Hallo mensen,
Ik had al eerder gemeld dat mijn motortje niet helemaal lekker liep. Waarschijnlijk lang stilstaan en verkeerde benzine. Nu ben ik gisteren met de ALLEDAG van de site hier bezig geweest en heb verschillende punten nagelopen.
-Bougies: zilverkleurig, leek mij goed.
-Bougiekabels: geen scheuren, zien er als nieuw uit
-Luchtfilter: ik heb de dop eraf gedraait, het filter eruit gehaald en de drek die onderin lag er zo goed als mogelijk uitgevist. Er moet toch een mogelijkheid zijn om deze beter schoon te maken? Klopt het, dat als je de verbinding naar carb lostrekt, dat je het "deksel" er volledig kan afschroeven? (is mij niet helemaal duidelijk)
-Contactpunten heb ik nog niet gesteld, ik kon niet een geschikte schroevendraaier vinden ...
-Kleppen heb ik gesteld. Deze stonden iets te ruim, en dus weer netjes naar .20 gezet.
Alleen nu loopt de motor wel wat beter, alleen niet altijd. Soms loopt hij stationair wat stotterend? Kan ik dat met de CO-schroef bijstellen? Zo ja, ... waar zit die???
En ik vroeg me ook af hoe je de onsteking afstelt? Ik heb dit bij mijn kever regelmatig gedaan, en dat is niet zo heel moeilijk. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de eend wel zo is??
Grtz, \
Rens
Onsteking en carburateur en luchtfilter
-
- Regelmatige poster
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
JA, die beschrijving heb ik gevonden! Ik moet alleen even een andere manier vinden voor het lampje met schroevendraaier! Ik frutsel wel wat in elkaar!
Maar het luchtfilter schoonmaken? Kan die nog verder uit elkaar zoals ik beschreef?
@Frank: Mijn nieuwe eendje: '86er club in goeie staat!
Kom hem binnenkort wel eens showen!
Maar eerst alsnog met de puntjes aan de gang!
Rens
Maar het luchtfilter schoonmaken? Kan die nog verder uit elkaar zoals ik beschreef?
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
Dat zou leuk zijn! Veel plezier met dit mooie weer en je eend!Rens schreef:JA, die beschrijving heb ik gevonden! Ik moet alleen even een andere manier vinden voor het lampje met schroevendraaier! Ik frutsel wel wat in elkaar!
Rens
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...