Voor mijn 4 cilinder eend gebruik ik achter aca draagarmen (en as). Eén van de remcilinder mist. Aangezien ik nog een aantal 2cv remcilinders heb liggen zou ik deze graag willen gebruiken.
Zit er verschul tussen de remcilinder van een Aca en een 2cv? Qua montage past het, maar zit er verschil in remkracht? Voor zover ik heb kunnen meten zijn de cilinders even groot dus zouden ze gelijk moeten zijn. Wie kan dit bevestigen?
Remcilinder Aca & 2cv
-
- Regelmatige poster
Bij mijn weten is de zuigerdiameter van een Aca-remcilinder groter.... (net als die van de Mehari 4x4)
verder heb ik laatst gehoord dat de Aca remcilinder niet leverbaar is,.....(toch Rusty?)
Maarrrr een Aca heeft (de mehari 4x4 ook trouwens) achter een "remkrachtbegrenzer". Dus als je die niet gebruikt kun je net zo goed 2cv remcilinders erop zetten lijkt mij.
verder heb ik laatst gehoord dat de Aca remcilinder niet leverbaar is,.....(toch Rusty?)
Maarrrr een Aca heeft (de mehari 4x4 ook trouwens) achter een "remkrachtbegrenzer". Dus als je die niet gebruikt kun je net zo goed 2cv remcilinders erop zetten lijkt mij.
Ami 8 break
-
- Regelmatige poster
Mmm.. het nadeel is dat ik aan één kant de remtrommel er weer op heb (degene met de Aca-remcilinder). Heeft een ami super dan ook dezelfde remcilinder als een Aca? Ik ga morgen even kijken of er verschil in de ami super en Aca remcilinder zit.Evan schreef:Bij mijn weten is de zuigerdiameter van een Aca-remcilinder groter.... (net als die van de Mehari 4x4)
-
- Regelmatige poster
Beter meten is misschien weten
Links ziet u een Ami Super remcilinder. Deze is gelijk aan de remcilinder die op mijn aca draagarm zat. Recht is een 2cv remcilinder.
Wat zijn nu de verschillen en wat is er gelijk....
- * Beide cilinders zijn 56mm lang
* De diameter van de zuiger is (links 16mm en rechts 17.5mm)
* De lengte van de zuigers is (links 21.5mm en rechts 12mm)
* Oow ja.... in de 2cv remcilinder zitten nog 2 rubberen cupjes. Hier heb ik de maten niet van.
TOCH
Laatst gewijzigd door Jacobus_XIII op wo 26 apr, 2006 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
ik dacht dat 't andersom was..... ik heb me laten vertellen dat een aca cilinder 19 mm is en een eendencilinder 16 mm, is ook wel logisch i.v.m. de remkrachtbegrenser, met een grotere oppervlakte heb je minder kracht nodig om de cilinder te verschuiven. en ook een aca is een bestelwagen, dus hoe meer belading hoe harder die moet kunnen remmen.
wat betreft de levering van acacilinders, ik heb pas ook al rondgekeken, maar makkelijk is het niet... misschien dat er een eendenboer ergens nog een setje heeft liggen. ik ga voor m'n pick-up project ook overstappen op eendencilinders bij gebrek aan aca exemplaren, en nu heb ik ook geen nieuwe begrenzer nodig!
greetz Rusty
wat betreft de levering van acacilinders, ik heb pas ook al rondgekeken, maar makkelijk is het niet... misschien dat er een eendenboer ergens nog een setje heeft liggen. ik ga voor m'n pick-up project ook overstappen op eendencilinders bij gebrek aan aca exemplaren, en nu heb ik ook geen nieuwe begrenzer nodig!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
Ik meet 17.5 mm en geen 19 mm.rusty schreef:... ik heb me laten vertellen dat een aca cilinder 19 mm is en een eendencilinder 16 mm ...
Ik laat de boel gewoon eerst zitten en merk het verschil wel bij m'n eerste ritje of bij de apk op de rembank.
Je oude remcilinders reviseren is geen optie? Ik schuur ze altijd met fijn schuurpapier iets op. Je zou ook een hoonsetje kunnen kopen.rusty schreef:... ik ga voor m'n pick-up project ook overstappen op eendencilinders ...
-
- Veelvuldig poster
niet echt, ik heb ze nog niet bekeken, maar alles zat zo vast dat ik er maar geen tijd in ga steken en gewoon kies voor nieuw, en nu hoef ik ook geen nieuwe begrenzer, die zit echt vast, denk niet dat ik die zonder blijvende schade uit elkaar krijg....
alles (behalve het chassis!) aan de donor ACA was dusdanig verroest dat ik er al heeeeeel veel uurtjes heb zitten in het opknappen van alle delen, ook heeft de auto een paar jaar buiten stil gestaan, doet meestal ook niet veel goeds voor de remdelen!
greetz Rusty
alles (behalve het chassis!) aan de donor ACA was dusdanig verroest dat ik er al heeeeeel veel uurtjes heb zitten in het opknappen van alle delen, ook heeft de auto een paar jaar buiten stil gestaan, doet meestal ook niet veel goeds voor de remdelen!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400