heeft iemand wel eens gehoord van een trafficlutch ?
Maar nu weet ik nog niets over mijn trafficlutch !
Koppeling vervangen is het probleem niet voor mij, ik heb vorige week van Buckie (onze besteleend) ook de koppeling vervangen en dat gaat met de haynes in de hand erg makkelijk. Maar is er ook iemand die wat weet over een trafficlutch ?
Ik wil trouwens best een keertje een handje toesteken bij het vervangen van een koppeling, woon in Utrecht (centrum), heb dus geen ruimte om te sleutelen maar wel genoeg gereedschap en de know how.
Heef iemand misschien zo'n trafficlutch liggen op zolder ? om te testen ?
Wout
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Centrifugaal koppeling
We hebben nog een Centrifugaal koppeling liggen.
Het is volgens mij wel zo dat je normaliter dan ook een andere carburateur hebt die hoger stationair is afgesteld om toch op de koppeling te kunnen afremmen.
De centrifugaal koppeling is meer voor mensen met problemen, die moeite hebben om een gewone koppeling te bedienen. Het is niet zo dat de auto zuiniger wordt of andere voordelen heeft.
Het is volgens mij wel zo dat je normaliter dan ook een andere carburateur hebt die hoger stationair is afgesteld om toch op de koppeling te kunnen afremmen.
De centrifugaal koppeling is meer voor mensen met problemen, die moeite hebben om een gewone koppeling te bedienen. Het is niet zo dat de auto zuiniger wordt of andere voordelen heeft.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
- Locatie: Spaarndam
Een centrifugaalkoppeling ('Embrayage Centrifuge') heb ik op mijn 1962 AZ (12 pk) en rijdt als het eenmaal goed is afgesteld erg prettig. Eerste versnelling inschgakelen met koppelingspedaal ingedrukt, op laten komen en... stil blijven staan! Als je gas geeft worden er door de centrifugaalkracht koppelingssegmentjes 'naar buiten' geslingerd, ware het niet dat daar een houder omheen zit die de versnellingsbak laat draaien. Het aangrijpingspunt ligt meen ik bij de 900 toeren ofzo, dat moet je maar even opzoeken als je het écht graag wil weten. Bij die oude eenden redt je het niet alleen met een andere koppeling, de prise-as die een stukje in de motor steekt is langer, dus de bak is ook type-specifiek. Ik weet niet of dit bij de 6jes die met dit systeem zijn uitgerust (2cv6E, zeldzaam!) ook zo is...
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
- Locatie: Spaarndam