inhouden
inhouden
beste mensen, vandaag is mijn spannings regelaar doorgebrand, ik zag het metertje stijgen , ik ben gestopt en de andere niet electronische zit er nu in, nu houd de moter in en bij het gas geven lijkt het net of de ontsteking overslaat (w-ignition) ook blijft het gas heel raar en hoog hangen rond de 3000 rpm (soms wel en niet). vlak hiervoor heb ik ook nog getankt! normaal tank ik 95 nu maar eens ultimate getankt.
niet dat het iets met elkaar te maken zou mogen hebben, maar is het zo dat een gewone spannings regelaar niet samen kan met een w-ignition?
verder kan het heel toevallig zijn dat er nu gewoon een sproeier verstopt zit ofzo? komt wel vaker voor door die turbo tube.
zodra ik direct plankgas geef slaat het boeltje over.
iemand ideetje
niet dat het iets met elkaar te maken zou mogen hebben, maar is het zo dat een gewone spannings regelaar niet samen kan met een w-ignition?
verder kan het heel toevallig zijn dat er nu gewoon een sproeier verstopt zit ofzo? komt wel vaker voor door die turbo tube.
zodra ik direct plankgas geef slaat het boeltje over.
iemand ideetje
ik denk niet dat die iets heeft gemerkt, de spanning is namelijk niet te hoog geweest, ik rook het en voor dat het metertje over het midden was was ik al gestopt met rijden!
ik denk niet dat ie het maar half doet!
maar ik zal ff mijn 123 er in zetten kijken of er verschil is
ook zal ik de carb ff doorblazen met perslucht,
kan het niet liggen aan dat ik geen electronische spannings regelaar heb maar zo'n oude?
ik denk niet dat ie het maar half doet!
maar ik zal ff mijn 123 er in zetten kijken of er verschil is
ook zal ik de carb ff doorblazen met perslucht,
kan het niet liggen aan dat ik geen electronische spannings regelaar heb maar zo'n oude?
Laatst gewijzigd door Ramon op di 14 feb, 2006 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
het komt wel een svaker voor dat elektronische onstekingen kapot gaan door verkeerde hogere spanningen of weerstanden. mijn elektronische ontsteking is kapot gegaan door een te hoog afgestelde spanningsregelaar. was heel vaag altijd goed gewerkt, spanningsmeter gign omhoog en an stoppen van de auto 17!!! volt op de accu gemeten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb een W ign. deze doet uitstekent op de orginele spannings regelaar..
tot op een gegeven moment de spanningsregelaar niet meer goed fuctieoneerde, voltmeter ging springen, lampen gaan ietsje flikkeren als je rijdt enz. de elektronische ontastekingen zijn hier gevoelig voor, (piekspanning)
de mijne is toen ook kapot gegaan, W. heeft deze weer gerepareerd en ik heb een mooi elektr. spanningsregelaartje gekocht, 14.2 V maximaal en alles is weer perfect! voltmeter weer goed, geen flikkerende lampen meer en de ontsteking is weer fijn!
tot op een gegeven moment de spanningsregelaar niet meer goed fuctieoneerde, voltmeter ging springen, lampen gaan ietsje flikkeren als je rijdt enz. de elektronische ontastekingen zijn hier gevoelig voor, (piekspanning)
de mijne is toen ook kapot gegaan, W. heeft deze weer gerepareerd en ik heb een mooi elektr. spanningsregelaartje gekocht, 14.2 V maximaal en alles is weer perfect! voltmeter weer goed, geen flikkerende lampen meer en de ontsteking is weer fijn!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
verwend typje ? 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/