14:41

Ik wil graag m'n kilometerteller op nul zetten zodat ik precies kan zien hoeveel km ik ermee gereden heb (als ze weer in mekaar zit). Moet ik daarvoor een accuboormachine aan de kmtellerkabel hangen of kan ik op een simpele manier het dashbordje uit elkaar halen en ze handmatig op 00000 zetten?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Danos G
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Danos G » wo 18 jan, 2006 15:50

Ik heb een keer de km-teller van mijn dyane er een keer uit gehad. Als je het glaasje / plastic er voor weg haalt kun je de teller zo naar 00000km draaien hoor. Maar goed, dan moet je opletten dat je niets beschadigd natuurlijk. Boormachine er aan hangen kan ook, maar ik zou dat af laten hangen van de huidige km-stand.

Maar naast dit alles; je kunt toch ook gewoon kijken waar de teller nu op staat en dat als '0' beschouwen. Met een simpele rekensom weet je zo hoeveel km je hebt gereden!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » wo 18 jan, 2006 16:56

Okee dat kan wel... maar het lijkt me zo leuk om te zien dat je vanaf 00000 begint.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 18 jan, 2006 20:02

Rijden tot 'ie weer op nulnulnulnulnul staat :D ;)

maar ik zou er een boormachine aan hangen. Lijkt me het simpelst. Wel een boormachine die ook weer achteruit kan draaien voor als je net over de nulnulnulnulnul heen schiet.
Afblijven.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » wo 18 jan, 2006 20:23

kijk maar uit, ze zijn er over bezig om het strafbaar te maken, het wijzigen van de km stand. ;)
Ami 8 break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 18 jan, 2006 20:30

Is nog niet zo, tenzij je het doet om de waarde van je auto te verhogen. Maar bij een Eend is de kilometerstand niet interessant, dus persoonlijk zou het bij mij ook geen moer uitmaken wat de KM-stand is van een Eend als ik er 1 bij zou kopen.
Afblijven.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » wo 18 jan, 2006 22:18

Lelijke Eend schreef:Is nog niet zo, tenzij je het doet om de waarde van je auto te verhogen. Maar bij een Eend is de kilometerstand niet interessant, dus persoonlijk zou het bij mij ook geen moer uitmaken wat de KM-stand is van een Eend als ik er 1 bij zou kopen.
Bewijs jij maar eens dat je het niet gedaan hebt om de waarde van je auto te verhogen ;) lijkt me nogal een lastige klus.
PERSOONLIJK maakt het mij ook geen ene moer uit, maar er zijn vast mensen die er anders over denken ;)
Ik weet ook dat ze het er nog niet door hebben. Maar ze zijn er wel mee bezig
Ami 8 break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 18 jan, 2006 22:22

Iedereen is onschuldig tot schuld bewezen is, oftwewel wie eist bewijst. Als jij iemand beschuldigt dat hij/zij de km-stand aangepast heeft om de auto duurder te kunnen verkopen, moet je dat ook bewijzen.
Afblijven.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 18 jan, 2006 22:24

kun je niet bij cassis een nieuwe bestellen ;)
staat gegarandeerd op 00000 ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » wo 18 jan, 2006 23:01

Wie gelooft er nou dat een eend waarbij de teller op 00000 staat ook 'nul' kilometers heeft gereden? Waarschijnlijk denken ze eerder: 'oh, weer een ton erbij'. Dan wordt de kilometerstand juist hoger in plaats van lager en kun je dit absoluut niet doen om de waarde van de eend te verhogen!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » do 19 jan, 2006 09:02

Tom Duckpower schreef:kun je niet bij cassis een nieuwe bestellen ;)
staat gegarandeerd op 00000 ;)
die staan ook op iets van 8 of10 km ...

ze worden getest....
Wat brengt morgen.???

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 19 jan, 2006 09:37

Staat vanmorgen een gast voor de rechter in d'Bosch. Proefproces tegen een kmtellerfraudeur. Uitslag nog niet bekend.. Maar dat gaat over het verhogen vand e handelswaarde van een auto. Een eend met lage km stand heeft vaak meer gereden dan een met een hoge stand (klok rond). En dan hopen dat de km stand bij dat blokje en die versn.bak hoort. Zul je bij een eend geen gez**k mee krijgen (behalve met je 'beperkt aantal km verzekering'), dus boor lekker door!!! ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Evan.

Bericht door Evan. » do 19 jan, 2006 10:05

Lelijke Eend schreef:Iedereen is onschuldig tot schuld bewezen is, oftwewel wie eist bewijst. Als jij iemand beschuldigt dat hij/zij de km-stand aangepast heeft om de auto duurder te kunnen verkopen, moet je dat ook bewijzen.
jij leest elke keer duidelijk niet precies wat ik zeg;

als ze kunnen aantonen dat je aan je kilometerstand hebt geknoeid, kun je niet bewijzen dat je het niet hebt gedaan omm de waarde van je auto te verhogen.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 19 jan, 2006 11:01

Eigenlijk is het toch hetzelfde als een nieuwe teller erin zetten? De teller stand maakt toch niks meer uit, andere motor, andere bak, andereremmen.
Als ik er gezeik me krijg zeg ik toch gewoon dat ik er een andere teller in heb gezet en die terug gezet heb omdat het zo'n niets zeggende km-stand op stond.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 19 jan, 2006 11:55

CitRoel schreef:Eigenlijk is het toch hetzelfde als een nieuwe teller erin zetten? De teller stand maakt toch niks meer uit, andere motor, andere bak, andereremmen.
Als ik er gezeik me krijg zeg ik toch gewoon dat ik er een andere teller in heb gezet en die terug gezet heb omdat het zo'n niets zeggende km-stand op stond.
welnee, je zegt gewoon dat je er een andere teller in hebt gezet omdat de oude kapot was en deze had toevalig het het klokje rond gedraaid ;)
Ami 8 break

Plaats reactie