spoorstangkogelbout

Alles over de wielophanging
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 11 apr, 2006 01:40

ja jij denkt dat ik weer alles los ga gooien

haha nee dus, het is prima zo.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 11 apr, 2006 17:35

Ben ook bezig met het stuurhuis. In eerste instantie kostte het me heel veel werk de spoorstangen er af te krijgen. Het behulp van een trekker van een eendenkenner is het gelukt. De rest was makkelijk.

De eerste kogel gaat gemakkelijk. De tweede gaat wat lastiger. Lijkt wel geklemd te zitten, maar met wat beleid en wat wrikken komt ook die eruit. Je kunt de bout die aan de kogel zit ook in de bankschroef zetten. En zo als hefboom gebruiken.

Ben nu de stuurbuis opnieuw in de tectyl aan t zetten. Als dat gedroogd is dan gaat alles weer in elkaar. Verwacht er verder geen problemen bij gelukkig.

Dat glijlager heeft bij mijn stuurhuis ook wel wat inloopsporen. Maar ik vraag me af hoeveel werk het is en of dat gemakkelijk gaat. Zal me niets verbazen als ook daar weer een foefje voor uitgevonden is.
Ten tweede, wat kost zo een glijlager ongeveer?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » di 11 apr, 2006 22:25

Op dit moment liggen mijn stuurhuis, achteras en alle draagarmen bij de straler. Ze worden samen met alle koelbeplating en de 1e demper gestraald en gescoupeerd.
Daarna ben ik van plan om ze in de RX5 en RX10 (RAL 3000) te zetten.

Die tweede stuurkogel kun je met een beetje draaien en trekken zo uithalen. Dit kost geen enkele kracht. Of zou deze bij mij versleten zijn??

Zo'n glijlager kost bij Burton 9,95. Ze zijn verkrijgbaar in drie overmaten. Zie http://www.burtoncar.com/pages/nederlan ... ermaat.asp voor de 1e overmaat.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 12 apr, 2006 16:54

Ik heb de voorste stuurbuis gewoon in de tectyl gespoten. Wordt ook wel weer matzwart :)

Verdorie nog 1 fuseepen die absoluut niet eruit wil gaan. Dan kan de rest ook naar de straler. Ik laat bewust de voorste niet stralen omdat er amper roest opzat en ik toch bang ben voor wat beschadigingen binnenin.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » wo 12 apr, 2006 18:19

De fuseepen heb ik met een hydraulische poelietrekker verwijderd. Afbeelding
Fluitje van een cent. Het was wel nodig om een extra hulpstuk te draaien om de pen er goed uit krijgen.
Afbeelding

Plaats reactie