Kosten Bodemplaten??
Kosten Bodemplaten??
Wie kan me helpen?
Mijn vriendin en ik staan op het punt om weer een stukje cultureel erfgoed in goede handen te laten komen.
Tijdens onze speurtocht naar een mooi eendje zijn we gevallen op 'eendje' die alleen nog nieuwe bodemplaten nodig heeft.
Wat kost dit als ik het zou laten doen? Iemand een idee?? Want dit kan ik echt niet zelf.
Mijn vriendin en ik staan op het punt om weer een stukje cultureel erfgoed in goede handen te laten komen.
Tijdens onze speurtocht naar een mooi eendje zijn we gevallen op 'eendje' die alleen nog nieuwe bodemplaten nodig heeft.
Wat kost dit als ik het zou laten doen? Iemand een idee?? Want dit kan ik echt niet zelf.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
welkom!
Bel eens met verschillende eendgarages in de buurt (lijst is ergens te vinden op 2cv.nl).
Of je moet een beun kennen die het voor je wilt lassen. Maar hou er rekening mee dat eendenplaatwerk nogal dun is, en dat is lastig lassen.
Bodemplaten komen ongeveer 70€ het stuk voor een imitatie. Origineel gaat denk ik boven de 100€ uit.
Denk dat je met een euro of 400-500 wel daar bent. Ik kan dit niet met zekerheid zeggen, aangezien ik het door een vriend heb laten doen. Lasapparaat gehuurd...
Bel eens met verschillende eendgarages in de buurt (lijst is ergens te vinden op 2cv.nl).
Of je moet een beun kennen die het voor je wilt lassen. Maar hou er rekening mee dat eendenplaatwerk nogal dun is, en dat is lastig lassen.
Bodemplaten komen ongeveer 70€ het stuk voor een imitatie. Origineel gaat denk ik boven de 100€ uit.
Denk dat je met een euro of 400-500 wel daar bent. Ik kan dit niet met zekerheid zeggen, aangezien ik het door een vriend heb laten doen. Lasapparaat gehuurd...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
Re: Kosten Bodemplaten??
JanGert, jij hier?JanGert schreef:Wie kan me helpen?

Kom eens gezellig langs in het mooie plaatsje Wijhe!
Damn.... 400-500 euro.... mmm... (ik ben te goedkoop)

-
- Heavy user
Zou ik meteen even naar www.duckservice.nl gaan en roestvrije bestellen... 
die zijn wel ietsjes duurder, namelijk 105 pleuro per stuk. voordeel: je hebt niet zo snel nieuwe nodig

die zijn wel ietsjes duurder, namelijk 105 pleuro per stuk. voordeel: je hebt niet zo snel nieuwe nodig

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Klopt die van de eendengarage om de hoek die moet je niet hebben, die zitten standaard al onder de roest en als je geluk hebt zitten er al gaten in.thomaaas schreef:Zou ik meteen even naar www.duckservice.nl gaan en roestvrije bestellen...
Of bedoel je RVS?

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Nee gegealvaniseerd. Zal ook wel nieuw zijn, geen tweedehands k*tmuffertje waar je al doorheenstapt voordat je ze gelegd hebt 
Graag gedaan trouwens, als ze ze niet kunt vinden: ze staan onder newsflash en dan plaatwerk. Staat ook nog een leuk verhaaltje bij

Graag gedaan trouwens, als ze ze niet kunt vinden: ze staan onder newsflash en dan plaatwerk. Staat ook nog een leuk verhaaltje bij

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Let er wel op, dat wanneer je gaat lassen je volgens mij eerst de zink weer moet verwijderen en dat de lasnaad dus niet meer beschermd is.
Verder kan de bodemplaat bij verzinken krom getrokken zijn. Ik weet niet of dit het geval is, maar lijkt me wel iets om op te letten.
Verder kan de bodemplaat bij verzinken krom getrokken zijn. Ik weet niet of dit het geval is, maar lijkt me wel iets om op te letten.
PuNk RoCK LosEr
-
- Veelvuldig poster
De zinklaag hoef je niet te verwijderen voor het lassen. Het probleem is dat de bodemplaten zelf wel niet meer roesten, maar de lasnaad gaat roesten. Als de lasnaad gaat roesten gaat de rest van de koets op den duur ook mee, dus uiteindelijk misschien toch niet zo'n goede oplossing.Punky schreef:Let er wel op, dat wanneer je gaat lassen je volgens mij eerst de zink weer moet verwijderen en dat de lasnaad dus niet meer beschermd is.
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Regelmatige poster
Maar dat heb je toch ook met orginele bodemplaten?Frank Deusjevoo schreef:De zinklaag hoef je niet te verwijderen voor het lassen. Het probleem is dat de bodemplaten zelf wel niet meer roesten, maar de lasnaad gaat roesten. Als de lasnaad gaat roesten gaat de rest van de koets op den duur ook mee, dus uiteindelijk misschien toch niet zo'n goede oplossing.Punky schreef:Let er wel op, dat wanneer je gaat lassen je volgens mij eerst de zink weer moet verwijderen en dat de lasnaad dus niet meer beschermd is.
Frank
Ik heb al jaren de niet gegalvaniseerde of verzinke bodemplaten van duckservice in mijn eend en mag niet klagen. Meni, Anti-steenslag en Tectyl op de onderkant en een flinke laag verf op de bovenkant voorkomt het roesten.