Veertje in carburateur: nu gasklep niet helemaal dicht...

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 13 mar, 2006 20:15

daar tussen moetetn 2 kartonnen pakkingen geen vloeibare, dat kan niet tegen bezine

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » ma 13 mar, 2006 22:37

draai alle sproeiertjes er even uit en blaas ze even door, een kleine moeite en 't kan je een hoop ellende besparen.

Mijn gasklepveer op de carb is ook gebroken, ik heb 't tijdelijk opgelost door die grote veer wat strakker aan te spannen (schuin omhoog, richting bobine). Dit werkt perfect maar is waarschijnlijk niet zo goed voor de afdichting van je gashevel (maar goed, tegen die tijd heb ik de andere carb wel weer schoongemaakt enzo..)
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » di 14 mar, 2006 07:25

De oude bleek ook een veertje te missen dus ik ben de nieuwe gaan repareren met de gasklepveer van de oude. Ik hoop dat het gaat lukken..... :?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » di 14 mar, 2006 16:49

Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
Wel erg, misschien, is dat er een ieniemienie ringetje bij de startmotor naar beneden is gevallen, bij dat enorme tandwiel. Ik denk door naar de grond, want ik zag 'm binnenin niet zitten, maar ik weet het niet zeker... Kan ie daar heel veel kwaad?

En dan hoop ik dat dat de enige problemen zijn... :?

huub
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door huub » di 14 mar, 2006 17:03

Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
veren (ver)slijten niet, de kracht van een veer is gegeven door zijn eigenschapen, en daar veranderd niet veel aan, hij kan hoogstens iets oprekken als je hem te ver uitrekt.
of de veer moet gebroken zijn....
als gasklep niet sluit moet je verder zoeken, met alleen de veer die aan de koeltunnel zit moet het gas weer sluiten.
heb je al gekeken of je speling hebt op de asjes van de gaskleppen?

groet,
Hubert

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » di 14 mar, 2006 17:22

Ah ja hij is dan niet versleten maar opgerekt. Verbogen.
Niet gebroken (dat is mijn reserveveer :roll: )

Als je plankgas geeft en dan loslaat, wordt de hevel het eerste stukje teruggeduwd door de veer die ik met pijn en moeite heb vervangen. Het laatste stukje wordt ie getrokken door de grote veer. Ik verdenk deze ervan "op" te zijn.

Volgens mij heb ik geen speling op de asjes van de gaskleppen. Toen ik de carb nog los en in m'n handen had konden de kleppen gewoon goed open en dicht en werd de gasklep het eerste stukje netjes teruggeduwd door de vervangen veer.

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » za 1 apr, 2006 20:04

Ik heb een provisorische "grote veer" gemonteerd en nu rijdt ie in ieder geval weer fatsoenlijk. Het laatste stukje dichttrekken Stationairloop is nog niet wat ie moet zijn, als de gloednieuwe veer die er morgen of overmorgen aankomt het niet oplost draai ik het schroefje op de gasklephevel eens aan of probeer ik het met een andere carburateur.
In ieder geval tot zover bedankt voor de hulp en als ik nog meer vragen heb post ik ze hier wel weer :roll:

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » za 15 apr, 2006 08:23

Het is een andere carb geworden en nu gaat ie weer als een speer :D

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » zo 23 apr, 2006 20:16

de gasklepasjes van de solex carburateur slijten helaas, daardoor willen ze ook wel eens een beetje klemmen. Een oplossing is om de veer niet aan het ventilatorhuis vast te maken maar aan de koplampsteun

Plaats reactie