TIP, mp3 en een oude autoradio
TIP, mp3 en een oude autoradio
Een vriend van mij heeft een Ipod. Daarop zit een Ituner. Deze tuner stel je in op dezelfde radiofrequentie als je autoradio. Dan krijg je je mp3 via je radio (geldt dus voor elke radio). Deze Ituner heeft een bereik van 12 meter. Het is echter wel illegaal omdat de radiofrequenties vande staat zijn en die moet je dus eigenlijk kopen. But who cares.
Voordeel van dit systeem is dat het totaal niet inbraakgevoelig is, de Ipod neem je mee en is dan ook een walkman en een oude verrotte radio is niet interssant.
Voordeel van dit systeem is dat het totaal niet inbraakgevoelig is, de Ipod neem je mee en is dan ook een walkman en een oude verrotte radio is niet interssant.
En Route pour la joie!!!!!!
Heb ik ook gehad zo'n ding.
Het idee is erg leuk, alleen die van mij zond uit op een frequentie van 88,1/88,3/88,5 en 88,7
En daar zit bij ons Yorin FM of hoe ze nu ook mogen heten. Die zender is een stuk krachtiger dan van het apparaatje.
Ik ontving hem wel maar vond de kwalitieit niet om over naar huis te schrijven. Heb hem maar weer terug gebracht na een week
Nu maar een andere oplossing zoeken....
Het idee is erg leuk, alleen die van mij zond uit op een frequentie van 88,1/88,3/88,5 en 88,7
En daar zit bij ons Yorin FM of hoe ze nu ook mogen heten. Die zender is een stuk krachtiger dan van het apparaatje.
Ik ontving hem wel maar vond de kwalitieit niet om over naar huis te schrijven. Heb hem maar weer terug gebracht na een week
Nu maar een andere oplossing zoeken....
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
Had hem in de picasso geprobeerdPunky schreef:Voor een beetje geluidskwaliteit moet je dan toch weer een goede autoradio hebben, want die oudjes geven toch een minder geluidje hoor.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Regelmatige poster
Je kan ook een klein versterkertje kopen en helemaal geen autoradio gebruiken. Ik heb tijden met een mp3 diskman gereden die aangesloten was op een 4x50 watt superrrrtech versterkertje.
Nadeel is dat je geen radio kan luisteren en het filenieuws dus mist Dit kun je trouwens weer oplossen door je autoradio ook op de versterker aan te sluiten. Deze moet dan wel tulp uitgangen hebben.
Het voordeel van deze setup is dat je geluid geweldig goed is. Of je dit verschil merkt op de snelweg vraag ik me af
Nadeel is dat je geen radio kan luisteren en het filenieuws dus mist Dit kun je trouwens weer oplossen door je autoradio ook op de versterker aan te sluiten. Deze moet dan wel tulp uitgangen hebben.
Het voordeel van deze setup is dat je geluid geweldig goed is. Of je dit verschil merkt op de snelweg vraag ik me af
-
- Veelvuldig poster
Je kan ook een radio moduletje kopen voor je iPod (kost E50).Nadeel is dat je geen radio kan luisteren en het filenieuws dus mist Dit kun je trouwens weer oplossen door je autoradio ook op de versterker aan te sluiten. Deze moet dan wel tulp uitgangen hebben.
Wij zitten ook te denken om boxen te bouwen helemal links en rechts op het dashbord plankje met alleen een koptelefoon stekkertje. Gewoon in de aansluiting van de koptelefoon van de iPod.
Voordeel is geen ontsierende (jatbare) radio, maar zal dit werken zonder extra versterker (heb de iPod nano 2Gb)?
groeten,
Joost
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Regelmatige poster
Ik heb gewoon een losse MP3-speaker op de dash-plank en daarop sluit ik mijn MP3 aan. Prima geluidje!
MP3-speaker werkt gewoon op oplaadbare penlites dus geen aansluitingen nodig en ik hoef geen antenne te monteren
MP3-speaker werkt gewoon op oplaadbare penlites dus geen aansluitingen nodig en ik hoef geen antenne te monteren
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013