Veertje in carburateur: nu gasklep niet helemaal dicht...
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
draai alle sproeiertjes er even uit en blaas ze even door, een kleine moeite en 't kan je een hoop ellende besparen.
Mijn gasklepveer op de carb is ook gebroken, ik heb 't tijdelijk opgelost door die grote veer wat strakker aan te spannen (schuin omhoog, richting bobine). Dit werkt perfect maar is waarschijnlijk niet zo goed voor de afdichting van je gashevel (maar goed, tegen die tijd heb ik de andere carb wel weer schoongemaakt enzo..)
Mijn gasklepveer op de carb is ook gebroken, ik heb 't tijdelijk opgelost door die grote veer wat strakker aan te spannen (schuin omhoog, richting bobine). Dit werkt perfect maar is waarschijnlijk niet zo goed voor de afdichting van je gashevel (maar goed, tegen die tijd heb ik de andere carb wel weer schoongemaakt enzo..)
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
Wel erg, misschien, is dat er een ieniemienie ringetje bij de startmotor naar beneden is gevallen, bij dat enorme tandwiel. Ik denk door naar de grond, want ik zag 'm binnenin niet zitten, maar ik weet het niet zeker... Kan ie daar heel veel kwaad?
En dan hoop ik dat dat de enige problemen zijn...
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
Wel erg, misschien, is dat er een ieniemienie ringetje bij de startmotor naar beneden is gevallen, bij dat enorme tandwiel. Ik denk door naar de grond, want ik zag 'm binnenin niet zitten, maar ik weet het niet zeker... Kan ie daar heel veel kwaad?
En dan hoop ik dat dat de enige problemen zijn...

Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
veren (ver)slijten niet, de kracht van een veer is gegeven door zijn eigenschapen, en daar veranderd niet veel aan, hij kan hoogstens iets oprekken als je hem te ver uitrekt.Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
of de veer moet gebroken zijn....
als gasklep niet sluit moet je verder zoeken, met alleen de veer die aan de koeltunnel zit moet het gas weer sluiten.
heb je al gekeken of je speling hebt op de asjes van de gaskleppen?
groet,
Hubert
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Ah ja hij is dan niet versleten maar opgerekt. Verbogen.
Niet gebroken (dat is mijn reserveveer
)
Als je plankgas geeft en dan loslaat, wordt de hevel het eerste stukje teruggeduwd door de veer die ik met pijn en moeite heb vervangen. Het laatste stukje wordt ie getrokken door de grote veer. Ik verdenk deze ervan "op" te zijn.
Volgens mij heb ik geen speling op de asjes van de gaskleppen. Toen ik de carb nog los en in m'n handen had konden de kleppen gewoon goed open en dicht en werd de gasklep het eerste stukje netjes teruggeduwd door de vervangen veer.
Niet gebroken (dat is mijn reserveveer

Als je plankgas geeft en dan loslaat, wordt de hevel het eerste stukje teruggeduwd door de veer die ik met pijn en moeite heb vervangen. Het laatste stukje wordt ie getrokken door de grote veer. Ik verdenk deze ervan "op" te zijn.
Volgens mij heb ik geen speling op de asjes van de gaskleppen. Toen ik de carb nog los en in m'n handen had konden de kleppen gewoon goed open en dicht en werd de gasklep het eerste stukje netjes teruggeduwd door de vervangen veer.
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Ik heb een provisorische "grote veer" gemonteerd en nu rijdt ie in ieder geval weer fatsoenlijk. Het laatste stukje dichttrekken Stationairloop is nog niet wat ie moet zijn, als de gloednieuwe veer die er morgen of overmorgen aankomt het niet oplost draai ik het schroefje op de gasklephevel eens aan of probeer ik het met een andere carburateur.
In ieder geval tot zover bedankt voor de hulp en als ik nog meer vragen heb post ik ze hier wel weer
In ieder geval tot zover bedankt voor de hulp en als ik nog meer vragen heb post ik ze hier wel weer

Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang