hoe krijg ik die moterkap eruit ???
hoe krijg ik die moterkap eruit ???
ik wil me motor kap eraf halen , ik zie links een pen en rechts ook ? deze zullen er wel uit moeten ? maar zitten muurvast !!!1iemand ideen ? of suggestie's hoe ik m dr uit ken krijgen !!!
sander
sander
citroen acadiane 1982
citroen ax 1992
citroen ax 1992
Tis vaak nogal een karwei om die pennen er netjes uit te krijgen. Heb in de loop der tijd al verschillende manieren gebruikt: slijptol (bij een sloper, dit wil je niet lijkt me
) tang erop zetten en met een hamer op de tang slaan zodat ze "eruit getrokken worden" (werkt alleen als ze relatief los zitten)
Het probleem is vaak dat de penne door roest iets opzwellen als het ware4n en daar door teveel in de scharnierdelen klemmen, je kunt dus de scharnierdelen iets uitbuigen, vaak kun je dan zonder prolemen de pennen er ineens uit trekken, wel voorzichtig doen, er zit zo een deukje in het plaatwerk.
Dus een latje eronder en met een schroevedraaier oid het gebogen plaatwerk van je scharnier iets open drukken, het gedeelte wat aan de buitenzijde zit en aan de koets zit is al vaak voldoende.
succes!

Het probleem is vaak dat de penne door roest iets opzwellen als het ware4n en daar door teveel in de scharnierdelen klemmen, je kunt dus de scharnierdelen iets uitbuigen, vaak kun je dan zonder prolemen de pennen er ineens uit trekken, wel voorzichtig doen, er zit zo een deukje in het plaatwerk.
Dus een latje eronder en met een schroevedraaier oid het gebogen plaatwerk van je scharnier iets open drukken, het gedeelte wat aan de buitenzijde zit en aan de koets zit is al vaak voldoende.
succes!
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Hou dat pietepeuterige haakje vast met je vingers en ga er dan aan hangen. Wedden dat je vingers het opgeven voor jij al je kracht kan geven ZONDER je voet tegen de koets te zetten ?Evan als gast schreef:je wilde je dan afzetten tegen de koets?Lelijke Eend schreef:Als je er een (dik) touw aan knoopt kan je in ieder geval wat meer kracht zetten.
Afblijven.
geloof mij nou maar, als ze vast zitten krijg je ze er echt niet zomaar uitgetrokken, en een touw eraan binden is vrij lastig, want de omgevouwen rand van de motorkap zit ook nog eens in de weg.Lelijke Eend schreef: Hou dat pietepeuterige haakje vast met je vingers en ga er dan aan hangen. Wedden dat je vingers het opgeven voor jij al je kracht kan geven ZONDER je voet tegen de koets te zetten ?
Ami 8 break