hoe krijg ik die rubbers erin??
hoe krijg ik die rubbers erin??
Vandaag verder gegaan met het opbouwen van mijn gerestaureerde 2cv6 club. De twee achterspatborden gemonteerd en geprobeerd om het rubber tussen de tankpijp en het achterscherm te monteren, maar dit lukte van geen kant. Het lijkt wel als of het rubber is gegroeid. Is hier een methode voor om het rubber om de pijp en in het gat te krijgen??
Verder bezig geweest met de montage van de pas gespoten ventilatieklep. Ook hier kreeg ik het rubber er niet goed in en heb ik het idee dat ik een truukje mis.
Iemand hier ervaring mee??
Bij voorbaat bedankt,
Henny
Verder bezig geweest met de montage van de pas gespoten ventilatieklep. Ook hier kreeg ik het rubber er niet goed in en heb ik het idee dat ik een truukje mis.
Iemand hier ervaring mee??
Bij voorbaat bedankt,
Henny
-
- Gebruiker
Het rubber van de benzine vulpijp is er gewoon lastig in te krijgen. gewoon blijven proberen. (hij paste voorheen toch ook?)
Het rubber van de ventilatieklep moet je vastslaan. maar dan wel netjes met een houtje oid, en niet met een hamer op het staal gaan slaan, anders ben je meteen je lak weer kwijt. Past het rubber er niet in, dan eerst de gleuf iets openwerken met een stompe beitel oid.
Het rubber van de ventilatieklep moet je vastslaan. maar dan wel netjes met een houtje oid, en niet met een hamer op het staal gaan slaan, anders ben je meteen je lak weer kwijt. Past het rubber er niet in, dan eerst de gleuf iets openwerken met een stompe beitel oid.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
het rubber voor de tankdop, mijne leek ook wel gegroeid toen, lol, ik heb er een overtollig stuk uitgeknipt, past weer prima.
Ventilatie klepje, rubber moet erin passen en dan moet je het velsrandje dicht slaan.
Hamertje en een houten latje werkt prima.
Greatnix Spookeend
Ventilatie klepje, rubber moet erin passen en dan moet je het velsrandje dicht slaan.
Hamertje en een houten latje werkt prima.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Gebruik siliconenspray.
Spuit het richeltje(van het ventilatieklepje ) in en druk het rubber terwijl je het een beetje uitrekt in de richel ,dan floept ie erin.
ga er rustig bij zitten met het klepje opschoot . het moet lukken zonder dat er een schroevendraaier of hamer aan te pas komt .Dat kost je je lak als je ongeduldig word.
sterkte.........
Spuit het richeltje(van het ventilatieklepje ) in en druk het rubber terwijl je het een beetje uitrekt in de richel ,dan floept ie erin.
ga er rustig bij zitten met het klepje opschoot . het moet lukken zonder dat er een schroevendraaier of hamer aan te pas komt .Dat kost je je lak als je ongeduldig word.
sterkte.........
als je je sokken maar aanhoudt !
-
- Gebruiker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
hier ookKlaas Jan Franssen schreef:Ik heb een nieuwe ventilatieklep, en die moest toch echt dichtgeslagen worden. anders bleef het rubber er erg losjes omheenhangen.
en dat met een originele....

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
Zolang je het met beleid doet, en een houten latje oid dan valt het wel mee. Tenzij gepoedercoat natuurlijk.Tom Duckpower schreef:hier ookKlaas Jan Franssen schreef:Ik heb een nieuwe ventilatieklep, en die moest toch echt dichtgeslagen worden. anders bleef het rubber er erg losjes omheenhangen.
en dat met een originele....
En altijd zorgen voor een beetje reserve lak

-
- Moderator
Laagje tectyl ertussen gooien laat rubber ook soepel erin schuiven (deuren, luchtklep, tankvulpijprubber) en beschermt meteen tegen vocht en roestvorming. Beetje pielen, hoeft niets tussenuit geknipt te worden.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
rubber met 2 zijdig tape vastzetten?
of duer eruit halen en op tafel leggen en dan vastlijmen.
Je kunt ook van die tochtstrippen gebruiken bij de klapraampjes, die blijven wel zitten
Mocht je het helemaal luxe willen doen dan ga je naar een glas of kozijnenfabriek en haal je van die speciale rubberen glas strips die plakken ook als de hel...
als je zegt waar het voor is en je maar een stukje nodig hebt krijg je dat vaak wel zo mee
of duer eruit halen en op tafel leggen en dan vastlijmen.
Je kunt ook van die tochtstrippen gebruiken bij de klapraampjes, die blijven wel zitten
Mocht je het helemaal luxe willen doen dan ga je naar een glas of kozijnenfabriek en haal je van die speciale rubberen glas strips die plakken ook als de hel...
als je zegt waar het voor is en je maar een stukje nodig hebt krijg je dat vaak wel zo mee
met eendige groeten,