Knal!!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Knal!!

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 23 mar, 2006 22:20

volgende probleempje.. :(

(visa)

als ik de auto start (warm of koud) pakt ie niet in 1 x aan, even doorstarten en iets gas geven op het pedaal ....BANG! vlam uit de side pipe!! (m'n vriendin had de benen weer onthaard!)
na de knal nog eens starten en ja hoor, motor pakt aan en loopt weer perfect!

ik hoor niet bij elke keer starten een knal, maar heb nu al 4 of 5 keer zo'n knal gehoord... (soms ook uit luchtfilter) dit lijkt me niet echt goed!

- accu slechte conditie !! (startmoter gaat slecht rond!)

- vervroeging werkt volgens mij goed, (als ik het draadje lostrek, dan daalt ie stationair sterk in toeren.)

- Side pipe ?!

-misschien komt het door het doorstarten dat er dan onverbrande benzine in de uitlaat komt ofzo? (hoe dan knallen als ie koud is??)

- kleppen pas gesteld

-onsteking visa dus

- hoge compressie! (voel ik als ik hem rond probeer te slingeren)

Waar kan hier het probleem zijn :roll: B.V.D.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 23 mar, 2006 22:24

heb ik ook wel eens gehad: toen zat er een draadje los bij het contactslot.. dus wellicht?
Verbruik: Afbeelding

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 23 mar, 2006 22:31

mm, die zaten bij mij niet zo heel erg vast! dus ik zal morgen es kijken..

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 23 mar, 2006 23:04

mmmh laat me raden CT, open luchtfilter en open uitlaat :D yep daar zit je probleem.

Bij mijn cb400f (das een motor uit 1975) heb ik kelkjes en open uitlaat (met absorptiedemping) en dan heb je daar helemaal last van.

onverbrande benzinedampen, that's all. Kan slecht zijn voor afdichtingen, maar ach. haha ;)

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 24 mar, 2006 07:52

Het zijn je sensoren die niet goed meer zijn! Dit probleem zal alleen maar erger worden.
Bij mijn eerste visa had ik dit probleem ook! Die sloeg dan af als hij warm werd en moest eerst afkoelen voordat hij weer aansloeg, meestal kwamen er een paar gigantische knallen voorbij zetten!

Probeer een paar andere sensoren te plaatsen en je probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn!

Ik heb zo in de Alpen gestaan, dat er net geen vlammen uit de uitlaat schoten, maar wel hele zwarte rook uit de uitlaat geblazen werd met hoge snelheid. En het gaf altijd wel een leuk effect bij voetgangers, dan stond je weer stil en maar starten en maar starten (dus brandstof in je uitlaat) Uiteindelijk slaat hij een keer aan, dus ontvlamt alle brandstof, en dat resulteerde in een hele harde knal, waarbij voetgangers alle kanten op sprongen :lol:
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » vr 24 mar, 2006 08:27

probeer eerst maar eens die accu te vervangen,
want als je start dan kan het zijn dat er geen energie meer over is voor een goede vonk, met als gevolg allemaal benzine in je uitlaat enz, als ie dan toch aanslaat kan het zijn dat hij BOEM zegt :D
vroem vroem

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 24 mar, 2006 15:18

bedankt !

ik heb nu andere accu (niet nieuw) en kabeltjes bij contactslot goed vast gezet! sensor heb ik nog een andere voor, maar welke moet ik dan vervangen, ik geloof dat er een van de twee voor het starten wordt gebruikt :roll: .. (dit kan ik ook gaan testen natuurlijk, maar misschien weet iemand dit?)

- Backfire wat bedoel je met "kelkjes?"

- ook een keer kwam er behoorlijk rook uit het luchtfilter ja!!

- en dat met dat open filter, en side pipe, snap ik, maar wat ik niet snap is dat ie het de afgelopen weken (maanden) minder last van had... misschien toeval?

- ook heb ik het idee dat er iets in het contacktslot niet helemaal fijn zit.... motor starte een poos niet na lang rommelen aan die pennetjes (bij contact slot) verrek, in een keer starten (met zo goed als lege accu!!)
vreemd, ik ga straks even weer proberen!

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Knal!!

Bericht door Handjes » za 25 mar, 2006 16:06

Maak je twee sensoren eens schoon. Verwissel ze ook eens voor de test (stekkers wel op de juiste plaats laten natuurlijk). Kijken wat dan het effect is.
La vie est belle.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 25 mar, 2006 18:20

schoon zijn de sensoren wel , startmoter gaat niet super snel rond, als ik de moter aan de koelvin probeer rond te draaien, kost dit ECHT!! veel kracht! veel ciompressie dus.. is mooi natuurlijk, maar lijkt me verstandig om eerst eens een zware accu te kopen!
kabels rechtstreeks naar de startmoter, maar noch sloom!! ook met andere accu.. vanavond eens proberen met grote bus accu :D
verder wordt de startmotor ook behoorlijk warm, maar dit is normaal dacht ik..
m'n contact slot moet ik ook vernieuwen nu, want die is nu zeker :twisted:

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Casonline » wo 29 mar, 2006 13:14

Normaal gesproken gaat je startmotor ook niet super snel rond hoor. Vaak is dit nog onder je stationair toerental en zeker als het koud is.
Hou er wel rekening mee dat als je een zwaardere accu neemt dat dan je dynamo ook zwaarder belast word met het laden.

Frank Terpstra
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Frank Terpstra » wo 29 mar, 2006 14:02

Als de contactrol in je contactslot versleten of gecorrodeerd is, kan je ook dit soort problemen krijgen. Haal hem maar eens los (heel eenvoudig) en bekijk hoe de contactrol er van binnen uitziet. Als alternatief, probeer eens te hotwiren als dan je startmotor wel snel draait weet je ook dat het probleem in de contactrol zit.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 29 mar, 2006 21:29

Trouwens kelkjes zijn van die open luchtinlaten met zo'n gaasje er over, ze lopen een beetje taps toe net als de venturie in je carb. Je hebt dus geen filter er op!!
2cv Vert Bambou '79

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » wo 29 mar, 2006 21:51

jekunteen zwaadere dynamo proberen
kijken of dat past. is altijd te proberen dacht k zo :roll:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 29 mar, 2006 22:03

heb je gelijk geen problemen met versterkers en dergelijke!!
2cv Vert Bambou '79

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » wo 29 mar, 2006 22:45

Heb dit ook gehad. Heb vervangen: bobine, accu, spanningsregelaar, bougies, maar uiteindelijk waren het de draadjes/contactjes op het contactslot. Dus als ik jou was zou ik daar eerst naar kijken. Om zeker te zijn dat het dat was heb ik alle oude (vervangen) onderdelen voor de grap eens terug gezet. Nul probleem. Bij mij knalde ie ook wel eens tijdens het rijden... De draadjes tip kreeg ik van een fransaise in Zuid Frankrijk. Toen ik bij een supermarche weg reed en haar benen bijna onthaarde... Zij zei toen laat mij eens... Dus ik stap uit, zij rommelt wat met mijn tang aan de contactjes, spuit er wat contactspray bij en probleem gefixt. Super was dat! Dus kortweg, probeer dat eens, gewoon die contactjes schuren en aanknijpen.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Plaats reactie