Visa ontstekingscomputer

Alles over visa-conversies.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 31 jan, 2006 22:38

ohja ik heb nu sinds kort een boekje met uitleg van de visa ontstekingssystemen, waaronder dus de volledig elektronische onsteking van de 2 cilinder. bij intresse wil ik dat deel wel ns inscannen.....
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 31 jan, 2006 23:59

uh ja natuurlijk altijd, wie weet komt er iemand op het idee om er een programmeerbare DIY kit van te maken. :D

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 1 feb, 2006 00:48

Maak dan een DIY kit voor een injectie met turbo en computer en de hele rataplan, ik denk dat je daar veel meer mensen mee helpt.

Ontsteking inbouwen is toch niet zo moeilijk nml? Of wel, ben niet zo thuis in visa..
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 feb, 2006 09:47

gaat niet om het inbouwen, want dat is een eenvoudig plan. Maar het gaat om curves aan te passen. Daarnaast gebruik je dan nog meagsquirt voor je turbo en injectie.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 1 feb, 2006 10:50

backfire schreef:gaat niet om het inbouwen, want dat is een eenvoudig plan. Maar het gaat om curves aan te passen. Daarnaast gebruik je dan nog meagsquirt voor je turbo en injectie.
daar ben ik ook wel in geinteresseeerd, heb alleen niet zoveel geduld om alles uit te zoeken, maar wil best wel eens meedenken.

het lijkt me trouwens makkelijker (en waarschijnlijk ook betrouwbaarder) om de w-ignition voor een visa te pakken en er een aparte injectie (met compu) voor te maken, Het schijnt dat de w-ign al een hele goede curve heeft en er ook een versie is met instelbare curves (hard trekken, snel rijden, zuinig rijden)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » wo 1 feb, 2006 13:10

het lijkt me trouwens makkelijker (en waarschijnlijk ook betrouwbaarder) om de w-ignition voor een visa te pakken en er een aparte injectie (met compu) voor te maken, Het schijnt dat de w-ign al een hele goede curve heeft en er ook een versie is met instelbare curves (hard trekken, snel rijden, zuinig rijden)
klinkt goed, maar er staat alleen op de site dat ze ergens begin 2005 bezig waren een kit te ontwikkelen.

ik heb zelf wat ervaring met het op 123 ontsteking ombouwen van visa blokken, en ik verwacht dat er een leuk priskaarje aan de ombouwset komt te hangen.
als je 150 euro voor een W ontsteking uitgeeft en ook zoiets aan de ombouwset kun je beter een complete visa erbij kopen, dan heb je voor dat geld naast een betrouwbare ontsteking ook een reserveblok ....

groet,
Hubert

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 1 feb, 2006 14:15

volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 1 feb, 2006 17:38

rusty schreef:volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)

greetz Rusty
of je gaat op zoek naar een LN(A) bak, ik kan er viavia nog wel aan een komen denk ik

offeh, als jij toch op W-ig over gaat, kan ik jouw visa ontstekingen dan overnemen? ;)
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » wo 1 feb, 2006 19:14

megasquirt kan zowel injectie als ontsteking, megasquirt'n'spark
In oostenrijk rijdt er al een gast met visa + ms op z'n ami 8. Zie de ms succes stories daar staat ie bij.

Het verschil tussen de compus is de curve.
Met een va1-vd1 wordt op 95 rijden met een hoog compressieblok (644) wel een risico. Met en va4 kun je altijd prima op 95.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » wo 1 feb, 2006 22:09

volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.
dat laatste kun je uit een oude puntenontsteking slopen.
Als alleen de ombouw 200 euro kost zou ik nog eens navragen wat een sensorbeugel kost, dat kan dan nog wel eens meevallen.

ik heb de ombouw gedaan om aan een goede LPG kromme te komen bij een visa motor, voor benzinegebruik zie ik niet het nut van de ene ontsteking vervangen voor een andere.
uit technisch oogpunt is er weinig mis met de visa ontsteking.

maar goed, ik ken een hoop mensen die het nut van eendrijden niet inzien, dus dat moet kunnen.

groet,
hubert

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 2 feb, 2006 10:31

huub schreef:
volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.
dat laatste kun je uit een oude puntenontsteking slopen.
Als alleen de ombouw 200 euro kost zou ik nog eens navragen wat een sensorbeugel kost, dat kan dan nog wel eens meevallen.

ik heb de ombouw gedaan om aan een goede LPG kromme te komen bij een visa motor, voor benzinegebruik zie ik niet het nut van de ene ontsteking vervangen voor een andere.
uit technisch oogpunt is er weinig mis met de visa ontsteking.

maar goed, ik ken een hoop mensen die het nut van eendrijden niet inzien, dus dat moet kunnen.

groet,
hubert
nee, was ombouw incl w-ign. natuurlijk, anders was ik zelf nog wel aan het hobbieen geslagen! heb trouwens nog wel een 123 liggen, zit nog op 't org. blok uit m'n eend, ik zou zelf we een asje kunnen maken, heb de machines tot m'n beschikking, maar hoe stel je em goed af? je hebt toch geen gat in het blok en vliegwiel zoals bij het blok van een 2cv6?

en voldoet een standaard 123 voor een visablok?

@evan ik heb m'n gewone eend nog met visa blok en ontsteking, de onderdelen hou ik graag als reserve!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 2 feb, 2006 17:23

op de visa zit wel zo'n gat... er zit een plaatje voor, met daarachter een rubber ring geloof ik. deze moet eraf en dan denk ik dat ze daar gewoon op de nokkenas dat plaatje opmaken waarop die magneetjes zitten bevestigd.
ik weet zo niet of je de W. van een eend kunt gebruiken? ik dacht van niet.. ik kan het wim wel eens vragen :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 3 feb, 2006 09:00

charleston tuning schreef:op de visa zit wel zo'n gat... er zit een plaatje voor, met daarachter een rubber ring geloof ik. deze moet eraf en dan denk ik dat ze daar gewoon op de nokkenas dat plaatje opmaken waarop die magneetjes zitten bevestigd.
ik weet zo niet of je de W. van een eend kunt gebruiken? ik dacht van niet.. ik kan het wim wel eens vragen :?
tot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.

dus hoe weet je nu dat het asje precies in de goede stand staat?

verder moet je een zwarte bobine gaan gebruiken, want die hoort bij een standaard 123.

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 4 feb, 2006 13:42

ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » za 4 feb, 2006 16:27

ot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.

dus hoe weet je nu dat het asje precies in de goede stand staat?
dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.
fine tuning kan met de sleuven van de 123/w/puntjesdoos.
als je een passend asje kunt laten draaien is het afstellen niet moeilijker als bij een gewoon puntjessysteem.

groet,
Huub

Plaats reactie