Bij het optrekken trektie het eerste stuk normaal op..daarna lijkt de torque erg af te vlakken. Als ik het gas dan maar iets verder opendruk dan maakt de motor ineens een stuk zwaarder geluid (luchtfilter?) en is de acceleratie ineens weer fors.
Kan het zijn dat de overlap tussen de 1ste en 2de trap niet helemaal goed staat? Heeft iemand ervaring met het afstellen hiervan?
Het is dus niet toerental afhankelijk maar afhankelijk van de gasstand.
Op de 123 forum las ik het volgende:
RobertAfter installing the 123 Blue many months ago, I noticed a pronounced flat spot at low to mid revs. It was more pronounced when the engine was cold.
The effect was less noticeable when the vacuum cable was disconnected from the 123 blue. (i.e no vacuum feedback and the carburettor nipple sealed)
I made sure there were no vacuum leaks, even to the extent of gasketing
on either side of the carburettor spacer plate.
A chap on the 2CV yahoo group, suggested that the secondary throttle stop may be wrongly adjusted. This is a factory set screw, that has a black antitamper cap (on the later solex carb). Apparently it is not uncommon for this to be mis adjusted, even from the factory, and to introduce a vacuum leak.
After correctly setting this, my flat spot disappeared and I have smooth acceleration and torque!
The problem must have always been there, but for some reason the 123 blue accentuated it, so that it was much more annoying.
Hope this is of use to someone else who encounters this.