spuiten
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Gisteren ben ik begonnen met mijn deuren te gronden met de LIDL spuit. Eerst de Epifanes multi marine primer verdunt met owatrol tot dat de viscositeit met dat zo.n 30 sec was.
Toen kon het spuiten beginnen maar dat werd een drama. Heb alleen spuit ervaring met motip spuitbusjes.
De spuitnevel van de LIDL spuit is nogal vaag er zitten veel grote spetters tussen. Dat vloeit wel uit maar doordat ik te ongeduldig was heb ik de lagen denk ik veel te snel over elkaar gespoten. Nu ziet het er niet uit vol met druipers.
Heeft iemand nog tips of kan ik beter gaan rollen.
Toen kon het spuiten beginnen maar dat werd een drama. Heb alleen spuit ervaring met motip spuitbusjes.
De spuitnevel van de LIDL spuit is nogal vaag er zitten veel grote spetters tussen. Dat vloeit wel uit maar doordat ik te ongeduldig was heb ik de lagen denk ik veel te snel over elkaar gespoten. Nu ziet het er niet uit vol met druipers.
Heeft iemand nog tips of kan ik beter gaan rollen.
Ik denk dat je nooit hetzelfde resultaat kan bereiken met elektrische spuiten, en stel je eens voor dat ie begint te vonken in een spuitcabine (heel de boel gaat de lucht in )Punky schreef:Ik heb er toch mijn vraagtekens bij, waarom gebruiken de meeste schadeherstelbedrijven dan compressors.
vroem vroem
-
- Veelvuldig poster
Probeer maar.. Of beter, laat iemand anders proberen en hou een beetje afstand, is beter voor je wenkbrauwen.Green-Duckman schreef:Spuit nevel is toch niet ontvlambaar als het met lucht wordt gespoten???
Lak in een potje is al leuk brandbaar, lak die is verdund (thinner) en verneveld, waardoor er veel zuurstof bij de lakdeeltjes kan komen (branddriehoek: brandstof, juiste temperatuur, zuurstof), brandt juist als de neten.
Sowieso kun je leuke dingen doen met spul dat nevelt, poedersuiker, fikt bijvoorbeeld als een gek (als je het boven een vlammetje uitstrooit). En al eens gehoord van stofexplosies?
Nu denk ik niet dat je schuur ontploft door wat electrische vonken in een apparaat terwijl je aan 't spuiten bent, dichtheid van de nevel/damp in je schuur zal niet voldoende zijn. Maar als je een vlammetje bij de straal houdt is het probleem van niet willen fikken zo opgelost..
-
- Veelvuldig poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
vandaag de eminent the 13 getest, moet zeggen spuiten doet ie goed, mooi straal beeld, van rond tot vlak. Compressor kan het aan maar staat bij mij bijna constant te pompen (is maar 10 liter reservoir).
Enige nadeel is wel dat mijn afzuigsysteempje het niet aan kan. Moet toch echt veel grotere ventilator zoeken. Schuurtje staat nu toch in de nevel en dat is niet handig. Spuitmasker is ook niet helemaal lekker, wat valse lucht bij linker neusschot. Linker neusgat is nu lavendel van binnen.
Enige nadeel is wel dat mijn afzuigsysteempje het niet aan kan. Moet toch echt veel grotere ventilator zoeken. Schuurtje staat nu toch in de nevel en dat is niet handig. Spuitmasker is ook niet helemaal lekker, wat valse lucht bij linker neusschot. Linker neusgat is nu lavendel van binnen.
-
- Gebruiker