spuiten

Alles in, over, rond en op de koets.
jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » za 15 apr, 2006 20:12

Net even gekeken en ik heb ook een eminent eht 13. Ding is mij ooit aangeraden door de verkoper waar ik vroeger lak kocht. Er zijn idd compressoren met zo een heel klein tankje en redelijk wat opbrengst, alleen zijn die relatief heel erg duur. Kijk alles wat je gekregen hebt is natuurlijk goed, maar als je voor de investering staat koop dan voor wat meer een lompe 2 cilinder. Heb je meer lucht een grotere tank, daardoor geschikt voor veel meer gereedschappen.

Als je een compressor koopt om 1 keer een auto te spuiten bespaar je het geld en breng hem naar iemand die de apparatuur wel heeft. Een compressort van 100 euro van van Cranenbroek voldoet niet.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 15 apr, 2006 21:05

helaas ik denk dat als ik hier een dubbel cilinder plaats de hele flat mij met compressor en al op straat schopt. Kleintje maakt al een takke herrie (vind ik dan).

Zelf spuit ik veel kleine dingen, dus voor mij is het wel prettig, doe ook motoren, keukenkastjes en nog meer klein grut.

Auto ach een eend spuit je toch in stukjes? haha.

Die cranenbroek zijn inderdaad zwakjes.

En hoe bevalt de Eminent?

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » za 15 apr, 2006 21:24

De eminent bevalt tot nu toe erg goed. Ben een amateur dus kan niet echt goed spuiten. Maar met wat oefenen gaat het steeds beter. Toen ik hem kocht (en nu nog) weet ik niet wat een goede spuit is. Deze echt gekocht op advies van verkoper. heb dus ook geen vergelijkings materiaal.

Heb sinds kort een 2 cilinder en deze is een heel stuk stiller dan mijn oude 1 cilinder. Kan ook aan de gaarheid van de 1 cil liggen. :D

Het scheelt al veel of je een compressor hebt die direct aangedreven is, of een met een snaartje ertussen. In de herrie dan he.

Toen ik in een flat woonde heb ik 1 keer gepoogd het frontje van onze toenmalige ami6 gespoten en binnen 5 min stond de hele flat op de stoep, want de stank van de 2k lak was in de hele flat niet uit te houden. Had zelf een masker op dus rook niks. Na de klachten toch maar gestopt, want mijn toenmalige medebewoners hadden gelijk. :oops:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 apr, 2006 11:28

Bij mij komt de herrie meer van het aanzuigen van de lucht, dus ik zit er aan te denken om een luchtfilter van een eend er op te maken, bij de wat duurdere compressoren zitten vaak luchtdempers met filters op.

haha ja die 2k lak ja, ik ben daar ook mee bezig, ik heb al twee professionele ventilatoren, maar moet nog even wachten tot ik 1 maatje groter vind, dan heb ik voldoende afzuiging in mijn "spuithokje". Bedoeling is om soort afzuigwand te maken met filter en dan na de ventilator een grote koolstoffilter te plaatsen voor de geur. Klinkt allemaal duur maar filter gebruik ik van wasemkap filtermateriaal en de koolstoffilter is van ikea en ook van wasemkap. Voor 16 euro ben je dan klaar.

PS ben ook amateur, maar het spuiten gaat me goed af, met dank aan mijn broer overigens die heel vaak voor zijn werk moet spuiten. Dus als het mij echt niet lukt heb ik nog mijn broer die het wel even doet. En met even bedoel ik ook even, want die vliegt erover.

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » do 20 apr, 2006 12:33

CitRoel schreef:Ik wil er wel een foto van zien...
Wil ik best doen, maar weet alleen niet hoe ik een foto hier op het forum moet zetten :?:
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 apr, 2006 17:30

Stuur maar door. :wink:

punky@2cv.nl
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 apr, 2006 17:33

bij mij maakt ie ook veel herrie, maar dat komt omdat ie goor is

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » vr 21 apr, 2006 13:35

Afbeelding
Op verzoek van CitRoel een foto van mijn eend, het witte heb ik zelf gespoten met een klein elektrisch kompressortje met autolak :D
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » vr 21 apr, 2006 13:38

Een heuse RACE-EEND! :twisted:

Waar heb je die bumper dan van gemaakt?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » vr 21 apr, 2006 13:41

Dat is een oude renault 5 bumper, en natuurlijk wat aangepast :wink:
©COPYWRIGHT

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 apr, 2006 19:04

velgjes heb je ook leuk gedaan zo.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 21 apr, 2006 21:28

Ja wel origineel! Alleen die bumpers zie je wel meer in 2cv-tuning bladen...

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » zo 23 apr, 2006 19:55

Heb deze bumper nog nooit bij iemand anders op een eend gezien.

Ben benieuwd wat voor bumpers dat dan zijn :?:
©COPYWRIGHT

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 23 apr, 2006 19:57

Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden...

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » zo 23 apr, 2006 20:15

fantastisch. heb zelf ooit een voorbumper van een ford scorpio op een eend gezet, met verstralers erin... heb je ook een foto van de achterkant?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie