Lascursus verslagje
-
- Regelmatige poster
Lascursus verslagje
Hey,
Afgelopen dinsdag heb ik samen met Moon (013) een lascursus gevolgt bij Rustbuster. ''s ochtends eerst theorie over het lassen en 's middags zelf lassen. We hebben proplassen en rubsen leggen geoefend met een mig apparaat. Het was even wennen maar het bleek goed te doen.
We hebben beide een dorpel gelast.
Wat ook nieuw was voor mij is dat ze daar niet adviseren om lasnaden te kitten maar te vertinnen. Is vrij eenvoudig je smeert er een speciale soldeer op en brand daarna met een brander warm. Vloeit het mooi uit en zal het onmogelijk gaan roesten.
De cursus is best leuk voor andere eendrijders die in de toekomst misschien eens zelf een vloerplaatje willen lassen of zo iets dergelijks.
Moon zal nog wat fototjes plaatsen..
Afgelopen dinsdag heb ik samen met Moon (013) een lascursus gevolgt bij Rustbuster. ''s ochtends eerst theorie over het lassen en 's middags zelf lassen. We hebben proplassen en rubsen leggen geoefend met een mig apparaat. Het was even wennen maar het bleek goed te doen.
We hebben beide een dorpel gelast.
Wat ook nieuw was voor mij is dat ze daar niet adviseren om lasnaden te kitten maar te vertinnen. Is vrij eenvoudig je smeert er een speciale soldeer op en brand daarna met een brander warm. Vloeit het mooi uit en zal het onmogelijk gaan roesten.
De cursus is best leuk voor andere eendrijders die in de toekomst misschien eens zelf een vloerplaatje willen lassen of zo iets dergelijks.
Moon zal nog wat fototjes plaatsen..
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
Dit is Delfosso:
En dit ben ik: (heb het wat rustiger aan gedaan, moest nog met de auto naar huis )
Ik moet zeggen dat het een hele leuke en vooral leerzame dag was.
Het was wel jammer dat ik de enigste vrouw was, maar gelukkig hadden we allemaal een ding gemeen, de passie voor oude motoren/ auto's en onervarenheid in het lassen!!
En dit ben ik: (heb het wat rustiger aan gedaan, moest nog met de auto naar huis )
Ik moet zeggen dat het een hele leuke en vooral leerzame dag was.
Het was wel jammer dat ik de enigste vrouw was, maar gelukkig hadden we allemaal een ding gemeen, de passie voor oude motoren/ auto's en onervarenheid in het lassen!!
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
Ik zal mijn stelten alvast meenemenMalle Babbe schreef:Waarschijnlijk wel!
ben bang dat ik er overheen kijk
Ik heb sowieso een witte eend en een witte jas. Kom ook boven het stuur uit, met dank aan de eendenman die mijn stoel heeft opgehoogd!! heb overigens nog wel een kussen nodig om genoeg overzicht te hebben op de weg.
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
-
- Veelvuldig poster
ff ontopic: Ondertussen nog meer lessen gehad 013 / Delfosso?
Ik heb nu 2 uur in de week lascursus, erg leuk.. mooi werk dat lassen zeg! Van boven naar beneden vind ik nog wel moeilijk, maar t gaat al redelijk. Maarja nu met dik materiaal he, met dat 0.6 mm materiaal is het toch even wennen denk ik. Je brand er waarschijnlijk zo een gat in .
Het is wel te doen, door het lasapparaat een paar standen lager te zetten, en zelf wat verder van het te lassen gedeelte gaan lassen. Hier kan je dan wat mee spelen onderling.
Frank
Ik heb nu 2 uur in de week lascursus, erg leuk.. mooi werk dat lassen zeg! Van boven naar beneden vind ik nog wel moeilijk, maar t gaat al redelijk. Maarja nu met dik materiaal he, met dat 0.6 mm materiaal is het toch even wennen denk ik. Je brand er waarschijnlijk zo een gat in .
Het is wel te doen, door het lasapparaat een paar standen lager te zetten, en zelf wat verder van het te lassen gedeelte gaan lassen. Hier kan je dan wat mee spelen onderling.
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Regelmatige poster
eey frank waarmee las jij dan??
co2 ?
ik las nu met electroden ook van boven naar beneden maar stelt niet zo veel voor. en co2 moet je niet te hoge stroom hebben want dan wordt je werk te warm.
ik heb de 1e demper van charleston tuning ook gelast. dus niet te hoge stroom dan kun ook jij wel 0,6 lassen. en al;s dat echt niet lukt kun je nog altijd met autogeen lassen he met een vlammetje.als het dan nog niet lukt moet je maar 2 of 3 mm pakken dan wil het vast wel.
maar veel succes er mee en ik hoor het wel als het je is gelukt oke??
groeten THE SPITFIRE
co2 ?
ik las nu met electroden ook van boven naar beneden maar stelt niet zo veel voor. en co2 moet je niet te hoge stroom hebben want dan wordt je werk te warm.
ik heb de 1e demper van charleston tuning ook gelast. dus niet te hoge stroom dan kun ook jij wel 0,6 lassen. en al;s dat echt niet lukt kun je nog altijd met autogeen lassen he met een vlammetje.als het dan nog niet lukt moet je maar 2 of 3 mm pakken dan wil het vast wel.
maar veel succes er mee en ik hoor het wel als het je is gelukt oke??
groeten THE SPITFIRE
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl