adapterschijven GS bak

Alles over visa-conversies.
freek W.
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 22:38
Locatie: Uden
Contacteer:

adapterschijven GS bak

Bericht door freek W. » za 8 apr, 2006 21:22

Wie heeft er een tekening van de adapterschijven voor de bevestiging van de aandrijfassen op de GS 1220bak?
Uiteraard met maten foto heb ik.http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... box_02.jpg

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 8 apr, 2006 22:54

ik kan je er niet aan helpen, maar
als je ze gaat (laten) draaien hebben er misschien meer mensen intresse?
waaronder ik :)
Ami 8 break

freek W.
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 22:38
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door freek W. » za 8 apr, 2006 22:56

Evan schreef:ik kan je er niet aan helpen, maar
als je ze gaat (laten) draaien hebben er misschien meer mensen intresse?
waaronder ik :)
Dat is geen probleem

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door A3 » ma 10 apr, 2006 18:19

tekeningen heb ik.

pm maar!

flash
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 1 dec, 2004 21:48
Locatie: Dordrecht

Bericht door flash » ma 10 apr, 2006 19:02

zijn er verschillende aansluitingen op de types gs/gsa bakken onderling??
ik wil namelijk ook schijven gaan (laten)draaien

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door A3 » ma 10 apr, 2006 19:08

Bij mijn weten zijn er geen verschillende op gs(A) bakken.

Ami super is ook hetzelfde.

freek W.
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 22:38
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door freek W. » zo 16 apr, 2006 23:03

A3 schreef:tekeningen heb ik.

pm maar!
A3 heb je al wat gevonden?

mvg Freek

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 17 apr, 2006 19:01

A3 schreef:Bij mijn weten zijn er geen verschillende op gs(A) bakken.
Ami super is ook hetzelfde.
idd maar de van de GS afgeleide bakken: de visa bak en de LN bak zijn wel anders kwa aansluiting op de aandrijfassen
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 15:03

klopt, alle GS, GSA, Ami Super en Axel bakken hebben de zelfde aandrijfasbevestiging.

Kijk es wat ik vandaag binnenkreeg:

http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_074.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_075.jpg

4 setjes (niet te koop), met nieuwe specs. Deze zijn precies dik genoeg om het breedte verschil tussen de G bak en de A bak op te vangen, anders worden de aandrijfasjes wat kort!

Denken jullie ook aan de schroeven als je wat gaat laten maken? Da's M9

Wat jullie met een gs bak in je atype moeten is mij trouwens een raadsal, a3 begrijp ik, maar de rest? Ik ben benieuwd...

Oh ja, duckservice verkoopt die ringen gewoon hoor. (die op mijn site staan bij de bak conversie zijn van duckservice).
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 21:29

Deez jongen had even niet nagedacht en bedacht nu dat ie maar een spacer er tussen ging zetten, want op de LN bak zitten de bevestigingsbouten op dezelfde plekken als bij een A-bak. Dus ICM GS remmen zijn alleen de aandrijfassen iets te kort, wat dan met een passende spacer opgevuld moet worden. De GS-schijven worden van nieuwe gaten voorzien en de binnendiameter van de mof, die over de asstomp valt moet 2,7mm uitgedraaid worden.

Tja of je kunt, ipv spacers, het buitenste schuifstuk verlengen,...
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 21:48

en waar heb jij een lna bak voor nodig?

Trouwens, indien gewenst heb ik een bron in frankrijk voor lna bakken..
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 21:56

Nee géén LNA bak -> LN bak, voor de acapickup met visablok.
Het is volgens jouw berekeningsprogrammaatje de bijna ideale bak icm 145 xzx banden.

ik kan hier in de buurt met wat vragen waarschijnlijk ook nog aan een LN/A? bak komen. Maar voor de Acapickup heb ik m toen al uit een dorp bij Leuven in de buurt gehaald.
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 22:01

hmmm, 120 motor vs 122km/h voor de bak?
Die bak lijkt mij aan de lange kant (of je moet ene 630 blok hebben).
135er banden is al beter.
Met 145er banden zou ik de originele (aca)dyane bak pakken!
En als je veel beladen rijdt zou ik dat zoiezo doen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 22:07

122 motor vs 122 bak, volgens de tuning calculations.
ik heb wel een beetje gesjoemeld met de CW waarde omdat de pickup een minder groot frontaal oppervlak heeft.
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 22:13

ja maar de wervelingen zijn VEEL groter dus de CW wordt eerder slechter als beter. Denk dat je beter je blok kunt gaan tunen, anders heb je ene probleempje. Ik weet waar ik het over heb, ik heb hier een eend en ami staan met ami super bak en visa motor op lpg. Theoretisch gezien gaat het NET. En dat klopt ook, rijdt heel relaxed. Tot je flinke wind tegen hebt, dan kom je ineens niet meer in z'n 4!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie