Raamveter Geen Gezeik Dak

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
twan
Beginner
Beginner

Raamveter Geen Gezeik Dak

Bericht door twan » do 30 mar, 2006 15:42

Hallo

Ik heb onlangs een Geen Gezeik Dak gekocht. Nu heb ik deze zonder raam gekocht. Ik dacht dat doe ik wel even, maar blijkt toch een beetje gezeik t6e zijn. Aanrader; koop het MET raam!! Nu even een vraag hierover. Ik heb het achterraam erin zitten, maar ik heb grote problmen om de veter (kabel of hoe noem je dat ding) erin te krijgen. Dus de veter die uiteindelijk het raam vastdrukt. er zit enorm veel vasaline op en in het rubber zodat het zou moeten glijden, maar mijn handen glijden daardoor ook. Krijg het niet goed gedaan op deze manier. Heeft iemand de gouden tip, een handigheidje of zo? Of ben ik gedoemd om het met een schroevedraaier erin te peuteren. Dit wil ik als het kan vermijden omdat ik anders de kans loop om door de glibberigheid gerlijk door mijn nieuwe dak te prikken.

Groetjes Twan

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » do 30 mar, 2006 17:24

Dit zal je zonder een pezentrekker erg veel moeite kosten. Midlock verkoopt die dingen. Daarmee is het zo gedaan.

Hier een linkie hoe het werkt. (Weliswaar op een boten site maare toch.)

http://www.vaartips.nl/extra/pezentrekker.htm

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 30 mar, 2006 17:26

of ouwe fietsspaak pakken en in dezelfde vorm buigen als de pezentrekken. Handvatje er aan fabrieken van oude bezemsteel.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » do 30 mar, 2006 21:19

Juist want midlock gereedschap is niet echt goedkoop!!
2cv Vert Bambou '79

zwetseend
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door zwetseend » do 30 mar, 2006 22:00

tja ik had het makkelijk, bij het ei had iemand een pezentrekker, is denk ik echt het makkelijkste
toet toet

twan
Beginner
Beginner

Bericht door twan » vr 31 mar, 2006 16:59

Bedankt voor de tips. Ik heb het inderdaad met de blote hand geprobeerd, maar dit ging echt niet. Na vijf centimer duwen liepen mijn duimen gevaar op kneuzing. IK heb nog rondgebeld naar automaterialen zaken voor een pezentrekker, maar iedereen moest bestellen. Ik had echter nogal haast want ik had in mijn entousiasme mijn achterruit al uit het oude dak gehaald. Vanacht heeft mijn eendje een koude natte nacht gehad met enkel wat vuilniszakken en ducktape om het water buiten te houden. Neem van mij aan dat dit geen succes is.
Vanmiddag na het werk snel naar Carglass gegaan. Zij hadden gelukkig een pezentrekker en dat ging vrij gemakkelijk. Wat smeergeld en mijn raam zit weer vast.
Les die ik heb geleerd: Wil je geen gezeik met een geen gezeik dak, koop er dan een met een raam. VErder is het echt een mooi dakje. pAst goed en is simpel te instaleren als het raam erin zit.

Hopenlijk weer vanuit een droge eend

Twan

Plaats reactie