taxeren of niet?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

taxeren of niet?

Bericht door Flying Duckman » wo 19 apr, 2006 22:29

Ik zit een beetje in dubio.
Ik wil mijn eend laten taxeren, dat gaat zowiezo gebeuren, maar wanneer dat is even het punt. Ik heb de auto bijna zover dat hij er netjes uit ziet, goed stevig en hard, betrouwbaar etc..
Ik heb hem over een aantal weken geschilderd en wil dan nog wat kleine dingen doen zodat hij wat beter in elkaar zit nog. Dan zit in in mei/eind mei.
Dan zou ik een taxatie kunnen doen, maar ik heb nog 1 deur, een motorkap en 2 voorspatborden die dan nog niet goed genoeg zijn naar mijn mening. Ik vraag me af wat een taxateur daar van zou vinden. Kortom, ik wil mijn eend laten taxeren, maar zullen ze een flink lager bedrag aangeven als blijkt dat ik wat slechtere plaatwerkdelen erop heb zitten?

Ik wil hem dan duurder verzekeren om er zeker van te zijn dat ik goed verzekerd ben, 4 jaar geleden (op 16 dagen na) is hij dus afgebrand, in de brand gestoken, daar was ik toen niet voor verzekerd en dat wil ik dus nu wel doen....
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » wo 19 apr, 2006 22:35

Ik heb die van ons ook laten taxeren en was nog niet niet helemaal klaar, moest heel de binnen kant nog doen, als je alle materialen daar voor gewoon hebt liggen nemen ze het al gewoon mee in het bedrag..

Dus als je het plaatwerk al hebt staan zou het geen probleem moeten zijn denk ik.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 apr, 2006 22:38

Lijkt me geen probleem. Ze kunnen er hoogstens een paar 100 vanaf halen ivm de afwerking. Wat belangrijker is dat alles hard is en goed functioneerd. Een druiper in de lak zorgt alleen voor een andere afronding van de prijs.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » do 12 okt, 2006 22:02

Zo de kogel is door de kerk, ik heb een afspraak gemaakt, over 2 weken komen ze m'n eend taxeren, daarna ga ik mijn verzekering aanpassen naar casco.
Geen idee wat hij waard zal zijn. Ik gok tussen de 1000 en 1500, ik hoop tussen de 1500 en 2000. Ik zou verbaasd zijn als het meer was.
groeten Flying Duckman

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » do 12 okt, 2006 23:05

Lijkt ff weten wat je ervaringen er mee is want ik wil ook graagmijn eendje laten taxeren zodat ik hem all risk kant verzekeren.
Maar dat doe ik pas als ik 24 ben want dan zit ik niet meer in de risico groep!!!
Dat 24 worden duurt trouwens ook niet heel lang meer!!
2cv Vert Bambou '79

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 13 okt, 2006 07:46

Ik heb lokaal iemand in Enschede opgespoord via een garage waar ik onze reguliere auto in onderhoud heb.
het is een taxateur die vele vele jaren autoartikelen heeft geschreven voor een lokaal blaadje. Hij schijnt wel goed te zijn, kosten zijn 100 euro, en hij komt langs. Ik heb wat onderzoek gedaan en het goedkoopste wat ik ergens tegen kwam was 75 euro, het duurste 150 euro.
Als het goed is wordt er een rapport gemaakt met foto's, ze kijken naar originaliteit, interieur, exterieur etc..

kortom, hij is niet meer superorigineel, ik heb hem met de kwast geschilderd en ben nog niet klaar met alles...
dus afwachten wat het gaat worden.
Ik doe het nu wel omdat mijn verzekering er alweer een jaar op zit.

overgens heb ik al contact gehad met de verzekering, en de taxatie blijft voor de verzekering 5 jaar geldig!
groeten Flying Duckman

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » vr 13 okt, 2006 08:55

Ohw das wel mooi!

Ik dacht dat je elk jaar terug moest naar een taxateur!!
Maar 1 keer in de 5 jaar valt wel te behappen!!

Weet iemand trouwens waar de 2cv heel goed maar ook goedkoop kan verzekeren?
Ik dacht zelf aan Citroklasiek.

Of is dit Reclame en zo, want dan moeten we het maar niet noemen.
Stuur me dan maar een PM
2cv Vert Bambou '79

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 13 okt, 2006 12:37

Weet iemand trouwens waar de 2cv heel goed maar ook goedkoop kan verzekeren?
Ik dacht zelf aan Citroklasiek.
weet niet of dit idd reclame is, denk toch van niet..aangezien het een specifieke citroen klassiek verzekering hebt. Ik ben ook via deze club verzekerd maar het is een soort overkoepeling, aangezien op mijn papieren het logo van Citroklassiek staat en daaronder een andere (grote) verzekeringsmaatschappij..

Ik heb ook mijn auto laten taxeren via hun...ontzettend aardige snuiter die langskwam en duidelijk een eendjes gek...heb dingen van mijn eendje geleerd die ik zelf niet wist..was echt een leuk treffen...:)

mocht dit wel als reclame gezien worden edit ik dit gewoon hoor....
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » vr 13 okt, 2006 13:07

Ik heb ook goede ervaring met Citroklassiek. Heb al m'n A-types altijd bij hun verzekerd gehad, en taxatie was ook klasse. Koste me € 80,- en is dan 3 jaar geldig.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 13 okt, 2006 16:07

hmmm...dat was bij mij anders...

jaarlijks taxeren voor 112 euro...:eek:

weet niet waar dat verschil dan inzit...??
Kingfisher Sky Celliste

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » vr 13 okt, 2006 23:39

Green-Duckman schreef: Ik dacht zelf aan Citroklasiek.
Dat kan. Andere mogelijkheid is EmerPark verzekeringen, maar dan moet je wel lid zijn van Citroën Club Nederland. Je kan het beste van een paar verzekeringen een offerte opvragen en dan de beste uitkiezen. (dat hoeft niet voor iedereen dezelfde te zijn :wink: )

En wat betreft taxatie; voor EmerPark is iedere taxatie 3 jaar geldig (dus geen 5). Daarna moet je opnieuw laten taxeren.

Succes met uitzoeken en alvast gefeliciteerd met je 24e! :D

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 14 okt, 2006 09:20

Elke verzekering is uiteindelijk weer anders.
Ik ben een hele tijd via Citroklassiek verzekerd geweest. Dat beviel goed tot mijn eend afbrandde. toen ik kreeg ik te maken met een slecht werkende DAS rechtsbijstand. Ik heb vervolgens andere auto's daar ook nog verzekerd gehad totdat ik goedkoper ergens anders kon verzekeren.
Ik ben nu via een ander tussenpersoon bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd en ben goedkoper uit :roll:

Kortom, rondshoppen helpt absoluut wel!
en 3 jaar is echt schappelijk hoor voor een taxatie, ik heb ook nog mijn vraagtekens bij de 5 jaar, want in vijf jaar kan er heel veel gebeuren met een eend!
groeten Flying Duckman

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » za 14 okt, 2006 11:11

Ik zou het even moeten opzoeken, maar volgens mij hanteert citro klassiek 2 jaar voor de taxatie.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » za 14 okt, 2006 11:49

1 jaar.....want ik heb pas een paar maanden een verzekering...en er werd me verteld dat ik ieder jaar getaxeerd moet worden. Ik heb overigens een rechtbijstandsverzekering particulier gewoon en daar ben ik blij mee. Kan ik overigens iedereen aanraden. Eendje of niet, als je plantenbak uit je raam lazert en er loopt net iemand onder of je baas besluit om een maand niet te betalen heb je een goede verzekering...

maar dat is een tip die niet specifiek met auto's te maken heeft, ik heb een verzekering rechtbijstand consument, wonen, werk en verkeer.
Kingfisher Sky Celliste

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 14 okt, 2006 11:55

Maaikie schreef:1 jaar.....want ik heb pas een paar maanden een verzekering...en er werd me verteld dat ik ieder jaar getaxeerd moet worden.
:shock: Ik ben op een verkeerd forum en/of topic beland. Ik dacht ff dat het ging over eenden verzekeren............ :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie