heb zelf goed ervaringen met rls (ja de echte oude) ik heb de roestplekken van de motorkap van de aca
http://dyanemaniac.web-log.nl/log/3503424
met 1 laag rls behandeld en daarna (uit luiheid) nog niets anders erover heen gesmeerd. op plekken die het zwaarder te verduren krijgen (zoals bijv kokerbalken) zou ik zeker meerdere lagen aanbrengen en zeeeer goed laten drogen tussendoor. let er ook op dat je de rls (of dat nieuwe spul) heeeeeel goed mengt.
op de kokerbalken die ik gelast heb heb ik het ook aangebracht (3 lagen) en dat houdt goed. op een plekje dat ik later heb gelast zit maar 1 laag en daar zit op de hele plek oppervlakte roest (ik rijdt elke dag en in deze periode strooien ze behoorlijk)
voor rls en owatrol geldt:
het liefst aanbrengen over roest. er wordt zelfs aanbevolen om nieuw plaatstaal goed te ontvetten en te schuren en 24h te laten "oprtoesten" (dus niet in de regen maar gewoon in een schuurtje oid) de rls/owatrol hecht dan beter.
owatrol puur zou ik niet gebruiken op kaal metaal als roest preventie, maar als additief door lakken schijnt het goed te werken (even uitproberen, voor je een hele pot mengt). hiermee kun je de roestbescherming van een lak verbeteren en volgens sommigen vloeit de lak beter door de owatrol. als primer zou ik altijd zeer goed gemengde rls gebruiken.
douwe
http://www.dyanemaniac.web-log.nl
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction