geen vermogen

Plaats reactie
schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

geen vermogen

Bericht door schroef » wo 5 apr, 2006 21:39

ik heb m'n eendmotor uitelkaar gehaald omdat ie stuk was. hij had veel carterdruk en een zuigerveer bleek gebroken en een gat aan de zijkant van de zuiger. ik heb een tweedehands zuiger en cilinder gemonteerd van ongeveer even oud met dezelfde compressie verhoudingen. nadat ik alles weer inmekaar had gezet en ging rijden, bleek dat ie niet op toeren komt en geen kracht heeft. Als je bij stilstand in z'n vrij het gas intrapt gaat het nog goed, maar als je dan wilt wegrijden komt ie dus niet op toeren. De max. snelheid is ongeveer 90 km/u. Ik heb dat niet op toeren komen ook bij een andere eend waarbij ik een goede krukas, nokkenas en een perfect setje zuigers en cilinders heb gemonteerd. enig idee?

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 5 apr, 2006 21:51

toch misschien de compressie is meten :? i.v.m. pakkingen, na trekken v/d koppen i.v.m. het spruitstuk e.d.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 apr, 2006 22:13

of acceleratiepomp eens nakijken

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 apr, 2006 03:29

of sproeiers verstopt. gaskabel niet strak?

sluit alles uit

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 6 apr, 2006 09:22

ontsteking staat zeker juist???
vroem vroem

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » do 6 apr, 2006 11:18

Probeer eens bij een koude start allebei de uitlaatspruitstukken vast te houden
ze moeten tegelijk warm worden.
zoniet grote kans dat je bougie of kabel kapot is.,

wat je omschrijft heb ik zelf ook meegemaakt het is zo herkenbaar.. liep gewoon op een pit..

en ge het er 2 dusszz..

Succes
Wat brengt morgen.???

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 6 apr, 2006 15:47

Bij aankoop van mijn eend liep ie ook op één pit ik hoorde het nauwelijks totdat de ander erbij kwam en toen klonk het al heel anders.

Ik vind het vreemd dat twee blokken die je uit elkaar hebt gehad hetzelfde euvel hebben. Misschien heb je de koppen niet strak genoeg aan gedraaid?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 6 apr, 2006 17:57

doe je toevallig aan bougie-hergebruik?
Ami 8 break

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » zo 16 apr, 2006 11:41

alles nieuw, 123 ignition, carburateur heb ik hergebruikt, want daar was immers niks mis mee, nieuwe bougies, kabels, bobine, koppen nagetrokken, kleppengestels, spruitstuk nagetrokken en niks helpt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 apr, 2006 11:44

toevallig bij beide nokkenas verkeerd terug gezet?

Maar de carburateur heb je dus nog niet nagekeken?

Plaats reactie