Vraagje verwisselen bobine..
Vraagje verwisselen bobine..
Ik weet niet of dit nu bij 'reparaties' moet of bij 'electries'..
Maar ff het volgende:
Omdat mijn bobine bijna de geest gaat geven (bij warm starten niet aanslaan tot het moment dat ik de sleutel terugdraai) heb ik een nieuwe aangeschaft. Deze kwam met 2 rubbertjes voor de zijkanten.
Bij nadere inspectie van mijn ouwe bobine zie ik dat ik helemaal niet van die rubbertjes heb..de bobine zit tussen 2 witte kunststof plaatjes ingeklemt met zo'n halve cm speling aan elke kant.
Op deze foto zie je hoe het bij mij ook zit..
Zo op het 1ste gezicht lijken de rubbers daar niet eens tussen te passen.
Waar moeten die rubbers dan?
Groetjes,
Robert
Maar ff het volgende:
Omdat mijn bobine bijna de geest gaat geven (bij warm starten niet aanslaan tot het moment dat ik de sleutel terugdraai) heb ik een nieuwe aangeschaft. Deze kwam met 2 rubbertjes voor de zijkanten.
Bij nadere inspectie van mijn ouwe bobine zie ik dat ik helemaal niet van die rubbertjes heb..de bobine zit tussen 2 witte kunststof plaatjes ingeklemt met zo'n halve cm speling aan elke kant.
Op deze foto zie je hoe het bij mij ook zit..
Zo op het 1ste gezicht lijken de rubbers daar niet eens tussen te passen.
Waar moeten die rubbers dan?
Groetjes,
Robert
nieuwe bobine zit..
Bij de rubbers zitten de gaatjes niet goed.
Dus gewoon bestaande plastic plaatjes gebruikt.
Moest wel ff de oude bobine beetje klem wrikken zodat het boutkopje (imbus?) aan het plaatje niet met het moertje meedraaide...
Bij de nieuwe zat trouwens een nieuw boutje met een gewone kop & moertje. Wel handiger.
Nieuwe derop..starten..lopen.
Lijkt alsof stationair toerental iets lager was dan gewoonlijk 5-600 ipv de gebruikelijke 7-8. Kan ook zijn omdat ik um koud had gestart en niet wegreed..en al wel de choke snel dicht kon doen..wellicht was de olie nog wat dik..
Ga der morgen ff stuk mee rijden..stille hoop dat een beetje van me flatspot ook weg zal zijn..je weet maar nooit
Dus gewoon bestaande plastic plaatjes gebruikt.
Moest wel ff de oude bobine beetje klem wrikken zodat het boutkopje (imbus?) aan het plaatje niet met het moertje meedraaide...
Bij de nieuwe zat trouwens een nieuw boutje met een gewone kop & moertje. Wel handiger.
Nieuwe derop..starten..lopen.
Lijkt alsof stationair toerental iets lager was dan gewoonlijk 5-600 ipv de gebruikelijke 7-8. Kan ook zijn omdat ik um koud had gestart en niet wegreed..en al wel de choke snel dicht kon doen..wellicht was de olie nog wat dik..
Ga der morgen ff stuk mee rijden..stille hoop dat een beetje van me flatspot ook weg zal zijn..je weet maar nooit
Ja he de mijne ziet er echt niet zo uitcharleston tuning schreef:PS, mooie motor kamer!!!!!
Laatst gewijzigd door Caleana op wo 22 mar, 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ff één moertje losdraaien was makkelijker..dan komtie ook helemaal los.
Ja als de boel echt verroest is dan misschien gaan knippen..maar dan moet je weer zo'n plastic dingetje zien te vinden...
Ahh ok..ik zie wat je bedoelt Ramon..ja ook een optie als je snel wil kunnen verwisselen..
Ja als de boel echt verroest is dan misschien gaan knippen..maar dan moet je weer zo'n plastic dingetje zien te vinden...
Ahh ok..ik zie wat je bedoelt Ramon..ja ook een optie als je snel wil kunnen verwisselen..
Laatst gewijzigd door Caleana op wo 22 mar, 2006 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.