welke remleiding en andere vragen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
welke remleiding en andere vragen
de remleidingen van onze eend zijn danig verweerd, diepe putcorrosie, dus aan vervanging toe. koets is van het chassis, dus das makkelijk.
drie vragen:
1: is het vervangen van de remleidingen welke door de achteras naar de beide wielen lopen moeilijk lastig?
2: welke remleiding is de beste keus: het origineel roest, oftewel is er een alternatief van niet roestend materiaal?
3: de klemmetjes op de achterste wielarmen waarin de remleiding gekneld hoort te zitten zijn afgebroken. mag ik dat vervangen door tie-ripjes of moet ik 2 beugels fabrieken en lassen? en om de hoeveel cm moet er een klemmetje aan het chassis zitten van meneer de apk-keurmeester
drie vragen:
1: is het vervangen van de remleidingen welke door de achteras naar de beide wielen lopen moeilijk lastig?
2: welke remleiding is de beste keus: het origineel roest, oftewel is er een alternatief van niet roestend materiaal?
3: de klemmetjes op de achterste wielarmen waarin de remleiding gekneld hoort te zitten zijn afgebroken. mag ik dat vervangen door tie-ripjes of moet ik 2 beugels fabrieken en lassen? en om de hoeveel cm moet er een klemmetje aan het chassis zitten van meneer de apk-keurmeester
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
1. Is een vervelend klusje maar goed te doen. Moet je benzinetank er wel onderuit (eerst leegrijden) en je moet een speciaal remleidingsleuteltje hebben dit is een zeskant open ring (± 10 eur0).
2. Bij alle 2cv specialisten kan je koperen remleiding laten maken roest nooit meer.
3. Als het maar deugelijk vastzit, en met voorkeur een rubbertje (opengesneden benzineleiding) er omheen.
succes Frank
2. Bij alle 2cv specialisten kan je koperen remleiding laten maken roest nooit meer.
3. Als het maar deugelijk vastzit, en met voorkeur een rubbertje (opengesneden benzineleiding) er omheen.
succes Frank
ik ken veel mensen die het vervangen van die achterste remleidingen een rotklus vinden, maar ik heb beide kanten in minder dan 15 min vervangen.
als je wat kan koteren ben je er zo...
voor de rest zijn die klemmetjes best gewoon te vervangen ze kosten niets en dit is echt de makkelijkste man om ze weer vast te hangen
Niels
als je wat kan koteren ben je er zo...
voor de rest zijn die klemmetjes best gewoon te vervangen ze kosten niets en dit is echt de makkelijkste man om ze weer vast te hangen
Niels
vroem vroem
Ik heb voor in de achteras ook koper/ nikkel. Werkt ook erg makkelijk. Kun je ook mooi die krullen erin draaien langs een bezemsteel ofzo.jeroentje schreef:Om heel precies te zijn, koper/nikkel leidingen. Deze roesten nooit meer. Een citroen specialist heeft het benodigde gereedschap om de specifieke citroen flares eraan te maken. Wil ze evt ook wel voor je maken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
je kunt bij elke 2cv specialist een set rvs remleidingen kopen. Die zijn niet zo stijf als je van rvs zou verwachten en kant en klaar, dus zo monteren.
Ik heb ze al onder 3 auto's zitten, werkt erg fijn.
Als je CuNiFer (koper/nickel/ijzer) kunt krijgen werkt dit ook goed, alleen in mijn ervaring zijn de wartels nog wel eens wat zwakjes. Als je ze laat maken (elke DS / CX/ BX specialist heeft tig meter cunifer en nippels en maakt het op maat) let dan even op, er zijn nippels met dezelfde draad maar een 10mm zeskant, dat is echt heerlijk spul, die draai je zo overal in.
Ik heb ze al onder 3 auto's zitten, werkt erg fijn.
Als je CuNiFer (koper/nickel/ijzer) kunt krijgen werkt dit ook goed, alleen in mijn ervaring zijn de wartels nog wel eens wat zwakjes. Als je ze laat maken (elke DS / CX/ BX specialist heeft tig meter cunifer en nippels en maakt het op maat) let dan even op, er zijn nippels met dezelfde draad maar een 10mm zeskant, dat is echt heerlijk spul, die draai je zo overal in.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Klopt die 10 mm heb ik ook al bij een achterwiel van m'n eend aangetroffen, terwijl aan de andere kan een 8mm zat. Verschil was gelijk merkbaar.catscit schreef:je kunt bij elke 2cv specialist een set rvs remleidingen kopen. Die zijn niet zo stijf als je van rvs zou verwachten en kant en klaar, dus zo monteren.
Ik heb ze al onder 3 auto's zitten, werkt erg fijn.
Als je CuNiFer (koper/nickel/ijzer) kunt krijgen werkt dit ook goed, alleen in mijn ervaring zijn de wartels nog wel eens wat zwakjes. Als je ze laat maken (elke DS / CX/ BX specialist heeft tig meter cunifer en nippels en maakt het op maat) let dan even op, er zijn nippels met dezelfde draad maar een 10mm zeskant, dat is echt heerlijk spul, die draai je zo overal in.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987