parkeer-/handremgeleider

Alles in, over, rond en op de koets.
Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

parkeer-/handremgeleider

Bericht door Jorg » ma 20 feb, 2006 21:33

Ik ben bezig met het demonteren van de gehele carrosserie van een 2cv. Deze is nagenoeg helemaal gestript. Alle onderdelen heb ik losgemaakt en schoongemaakt, maar krijg ik de parkeerremgeleider niet los. Deze is volgens mij vastgelast aan de koets, maar hij moet los. Hoe kan ik dit het beste doen? Losbikken, losboren, loszagen, ......??

Ook de veilgheidsgordel krijg ik niet los bij de rol. Ik krijg er met veel pijn en moeite een dop of pijpsleutel opgezet, maar deze 'krengen' (excusez le mot) gaan niet los. Ook niet na een tijd in de kruipolie te hebben gezet. Iemand tips hiervoor?

Alvast bedankt!!!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: parkeer-/handremgeleider

Bericht door Punky » ma 20 feb, 2006 21:42

Jorg schreef:Ik ben bezig met het demonteren van de gehele carrosserie van een 2cv. Deze is nagenoeg helemaal gestript. Alle onderdelen heb ik losgemaakt en schoongemaakt, maar krijg ik de parkeerremgeleider niet los. Deze is volgens mij vastgelast aan de koets, maar hij moet los. Hoe kan ik dit het beste doen? Losbikken, losboren, loszagen, ......??

Ook de veilgheidsgordel krijg ik niet los bij de rol. Ik krijg er met veel pijn en moeite een dop of pijpsleutel opgezet, maar deze 'krengen' (excusez le mot) gaan niet los. Ook niet na een tijd in de kruipolie te hebben gezet. Iemand tips hiervoor?

Alvast bedankt!!!
Parkeerremgeleider zit vast met 4 bouten op je chassis. Haal deze los en het hele ding is los.

De veiligheidsgordel heb ik er destijds met een grote ratel en een goede maat dop uitgekregen. Deze zitten vaak vast aangedraaid, maar zijn er met enige kracht wel uit te krijgen. Zorg anders voor een grote hefboom op je ratel of pijpsleutel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Re: parkeer-/handremgeleider

Bericht door Edwin » ma 20 feb, 2006 21:46

Punky schreef:
Jorg schreef:Ik ben bezig met het demonteren van de gehele carrosserie van een 2cv. Deze is nagenoeg helemaal gestript. Alle onderdelen heb ik losgemaakt en schoongemaakt, maar krijg ik de parkeerremgeleider niet los. Deze is volgens mij vastgelast aan de koets, maar hij moet los. Hoe kan ik dit het beste doen? Losbikken, losboren, loszagen, ......??

Alvast bedankt!!!
Parkeerremgeleider zit vast met 4 bouten op je chassis. Haal deze los en het hele ding is los.

De veiligheidsgordel heb ik er destijds met een grote ratel en een goede maat dop uitgekregen. Deze zitten vaak vast aangedraaid, maar zijn er met enige kracht wel uit te krijgen. Zorg anders voor een grote hefboom op je ratel of pijpsleutel.
Ik denk dat Jorg de handremgeleider bedoelt (dat ratel ding :wink: ) die aan de binnenkant van de koets vastzit.
De puntlassen waarmee die vastzit, kun je het best kapot slaan met een beitel.
Succes :wink:
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 feb, 2006 21:50

Ohh die, waarom moet die eraf dan???? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Jorg » di 21 feb, 2006 18:37

Ik bedoel inderdaad de handremgeleider. Deze moet eraf, omdat ik die nodig heb voor mijn volgende project. Ik kan de puntlassen alleen niet goed zien. Misschien weet iemand of deze ook los te koop zijn.

Wat betreft de veiligheidsgordels: ik heb de bestuurderskant bijna los, ware het niet dat ik de ratel heb gesloopt en daarmee ook mijn hand. De bijrijderskant krijg ik geen dop of pijpsleutel onder de rol gestopt. Zou deze verbogen zijn??

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » di 21 feb, 2006 19:54

Jorg schreef:Ik bedoel inderdaad de handremgeleider. Deze moet eraf, omdat ik die nodig heb voor mijn volgende project. Ik kan de puntlassen alleen niet goed zien. Misschien weet iemand of deze ook los te koop zijn.

Wat betreft de veiligheidsgordels: ik heb de bestuurderskant bijna los, ware het niet dat ik de ratel heb gesloopt en daarmee ook mijn hand. De bijrijderskant krijg ik geen dop of pijpsleutel onder de rol gestopt. Zou deze verbogen zijn??

Kit-car etje.??
Wat brengt morgen.???

Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Jorg » di 21 feb, 2006 20:02

yep

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » di 21 feb, 2006 20:08

Jorg schreef:yep
:lol: :D :D

Wat voor een?

Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Jorg » di 21 feb, 2006 20:21

De bedoeling is om een burton te gaan bouwen, maar het schiet niet echt op. Weinig tijd en veel moeten opzoeken op internet hoe alles los moet.

Krijg ook het stuurhuis (die buis waar het ook het contactslot aanzit) niet los. Zou absoluut niet weten hoe ik die bouten (achter de plaat waar de km-teller op zat) los moet krijgen. Het lijkt wel of ze verzonken liggen.

Moet trouwens melden dat ik voorheen nog nooit in een eend heb gereden, maar het rijdt fantastisch! Mijn schoonmoeder heeft er ook even in gereden en zij gaat er weer eentje kopen (heeft vroeger altijd in een eend gereden, totdat zij een ongeluk kreeg en niet meer durfde).

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » di 21 feb, 2006 20:59

Jorg schreef:De bedoeling is om een burton te gaan bouwen.
kijk op www.burtonclub.nl/forumhier staan veel tips voor het bouwen van de burton maar ook voor problemen die je normaal gesproken niet zo snel tegen zal komen bij het onderhoud.

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » wo 22 feb, 2006 09:08

Tom de Wolff schreef:
Jorg schreef:De bedoeling is om een burton te gaan bouwen.
kijk op www.burtonclub.nl/forumhier staan veel tips voor het bouwen van de burton maar ook voor problemen die je normaal gesproken niet zo snel tegen zal komen bij het onderhoud.
of bedenk je en bouw iets anders.. :D :wink:
Wat brengt morgen.???

flash
Beginner
Beginner

Bericht door flash » wo 22 feb, 2006 10:06

Jorg schreef: Krijg ook het stuurhuis (die buis waar het ook het contactslot aanzit) niet los. Zou absoluut niet weten hoe ik die bouten (achter de plaat waar de km-teller op zat) los moet krijgen. Het lijkt wel of ze verzonken liggen.
stuurhuis hoef je niet los te maken(er is een apart sleuteltje voor die 2 moertjes). en de handremgeleiding kan je idd met een beiteltje los tikken, maar als de koets nog netjes is is dat best zonde(er zijn ook nieuwe geleidingen te koop)

Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Jorg » wo 22 feb, 2006 14:45

Weet iemand waar deze geleidingen te koop zijn, zodat ik de koets niet hoef te beschadigen?

flash
Beginner
Beginner

Bericht door flash » wo 22 feb, 2006 17:10

Jorg schreef:Weet iemand waar deze geleidingen te koop zijn, zodat ik de koets niet hoef te beschadigen?
bcc, en zal vast ergens anders ook wel te krijgen zijn

Jorg
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Jorg » wo 22 feb, 2006 17:59

Dat dacht ik ook (heb nml al even gezocht), maar ik kan ze niet vinden.

Plaats reactie