Homokineten Visa/2cv aandrijfas uitwisselbaar?

Alles over visa-conversies.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Homokineten Visa/2cv aandrijfas uitwisselbaar?

Bericht door Evan » vr 10 mar, 2006 23:17

Omdat ik een LN bak heb, waar dus uitgaande assen opzitten waar 2cv aandrijfassen op kunnen, wat op zich dus best leuk is, waare het niet dat er GS remschijven tussen moeten, wilde ik in die bak de Visa uitgaande assen plaatsen.

Maar omdat op de uitgaande assen van de Visa bak de 2cv aandrijfassen niet passen, vroeg ik me af of de homokineten van de Visa aandrijfas en die van de 2cv aandrijfas aan de kant van de versnellingsbak hetzelfde zijn kwa maatvoering?
In dat zeldzame geval zou het namelijk mooi zijn en kan ik er hybride aandrijfassen van maken waarmee de LN Bak met GS remmen zonder beunwerk op de 2cv aandrijfassen aangesloten kunnen worden.

{edit} Het is dus niet mogelijk om bovenstaande op welke manier zonder al te veel problemen te realiseren. ten eerste is de steen van de Visa-bak uitgaande assen niet gelijk aan de GS-steek, dus de schijven passen dan nog niet. Tevens moet je gaan lassen om het schuifstuk van de aandrijfas-bakzijde van een 2cv te koppelen op de Visa-tripodekoppeling (bakzijde) hetgeen ook erg beunhazerig is. {/edit}
Ami 8 break

Plaats reactie