'inhouden' tijdens acceleren

Plaats reactie
Caleana
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 23:18
Locatie: Amstelveen

'inhouden' tijdens acceleren

Bericht door Caleana » do 2 feb, 2006 14:11

Ík heb een standaard 664 blokje met een zwarte 123.
Bij het optrekken trektie het eerste stuk normaal op..daarna lijkt de torque erg af te vlakken. Als ik het gas dan maar iets verder opendruk dan maakt de motor ineens een stuk zwaarder geluid (luchtfilter?) en is de acceleratie ineens weer fors.
Kan het zijn dat de overlap tussen de 1ste en 2de trap niet helemaal goed staat? Heeft iemand ervaring met het afstellen hiervan?
Het is dus niet toerental afhankelijk maar afhankelijk van de gasstand.

Op de 123 forum las ik het volgende:
After installing the 123 Blue many months ago, I noticed a pronounced flat spot at low to mid revs. It was more pronounced when the engine was cold.
The effect was less noticeable when the vacuum cable was disconnected from the 123 blue. (i.e no vacuum feedback and the carburettor nipple sealed)

I made sure there were no vacuum leaks, even to the extent of gasketing
on either side of the carburettor spacer plate.

A chap on the 2CV yahoo group, suggested that the secondary throttle stop may be wrongly adjusted. This is a factory set screw, that has a black antitamper cap (on the later solex carb). Apparently it is not uncommon for this to be mis adjusted, even from the factory, and to introduce a vacuum leak.

After correctly setting this, my flat spot disappeared and I have smooth acceleration and torque!

The problem must have always been there, but for some reason the 123 blue accentuated it, so that it was much more annoying.

Hope this is of use to someone else who encounters this.
Robert

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 2 feb, 2006 17:02

'k heb met m'n oude bakkie hetzelfde probleem :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 2 feb, 2006 17:57

Mijn ervaring is dat met te weinig olie m'n Eend ook raar klinkt. Echter, hij loopt nog wel gewoon dan. Voor zover ik van carburateurs verstand heb, vermoed ik dat je het moet zoeken in de acceletatiepomp.
Afblijven.

Caleana
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 23:18
Locatie: Amstelveen

Bericht door Caleana » do 2 feb, 2006 18:29

Lelijke Eend schreef:Mijn ervaring is dat met te weinig olie m'n Eend ook raar klinkt
Huh :shock: 'te weinig olie'?
Das een heel ander probleem..lijkt me ook weinig met je gasstand te maken.. Bovendien is het olieniveau goed..vinik ook wel basis vereiste voordat je over andere probleempjes gaat praten.

Ik denk niet dat het de acceleratiepomp is want hij gaat gezond de toeren in vanaf stationair.
Ook kan ik mijn pedaal heel langzaam bewegen en voel dan ineens veel meer trekken bij dat bepaalde punt. Lijkt me geen acc.pomp probleem.
Maar ja ik kan net zogoed mis hebben hoor.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 2 feb, 2006 18:35

hoe minder olie hoe bneter die accelereerd minder weerstand!!

maar robert ik had je alles toch al uitgelegt?

Caleana
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 23:18
Locatie: Amstelveen

Bericht door Caleana » do 2 feb, 2006 18:36

oh ja solly..scheelt gewicht ook he :oops:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 3 feb, 2006 16:50

juist als je even een "dood punt voorbij bent met je gaspedaal dan ...VROAR
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Caleana
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 23:18
Locatie: Amstelveen

Bericht door Caleana » vr 3 feb, 2006 17:12

Yep pcies..heb jij ook een 664 en 123?
En heeft niemand enig idee hoe de overlap tussen 1ste en 2de trap te controleren en af te stellen?

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 3 feb, 2006 17:14

heb een W-ign. op een eendenblok uit 86.. kan wel effe op het plaatje kijken wat het is...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie