verschillen Ami8/ AmiSuper chassis?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

verschillen Ami8/ AmiSuper chassis?

Bericht door Evan » di 18 apr, 2006 14:28

Wat zijn nou exact de verschillen tussen een Ami8 en een AmiSuper chassis?

ik weet van de versnellingsbaksteun, en ik heb wat gehoord over dikker plaatwerk. (hoe dik is dan de vraag)

ik weet ook dat op de voor- én achteras van een AmiSuper een torsie stang zit, terwijl bij de Ami8 dat alleen op de vooras zit.

ik meen iets gehoord te hebben over een andere fuseehoek bij de AmiSuper?

de Super schijnt weer sterkere veren te hebben dan de 8?
Ami 8 break

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: verschillen Ami8/ AmiSuper chassis?

Bericht door Jacobus_XIII » di 18 apr, 2006 15:48

Evan schreef:Wat zijn nou exact de verschillen tussen een Ami8 en een AmiSuper chassis?

ik weet van de versnellingsbaksteun, en ik heb wat gehoord over dikker plaatwerk. (hoe dik is dan de vraag)

ik weet ook dat op de voor- én achteras van een AmiSuper een torsie stang zit, terwijl bij de Ami8 dat alleen op de vooras zit.

ik meen iets gehoord te hebben over een andere fuseehoek bij de AmiSuper?

de Super schijnt weer sterkere veren te hebben dan de 8?
Als ik Jeroen Cats mag geloven hebben alle zware last A-types dikke schokbreker-pennen. Een Ami 8 heeft dunnen pennen. Waaruit ik dan indirect (lees kort door de bocht) op mag maken dat een Ami Super stugger geveerd is dan een Ami 8. 8)

Maar vanwaar de vraag? Vind je 750 a 1000 euro voor een Ami Super Chassis teveel en wil je nu voor 300 euro klaar zijn?

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 18 apr, 2006 15:53

Alles is te duur :lol: en je kunt mij moeilijk ervan beschuldigen ergens mee te gauw/ te makkelijk mee klaar te willen zijn, dan moet je t Acapickup topic maar eens doorspitten ;)

Ik heb een ami8
en zat laatst wat te lezen in de AVN blaadjes die ik bij mijn laatste Ami8 aanwinst kreeg over de super, het werd me alleen niet zo duidelijk, dus vandaar

met een Last A-type wordt een A type bedoeld met een chassis dat afgeleid is van de ami 6 neem ik aan?: AK400, Acadiane?
Ami 8 break

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 18 apr, 2006 18:27

Evan schreef:Alles is te duur :lol: en je kunt mij moeilijk ervan beschuldigen ergens mee te gauw/ te makkelijk mee klaar te willen zijn, dan moet je t Acapickup topic maar eens doorspitten ;)

Ik heb een ami8
en zat laatst wat te lezen in de AVN blaadjes die ik bij mijn laatste Ami8 aanwinst kreeg over de super, het werd me alleen niet zo duidelijk, dus vandaar

met een Last A-type wordt een A type bedoeld met een chassis dat afgeleid is van de ami 6 neem ik aan?: AK400, Acadiane?
Het was ook geen kritiek ofzo! Het was meer zo dat ik mij die constructie voor kon stellen.

Maar wat er precies met zware last A-type bedoeld wordt weet ik niet. Ik keek meer naar de dikte van de pinnen.

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » di 18 apr, 2006 19:33

Ami super heeft een totaal ander chassis ,De voorzijde ( motorframe) is breder en verstevigd.
Ook zit de balk voor de motorsteune op een andere plaats.

Daffy

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 30 apr, 2006 22:40

een super chassis is op veel plaatsen van 1.2mm, een ami 8 chassis niet.
Verder is alles voor de vooras anders aan een super chassis.
De veren van een super zijn uniek voor een super (maar die van een break gelijk aan die van een mehari 4x4).
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » ma 1 mei, 2006 17:47

Juist ja.ik geloof dat het plaatje zo al aardig compleet is, merci voor de bijdragen!
Ami 8 break

Plaats reactie