isolatie schutbord

Alles in, over, rond en op de koets.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 1 mar, 2006 23:11

Ow machtig!

Eigenlijk moeten ze ooit eens een beertender met een 12 volt aanluiting maken... Dat zou pas wat zijn...

O shit nu raak ik weer off, ga het weer eens over isolatie hebben, ik probeer mijn best te doen op ontopic blijven. Heeft hier nog iemand anders briljante isolatie voor het schutbord, dan wel afrolgeluiden of íéts? [het liefst voor de warmte eigenlijk]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Mijn2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 8 jan, 2004 14:25
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door Mijn2CV » do 2 mar, 2006 09:00

Flying Duckman: Hoeveel van die verf heb je gebruikt om je schutbord in te pappen? Was een litertje voldoende?

Groeten,
Niels R.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 6 mar, 2006 22:14

Ja dat moet wel genoeg zijn, meer dan genoeg zelfs, ik heb denk ik nog een derde over, die wil ik verder nog gebruiken op de bodemplaten. Ik heb een stukje bodemplaten gedaan, voetenbak onder de pedalen, de driehoekjes aan de binnenkant en het schutbord bovenste gedeelte. Alles drie keer.
Maar het kan vast wel meer, je zou het ook nog kunnen verdunnen, dan kun je nog meer fijne lagen aanbrengen en gaat het misschien nog beter!

Ik ben eigenlijk nog van plan de bekleding echt helemaal goed weg te halen en misschien van binnen ook nog het schutbord te doen, nu zitten er veel resten van bekleding, iemand nog suggesties om dit goed weg te krijgen?
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 6 mar, 2006 22:16

Als je meteen daarna gaat verven: ff langs een metaalbedrijf en zandstralen. Wel de rest goed afplakken.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 12 mar, 2006 12:37

Ik heb in de casper en hobbes eend een orginele isolatie deken onder de motorkap, dat scheelt al veel geluid. Bij de meubelreperatieboer heb ik wat schuimrubber gehaald en met een bus spuitlijm die ik ook mee kreeg de boel netjes vastgelijmd. De rest van het geluid laat ik graag tot mij komen. Ik vind het ook de charme van een eend. Soms zet ik de radio gewoon uit en luister naar het motortje.
met eendige groeten,

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 9 apr, 2006 14:15

Ik heb gisteren normale dashbord bekleding erin gezet, dat ziet er een stuk beter uit! 1 stuk is er iets scheef in gekomen waardoor er net een randje filt te zien is, maar verder ziet het er perfect uit en het is weer een stuk stiller geworden!
Vanavond nog even een ander dak erop zetten en dan is hij ook waterdicht, op de ventilatieklep na. Ik denk dat ik volgend weekend een nieuwe klep ga halen, die ik nu heb is krom. Gisteren regende het zo hard en over dwars dat het tussen de koets en de ventilatieklep door naar binnen kwam, het was dus erg nat, maar goed 70 km/h was echt max over de aquaplaning met de uniroyals nog maar te zwijgen..
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie