spoorstangkogelbout

Alles over de wielophanging
Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

spoorstangkogelbout

Bericht door Jorg » za 1 apr, 2006 23:21

Ik ben bezig met de demontage van het stuurhuis. Op dit moment loop ik vast op de spoorstangkogelbouten (zie nr.17 op het figuur). Ik heb de opsluit-/stelmoer (nr.19) en de kogelboutcup (nr.18 ) gedemonteerd, maar ik krijg de spoorstangkogelbout er niet uit.

Afbeelding

Weet iemand misschien raad?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 2 apr, 2006 16:22

als je het hele binnewerk er uit haald dan kan jeje spoorstang er af meppen dorrmiddel van warm stoken.

die kogel krijg je er uit als je de borg pen 20 en die moer los haald, kan je de kogele schuin er uit slaan

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » zo 2 apr, 2006 17:00

Ik heb al geprobeerd om met een 'drijver' de spoorstangkogelbout er schuin uit te slaan, maar dit heeft helaas niet geleid tot het juiste effect. Het lijkt erop alsof de kogelbout blijft 'hangen' door dat randje wat erop zit.
Van de week nog maar eens gaan proberen met wat meer geweld.

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » wo 5 apr, 2006 19:35

De eerste stuurkogelbout krijg ik er wel met geweld uitgeslagen, maar de tweede krijg ik er nooit op die manier uit. Is het misschien niet de bedoeling om een trekker o.i.d. te gebruiken?
Voordat ik alles sloop (heb namelijk ook al de naafdop van de wieltrommelrem achter en de naaldlager van het stuurhuis -nr29- gesloopt), hoop ik toch dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Volgens mij is het eruit slaan niet de juiste oplossing. Of toch wel?

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 5 apr, 2006 20:40

waarom wil je dit allemaal demonteren ?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 apr, 2006 03:30

om het te reviseren!!!!

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » do 6 apr, 2006 10:14

Juist!

Maar heeft iemand heeft ervaring mee hoe ik dit zou moeten doen?

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » do 6 apr, 2006 10:41

Jorg schreef:Juist!

Maar heeft iemand heeft ervaring mee hoe ik dit zou moeten doen?
Volgens mij heb je hier een speciale trekker voor nodig
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » zo 9 apr, 2006 17:15

Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » zo 9 apr, 2006 17:18

Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » zo 9 apr, 2006 18:46

Jorg schreef:Ik ben eruit! De spoorstangkogelbout bleef plakken aan de kogelboutcup. Met de schroevendraaier van elkaar gescheiden en toen het ineens een fluitje van een cent.
Het reviseren kan beginnen ......
Ik ben ook bezig met het reviseren van m'n stuurhuis. Mijn oude glijlager was aardig versleten. Ik heb een nieuw glijlager gekocht, maar deze krijg ik alleen met grof geweld in het stuurhuis (nummer 21).

Zit er verschil tussen het glijlager van een Ami Super en die van een 2cv? Ik ben namelijk bezig met het stuurhuis van een Ami Super en gebruik een 2cv glijlager.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 10 apr, 2006 08:26

ik heb net alles weer terug in de eend zitten op het stellen van de spooring na rijd het zo heeeerlijk nergens niks geen speling.

wat een verschil

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 10 apr, 2006 10:30

Ramon2cv schreef:ik heb net alles weer terug in de eend zitten op het stellen van de spooring na rijd het zo heeeerlijk nergens niks geen speling.

wat een verschil
Hoe makkelijk kon jij het glijlager in het stuurhuis bewegen?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 10 apr, 2006 15:03

ja vrij gemakkleijk, die is niet vervangen, zat niet in het revisie setje

vandaag sporing laten stellen (20 euro)
en het rijd weer heerlijk, een hoop moeite alles vervangen maar het is het meer dan waard

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » ma 10 apr, 2006 22:28

Dat het niet in het revisiesetje zit wil niet zeggen dat het niet te krijgen is. Kijk eens bij bv ecas, der franzose, burton, cassis etc.

Plaats reactie