Probleempje met starten :-(

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 9 mar, 2006 02:26

Duintje schreef:aha...... ik zit hier niet om de 123 te verdedigen, maar in jouw geval kan het net zo goed zijn dat je bougies versleten waren....
Ze zagen er niet versleten uit, maar het zou kunnen.
Ik zou ze ook eens in de mehari van pa kunnen draaien (en hem lief aankijken) of ze daar wel goed werken? Die heeft nog puntjes. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » do 9 mar, 2006 17:30

Duintje schreef:even voor de duidelijkheid:

Jullie vervangen die eequyem door een ander merk. Dat blijkt een goed resultaat te geven. Als jullie daarna weer de eequyem's terug plaatsen voor de contra-test, zijn dit dan nieuwe bougies ?

Als je dan namelijk weer je oude eequyem's erin zet, is het niet zo raar dat hij minder goed start dan met nieuwe bougies van een ander merk.
ik heb de test gedaan met gloednieuwe bougies, recht uit het doosje...
vroem vroem

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » do 9 mar, 2006 17:33

en het geluid dat je hoort in het filmpje is volgens mij het begin van een backfire, de motor die een slag terug slaat ( het fluiten is volgens mij een inlaatklep)
vroem vroem

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 00:16

flusc schreef:en het geluid dat je hoort in het filmpje is volgens mij het begin van een backfire, de motor die een slag terug slaat ( het fluiten is volgens mij een inlaatklep)

Betekent dat dat mijn klepjes kapot zijn? Ik heb ze namelijk opnieuw gesteld, en volgens mij heb ik dat goed gedaan.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 02:18

En wat is een backfire precies?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 mar, 2006 06:34

Een Backfire is een 2cv-liefhebber die woonachtig is in Den-Bosch en zich met name bezig houdt met het tunen van een Citroen 2cv. :lol:

Nee ff serieus:

Backfire:
Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor. Dit kan schade veroorzaken aan je blokje.

Bij mij is het luchtfiler er al enkele malen afgeklapt en zat het binnenwerk van mijn uitlaat los. Maar ik had last van erg harde klappen. :?
PuNk RoCK LosEr

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 09:21

Punky schreef:Een Backfire is een 2cv-liefhebber die woonachtig is in Den-Bosch en zich met name bezig houdt met het tunen van een Citroen 2cv. :lol:

Nee ff serieus:

Backfire:
Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor. Dit kan schade veroorzaken aan je blokje.

Bij mij is het luchtfiler er al enkele malen afgeklapt en zat het binnenwerk van mijn uitlaat los. Maar ik had last van erg harde klappen. :?
Maar volgens mij heb ik de klepjes en ontsteking wel goed staan, wat wil het dan zeggen?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 mar, 2006 09:51

Is je uitlaat gasdicht?
PuNk RoCK LosEr

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 10:26

Punky schreef:Is je uitlaat gasdicht?
Daar moet ik nog mee bezig, zo lek als een zeef, zou het daar mee te maken hebben?

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » vr 10 mar, 2006 11:33

deusjefoo schreef:
flusc schreef:en het geluid dat je hoort in het filmpje is volgens mij het begin van een backfire, de motor die een slag terug slaat ( het fluiten is volgens mij een inlaatklep)

Betekent dat dat mijn klepjes kapot zijn? Ik heb ze namelijk opnieuw gesteld, en volgens mij heb ik dat goed gedaan.
als je backfires krijgt wil dit niet altijd zeggen dat je ontstekling verkeerd staat of je kleppen slecht gesteld. Je krijgt evengoed backfires als je een te arm mengsel hebt (moet je maar eens bij een koude motor plankgas geven zonder choke, zul je hem ook horen knallen).

als je er zeker van wil zijn dat het backfires zijn, haal de luchtfilter ervan en kijk of er geen vlammen uit je carb komen. Als hij al enkele malen geploft heeft dan zou je ook een zwarte aanslag in je carb moeten zien.

ALS het backfires zijn zou ik beginnen met je carb eens goed te reinigen (dan ga ik er wel vanuit dat je kleppen en onsteking goed staat)

Greetz
Niels
vroem vroem

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » vr 10 mar, 2006 11:38

ik heb de filmpjes nog een paar keer goed beluisterd , en volgens mij krijgt ie geen eten meer ,

probeer eens met de choke 1cm uitgetrokken...
vroem vroem

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 12:36

flusc schreef:
deusjefoo schreef:

als je backfires krijgt wil dit niet altijd zeggen dat je ontstekling verkeerd staat of je kleppen slecht gesteld. Je krijgt evengoed backfires als je een te arm mengsel hebt (moet je maar eens bij een koude motor plankgas geven zonder choke, zul je hem ook horen knallen).

als je er zeker van wil zijn dat het backfires zijn, haal de luchtfilter ervan en kijk of er geen vlammen uit je carb komen. Als hij al enkele malen geploft heeft dan zou je ook een zwarte aanslag in je carb moeten zien.

ALS het backfires zijn zou ik beginnen met je carb eens goed te reinigen (dan ga ik er wel vanuit dat je kleppen en onsteking goed staat)

Greetz
Niels
Als ik mijn luchtfilter er vanaf heb komen er inderdaad vlammen uit de carbarateur.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 mar, 2006 13:33

Ik zou ook de uitlaat eens goed aansluiten. Bij mij was het euvel toen over namelijk. :wink:
PuNk RoCK LosEr

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » vr 10 mar, 2006 13:38

deusjefoo schreef:
flusc schreef:
deusjefoo schreef:

Greetz
Niels
Als ik mijn luchtfilter er vanaf heb komen er inderdaad vlammen uit de carbarateur.
zoals ik al dacht :lol:

nou ja, aangezien je je ontsteking hebt veranderd zou ik in de eerste plaats ontsteking zeggen...

voor de zekerheid nog eens de werkwijze:

Gebruik een tijdpen (of een boortje van 6 mm) om in het gat aan de linkerzijde van het motorhuis tussen uitlaatpijp en cilinderkop te steken.
Houd de pen tegen het vliegwiel aangedrukt. Schakel de eerste versnelling in. Duw de wagen waardoor het vliegwiel draait zodat de pen in het gat in het vliegwiel valt

zet het contact aan

Draai nu de behuizing naar links (tegen de klok) tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts (met de klok mee) totdat de LED juist aangaat. Zet de ontsteking behuizing vast met de M7-boutjes,

let wel! bij het vastzetten van de boutjes dat je niet opnieuw draait aan je onsteking...

Ik zou voor de zekerheid toch eens onder je 1-2-3 kijken ( dus weer helemaal er eens uitnemen) ik heb gehad dat er een van de 2 stiftjes was afgebroken...

indien dit allemaal niet helpt zal je je mengsel moeten nakijken.

Niels
vroem vroem

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » vr 10 mar, 2006 15:11

Punky schreef:Ik zou ook de uitlaat eens goed aansluiten. Bij mij was het euvel toen over namelijk. :wink:
Dat zal ik vanavond maar eventjes doen dan ;-)

Plaats reactie