Owatrol de test
Ik ben ook een enthousiast Owatrol - gebruiker! Weet je wat het is met dat spul; je moet wel regelmatig blijven smeren totdat het roestende gedeelte helemaal volgetrokken is met Owatrol. Als je dat doet roest de roestplek uiteindelijk niet verder. Maar goed, het blijft natuurlijk roest...
Wat het plaatje betreft ben ik benieuwd. Denk wel dat het vrij snel zal gaan roesten. Het is namelijk enkel behandeld en ligt open en bloot buiten...
Wat het plaatje betreft ben ik benieuwd. Denk wel dat het vrij snel zal gaan roesten. Het is namelijk enkel behandeld en ligt open en bloot buiten...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
redelijk, plaatje roest met 6 mnd...
dat is toch niet redelijk 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
Ja ik ben ook benieuwd maar het schijnt zulk wonderspul te zijn, dus ik verwacht en hoop 't laatste...CitRoel schreef:Ik ook, maar was gewoon benieuwd.thomaaas schreef:k hoop 't niet, k heb t laatste gestemd...
Maar kan die roest nu niet via de randen uitsprijden naar de rest van het plaatje? en beïnvloed dat dan zo de test niet? ik hoop het niet....
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Even mijn Owatrol RLS update:
Mijn staartstukken en B-stijl zijn in November vervangen en vervolgens ingesmeerd met 2 lagen Owatrol RLS. Vervolgens heeft mijn eend enkele ritten in weer wind en pekkel mogen maken (waaronder de Sinterklaas en Kerstrit) en is daarna zo de garage in gezet. Ik heb hem vorige week gewassen en op de gelaste plekken is geen roest te ontdekken.
Mijn staartstukken en B-stijl zijn in November vervangen en vervolgens ingesmeerd met 2 lagen Owatrol RLS. Vervolgens heeft mijn eend enkele ritten in weer wind en pekkel mogen maken (waaronder de Sinterklaas en Kerstrit) en is daarna zo de garage in gezet. Ik heb hem vorige week gewassen en op de gelaste plekken is geen roest te ontdekken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
ik heb al eerder bericht van een zeer uitgebreide en langdurige (3jaar) test uit oldtimer-markt (i.s.m. universiteit oldenburg), daarbij kwam owatrol (puur, aangebracht volgens gebruiksaanwijzing) als zeer slecht (laatste plaats van 19 geteste produkten) uit de bus.
Het goedje was na 3 jaar helemaal weggespoeld.
Testwinnaar was (zoals altijd) Mike Sander's, dat is een vet zonder oplosmiddelen, net als nummer 2 (siegafett). Waar owatrol verdween, waren de vetprodukten steeds verder doorgedrongen. Het eerste normaal verkrijbare goedje was Teroson HV 400 (3e plaats) , een wasachtig produkt zoals tectylML. Tectyl ML kwam er ook niet best vanaf en eindigde met 'mangelhaft' op de 11e plaats.
De test is te lezen in 'Sonderheft' 35 : Rostschutz
Ik denk dat in de holle ruimte frietvet een beter resultaat geeft dan Owatrol.
Zou een leuke test zijn: frietvet vs owatrol.
B.
Het goedje was na 3 jaar helemaal weggespoeld.
Testwinnaar was (zoals altijd) Mike Sander's, dat is een vet zonder oplosmiddelen, net als nummer 2 (siegafett). Waar owatrol verdween, waren de vetprodukten steeds verder doorgedrongen. Het eerste normaal verkrijbare goedje was Teroson HV 400 (3e plaats) , een wasachtig produkt zoals tectylML. Tectyl ML kwam er ook niet best vanaf en eindigde met 'mangelhaft' op de 11e plaats.
De test is te lezen in 'Sonderheft' 35 : Rostschutz
Ik denk dat in de holle ruimte frietvet een beter resultaat geeft dan Owatrol.
Zou een leuke test zijn: frietvet vs owatrol.
B.