onderhoudsbeschrijving in Klassiek en Techniek

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Gesloten
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

onderhoudsbeschrijving in Klassiek en Techniek

Bericht door Evan » vr 31 mar, 2006 17:55

In de Klassiek en Techniek van de maand maart 2006 staat een redelijk summier onderhoudspraatje voor de 2cv en wat over de geschiedenis. Ik vindt het een en ander wel wat kort door de bocht.

Persoonlijk vond ik het verhaal over de Facel Vega en de restauratie van de Norton Commando interessanter. Maja ik wil ook ooit zon prachtige Engelse motorfiets gaan aanschaffen ;)
Ami 8 break

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 31 mar, 2006 20:03

verek!! net dat blad opgezegd... en nu eindelijk een 2cv verhaal erin :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 apr, 2006 08:45

Je mist niet veel hoor. Want er staan diverse fouten in de tekst. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » za 1 apr, 2006 13:43

Is dat dat artikel waarin ze het hebben over 'enkele aktiemodellen aan het einde van de produktie, zoals de Spot' :? Lekker research gedaan dan!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 apr, 2006 13:57

De Spot wordt inderdaad omschreven als een van de laatste actie modellen.

Andere punten die niet kloppen in de tekst:
- een goede ribbel kost tot 8000,-
- een goede 2cv6 tot 6000,-
- de besteleend zou goedkoper zijn als een 2cv6
- 2cv6 meer waard als een 2cv4
- Let op de luchtklep. deze is moeilijk te repareren.
- remcilinders zouden onderhoud gevoelig zijn.
- spatborden en deuren zijn makkelijk aan te komen.

Als aankoopadvies wordt met name genoemd:
-luchtklep
- kachelslangen
- remmen
- onderstel

Ik zou mensen die een eend willen kopen dit artikel niet aanraden als handleiding voor hun aanschaf.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » za 1 apr, 2006 14:08

:lol: Lekker artikel! Ik ga ook twijfelen aan de nauwkeurigheid van hun andere artikelen.... :roll:

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » za 1 apr, 2006 19:43

De kachelslangen zijn idd een heel belangrijk punt. Het kost nogal wat om deze te vernieuwen :lol:
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » za 1 apr, 2006 19:59

Die brievenbus (luchtklep) ís toch ook echt een rotding om te repareren als ie stuk is?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 apr, 2006 23:49

pcrodent schreef:Die brievenbus (luchtklep) ís toch ook echt een rotding om te repareren als ie stuk is?
Maar dit beschrijven alsof het een van de lastige klussen is en dat je er bij aanschaf goed op moet letten lijkt me wat overdreven. De koets lijkt me een zinvollere zaak om goed te bekijken. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten