lekkende cilinderkop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

lekkende cilinderkop

Bericht door Henny » do 6 apr, 2006 20:53

Toen ik vandaag een stukje ging proefrijden met mijn 2cv6 begon het erg te naar uitlaatgassen te stinken in de auto. Van ellende de klapraampjes en de ventilatieklep open gehouden. Bij controle bleek de uitlaat niet te lekken, maar kwam het bij mijn rechtercilinderkop vandaan. Het weekend wil ik proberen het euvel te fixen. Iemand goede raad. Mag er bijvoorbeeld vloeivare pakking worden gebruikt tussen cilinder en motor en/of cilinder en kop en zo ja welke???

Henny

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 6 apr, 2006 22:26

nee, zou ik niet doen.. lijkt me knooi werk! gewoon nieuwe pakking er tussen
zuiger(veren) niet verdraaien ten opzichte van de cilinder, theoretisch moet ie dan opnieuw inlopen..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » do 6 apr, 2006 22:27

Vloeibare pakking tussen cilinderkop en cilinder zou ik niet doen, daarbij is het een behoorlijke rand waar de cilinder in de kop valt.
Weet je zeker dat het van de cilinderkop komt, wat vaker gebeurt dat er een bougie scheef in de cilinderkop is gedraaid (of geweest). Oliekoeler leiding (aansluiting) niet lek?

Groeten Joost

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 6 apr, 2006 22:33

charleston tuning schreef:nee, zou ik niet doen.. lijkt me knooi werk! gewoon nieuwe pakking er tussen
De cilinders en koppen zitten naar mijn weten koud op elkaar. Zonder pakking! :roll: Heb er pas nog 2 uit elkaar getrokken namelijk.

Als het daar zou lekken, dan zou je ook geen compressie hebben toch???

Zit je spruitstuk wel goed? OF zijn de pakkingen daar lek. Op de in en uitlaat van het spruitstuk zit namelijk WEL een pakking.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 6 apr, 2006 22:42

Zitten idd geen pakkingen tussen. je kunt het zaakje demonteren en dan met wat slijppasta de kop en de cilinder op elkaar inslijpen.

(als dat de oorzaak was)

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 6 apr, 2006 22:43

je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 6 apr, 2006 22:49

charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 6 apr, 2006 22:52

Punky schreef:
charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:
kun je ook niet tegenkomen
blok en cilinder zitten koud opelkaar gemonteerd.
Tussen kop en cilinder kan bij een gevlakte kop (in extreme gevallen), wel een pakking gezet worden om de compressie niet te verhogen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 apr, 2006 23:07

spruitstuk los , de boutjes ietsie losser,

dan je koppen vaster zetten (liefst op het moment)

en dan spruistuk weer vast en rijden maar

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 7 apr, 2006 14:02

Punky schreef:
charleston tuning schreef:je hebt gelijk ja, 'k bedoelde de pakking tussen cilinder en blok
Daar ben ik ook nog nooit iets tegengekomen hoor? :roll:
mijn excuses, ik ben in de war met de visa :oops:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

Bericht door Henny » vr 7 apr, 2006 20:55

Vanavond mijn cilinderkoppen met de opgegeven kracht van eest 10 en in 2e instantie 20 nm aangetrokken en alles weer gemonteerd. Ik heb het idee dat het wel geholpen heeft. Is er een manier om uitlaatgassen te meten in de auto ??
Volgende week moet hij worden gekeurd. Kan hij hierop worden afgekeurd??
Bij het gas loslaten ploft de auto alsof hij een abarth uitlaat heeft en ik denk dat mijn 123 ignection onsteking nu nog afgesteld moet worden.

Henny

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 8 apr, 2006 09:01

charleston tuning schreef:mijn excuses, ik ben in de war met de visa :oops:
Geeft niet. :wink:
Ik had al zo'n vermoeden. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

oorzaak gevonden??

Bericht door Henny » ma 24 apr, 2006 23:19

Ben vanavond bezig geweest met het onderzoeken van mijn uitlaatsgas probleem in de cabine. Bij het spruitstuk bleek een ringetje verkeerd te zitten (aan de rechteruitlaatkant tussen de pakking en de kop) waardoor de pakking behoorlijk verbrand was. Ik heb er nog geen 200 km mee gereden en denk dat dit de oorzaak van mijn uitlaatgasprobleem is geweest. Zeker weet ik dit niet en ik vraag me af of het verstandig is alsnog de kop te demonteren en te bekijken of die hier ook lekt.
Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen??

Henny

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 25 apr, 2006 16:37

Als je compressie meting doet weet je gauw of er iets lekt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie