Visa Motor gekocht + 4 Versnellingsbakken.

Alles over visa-conversies.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 9 mar, 2006 09:21

Toch zou ik als je de standaard visa el.onst. gebruikt wel wat reserve onderdelen in je auto leggen, zoals sensoren

Ik heb zelf ondertussen genoeg spul om 3 visa blokken van originele electronische ontsteking te voorzien, allemaal in the name of reserveonderdelen ( en dan ga ik niet eens zo'n gammele beugel gebruiken om bij de bak te zetten)
Ami 8 break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 9 mar, 2006 10:16

huub schreef:240 euro?

dan is die 199 euro voor een sloopvisa een betere deal.
je hebt dan niet alleen een ontsteking, maar ook een reserve motor voor je zuurverdiende centjes...

groet,
Hubert
maar heb je nog wel een beugel nodig, en die kost ook nog de nodige euri's, daar komt bij dat ik meer vertrouwen heb in de W-ignition!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 9 mar, 2006 12:36

Als je de W-ignition gaat plaatsen (ga ik het niet over betrouwbaarheid van dat ding hebben want ik heb er geen ervaring mee) hoef je geen beugel te plaatsen, je koppelingshevel niet te verbuigen (wat bij sommige beugels moet) niet te gaan pielen met de sensoren op de juiste hoogte afstellen ofzo (met onderlegringen) je kunt je bak dan meteen op je blok schreoven waardoor de prise-as ook gewoon geheel op zijn plaats zit. Er zitten dus best voordelen aan zo'n Wignition lijkt me ;)

ik ben zelf eigenwijs en pak een LNbak met visa koppelingshuis en de originele ontsteking, dan heb je ook geen geklooi met de beugel en andere troep en hopen we dat de LN bak sterker is dan een eendebakje. :)
huub schreef: een reserve motor
ik ben eigenlijk niet zo bang dat een visablok bij normaal gebruik in elkaar draait
Ami 8 break

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker

Visa of W

Bericht door Princejoao » do 9 mar, 2006 17:51

Juist,

Ik heb ook vertrouwen in een W-ignition, volgens mij is dat een soort 123-ignition maar dan van W :) Zo een sloopvisa brengt wel heel wat rompslomp met zich mee ook...
Look! It's the old man from scene 24!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 9 mar, 2006 18:11

bij een orginele visa onsteking heb je kans op kabelbreuken, computerstoring, sensoren die het niet doen beugels enz...

bij zo'n W(im) alleen dat je onstekings deel kapot gaat :wink:

ik zeg hiermee niet dat een orginele visa onsteking niet betrouwbaar is :!:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 10 mar, 2006 22:58

charleston tuning schreef: ik zeg hiermee niet dat een orginele visa onsteking niet betrouwbaar is :!:
onbetrouwbaar per sé is die niet, alleen maakt het gehannes wat er bij komt kijken om m in een 2cv te stoppen de ontsteking er niet betrouwbaarder op :wink:

maja ik ga ook niet aan de 123, tis wel ietsjes meer werk :) maar t scheelt dus weer 240 euro.
Alleen als je de computer en alle spullen er niet bij hebt en je pakt een versnellingsbak waar je een beugel op zou moeten zetten (waar ik dus geen last van heb) dan zou ik zelf toch voor de 240 euro oplossing gaan, lijkt me dan een stuk makkelijker en sneller.
Ami 8 break

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker

intel

Bericht door Princejoao » za 11 mar, 2006 22:16

Hoi,
Ik heb verdere informatie gehaald bij Le Patron. De visaontsteking is los 240 euro... en dan komen er nog 75 euro extra kosten bij voor de installatie... Is dit het waard denken jullie, of moet ik voor de originele delen gaan?
Look! It's the old man from scene 24!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » za 11 mar, 2006 22:48

tja dat ligt eraan:

1 heb je het geld ervoor over?
2 hoe handig ben je zelf
3 je hebt een hoop minder onderdelen die stuk kunnen gaan met de Woplossing
4 je bak zit gewoon strak tegen het blok aan, dus zowieso minder kans op vreemde of overmatige slijtage.

je moet natuurlijk wel het vliegwiel van de visa motor blijven gebruiken, want het vliegwiel van een eend past niet op de krukas van de visa.
Dingen als, gebruik ik een Eendenstartmotor (dan moet je de startkrans van een eend op je visa vliegwiel laten zetten) of gebruik je de visa startmotor zijn, wel nog aan de orde, maar das een ander verhaal ;)
Ami 8 break

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 12 mar, 2006 09:31

off topic:
ka iemand me soms zeggen waar ik een visa motor kan scoren?
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 mar, 2006 11:14

op t www of diverse 2cv dealers. Ik weet dat Le Patron er heeft liggen.

over t vliegwiel, als je bak zonder vulbussen monteerd moet je wel de starterkrans een paar mm opschuiven.

Plaats reactie