APK vraagje (pick-up belgie)

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

APK vraagje (pick-up belgie)

Bericht door flusc » vr 10 feb, 2006 09:39

ik was even aan het googlen naar 2cv pick-ups en wil eigenlijk ook wel aan een eigen creatie beginnen.
Nu is mijn vraag, kan je zomaar een deel van je koets wegslijpen en er een ander deel oplassen? of zijn er bepaalde voorwaarden.

Nu ik heb wel de "keuring" in belgië maar ga er vanuit dat deze niet zoveel zal verschillen...

Niels
vroem vroem

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 10 feb, 2006 10:06

voorwaarde is dat het dragende gedeelte intact blijft. Een eendenkoets is niet echt dragend, op de bodemplaten/dorpels na.

Bij mij maakte ze er iig geen probleem van bij de RDW.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » vr 10 feb, 2006 18:49

kijk eens op www.wegcode.be staat misschien wat bij....Moet in ieder geval wel op internet te vinden zijn. Overigens maak ik uit reacties op het forum op dat de Belgische apk strenger is dan de Nederlandse...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter-Jan » zo 19 feb, 2006 13:04

Je moet zien wat aanvaardbaar is voor de Belgische keuring (je woonplaats is Gent dus ik ga er van uit dat je in België keurt). Een 2cv cabriolet (waar ze het dak helemaal verwijderen) bijvoorbeeld wordt niet eens gekeurd want is niet toegelaten. Dus de eerste vraag die je moet stellen is of onze keuring een pick up 2cv wil keuren. Om de een of andere reden mag een auto niet te fel afwijken van het originele concept.

Voor de rest is een Belgische keuring een lachertje. Er wordt misschien wel meer nagekeken maar ik ben door de keuring geraakt met bijna kale achterbanden en een ontbrekend certificaat voor het chassisnummer (volgens hen, hoewel ik een citroën papier in de auto heb). Mijn gordels werden niet nagekeken, van een brandblusser hadden ze blijkbaar nog nooit gehoord. Ergens hou ik wel van dit land ;)

Als je in Nederland gaat keuren, zou ik die dingen wel nog eens nakijken.
Sempre o dois cavalos

Plaats reactie