Geen contact?
Het licht aan het lype lader of je hierop kunt vertrouwen.manonella schreef:Ik had de accu aan een lader gehangen en die geeft aan dat hij OK is. Zou het dan toch nog kunnen dat dit niet zo is?
probeer eens een 12 volt lampje tussen beide polen te zetten en kijk of dit brand.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ze rijdt....maar niet van harte
Zaterdag aan de slag gegaan. Bedrading met multi-meter getest en wel wat geharrewar tegen gekomen... Zekeringen gemeten, bedradingen gemeten en waar nodig hersteld.
Eerst deed ze nog altijd helemaal niks. Dan de acculader nog eens op de geplaatste accu gehangen en plots brandden de lichten, benzinemeter werkte, etc. maar ... kon ik niet starten... Je zou dan vermoeden : de accu is slecht maar de multi-meter geeft mooi 12v op de accu?? Ik moet wel zeggen dat de lichten haast niet branden wanneer ik de acculader niet meer op de accu aansluit. De startmotor draait niet rond maar als ik de knop van de starter indruk vermindert het lichtje op het dashbord naast de kmwijzer dan weer wel at mij doet vermoeden dat het wel goed is aangeloten.
Vervolgens heb ik ze gesleept achter een andere auto en na nog geen 10 meter startte ze en reed vervolgens perfect (niks gepingel, mooi stationair,etc...).
Stilleggen en opnieuw was ze niet te starten met de druknop en sleutel??
Wat zou het nu zijn? Startmotor stuk of toch een probleem van de accu of zouden jullie nog iets anders testen?
THX
Zaterdag aan de slag gegaan. Bedrading met multi-meter getest en wel wat geharrewar tegen gekomen... Zekeringen gemeten, bedradingen gemeten en waar nodig hersteld.
Eerst deed ze nog altijd helemaal niks. Dan de acculader nog eens op de geplaatste accu gehangen en plots brandden de lichten, benzinemeter werkte, etc. maar ... kon ik niet starten... Je zou dan vermoeden : de accu is slecht maar de multi-meter geeft mooi 12v op de accu?? Ik moet wel zeggen dat de lichten haast niet branden wanneer ik de acculader niet meer op de accu aansluit. De startmotor draait niet rond maar als ik de knop van de starter indruk vermindert het lichtje op het dashbord naast de kmwijzer dan weer wel at mij doet vermoeden dat het wel goed is aangeloten.
Vervolgens heb ik ze gesleept achter een andere auto en na nog geen 10 meter startte ze en reed vervolgens perfect (niks gepingel, mooi stationair,etc...).
Stilleggen en opnieuw was ze niet te starten met de druknop en sleutel??
Wat zou het nu zijn? Startmotor stuk of toch een probleem van de accu of zouden jullie nog iets anders testen?
THX
Dit zou idd wel kunnen. De accu dateert van 1999 maar heeft blijkbaar 2 jaar volledige stilstand gehad. Ik heb hem ong. 24 u opgeladen, tot de lader aangaf dat het OK was. Ik zal hem nog eens enkele dagen laden en inderdaad gewoon eens accu van een andere auto proberen.Duintje schreef:Klinkt als een verrotte accu.
Hoe lang had je hem opgeladen ?
Even nog een vraagje : ergens in voorgaande berichten lees ik om de startmotor eens rechtstreeks met startkabels proberen rond te draaien. De pluspool zie ik maar waar sluit ik de minpool dan aan?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Je kunt de startmotor direct met de accu starten door:
-Massa zet je op de buitenkant "metaal" van de startmotor.
-Pluspool op de M8 schroefdraad aansluiting
-Om te starten ook plus op de M5 schroefdraad van het startmotorrelais zetten.
Ik ga er van uit dat de accu na twee jaar volledige stilstand niet meer voldoende amperage geeft om de motor te kunnen starten.
-Massa zet je op de buitenkant "metaal" van de startmotor.
-Pluspool op de M8 schroefdraad aansluiting
-Om te starten ook plus op de M5 schroefdraad van het startmotorrelais zetten.
Ik ga er van uit dat de accu na twee jaar volledige stilstand niet meer voldoende amperage geeft om de motor te kunnen starten.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987