Kromme krukas of overdruk in de krukkast. Aangezien je de onderdruk hebt gemeten misschien tijd om blokkie te splitsen ? (Of zit er een beschadiging op de krukas?).Bob schreef:Bedankt voor de uitstekende tip... ik wou maar dat het daaraan lag. Maar nee, de drie keerringen die ik tot hiertoe heb geplaatst, zijn allemaal met hamer en bus op hun plaats getikt. Tussen carter en keerring sloten ze perfect af. Dat weet ik heel zeker doordat ik de vorige keren zodra na een testrit van een paar km bleek dat de reparatie mislukt was, de motor onmiddellijk weer uitgebouwd heb. Zo kon ik duidelijk zien dat het lek gesitueerd is tussen keerring en krukas, en nergens anders.AK350 schreef:Weet je zeker dat de olie tussen krukas en keering doorkomt, en niet tussen carter en keerring.
Voor revisie-doeleinden bestaat er ook een overmaat keerring (Buitendiameter paar tiende mm groter) dit is alleen van toepassing ooit het gat opgeschoond is. Je kunt dit ook merken met de keerring plaatsen. Als je hem er met de hand in kunt zetten zit hij te los. Je moet hem met een hamer (en bus) op zijn plaats tikken.
Krukas keerring
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Met blokje splitsen bedoel je waarschijnlijk wel meer... nieuwe (andere) krukas? Ik dacht dat revisiebedrijven een 2cv krukas niet kunnen repareren, omdat de lagers en de drijfstangen erop vastgeperst zijn.jeroentje schreef:Kromme krukas of overdruk in de krukkast. Aangezien je de onderdruk hebt gemeten misschien tijd om blokkie te splitsen ? (Of zit er een beschadiging op de krukas?).
Nieuwe(?) krukassen worden aangeboden voor +/- 240 tot 290 euro ondermeer bij Duckservice en Der Franzose. Of ze echt nieuw zijn is de vraag, waarom anders de vraag om de oude krukas in te leveren?