Diefstalbeveiliging
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Diefstalbeveiliging
Heeft iemand al een onderstaand systeem ingebouwd?
http://www.eendengarage.com/diefstalbeveiliging.htm
Het lijkt mij een goede oplossing tegen diefstal! Maar is het technisch gezien wel een goede oplossing?
http://www.eendengarage.com/diefstalbeveiliging.htm
Het lijkt mij een goede oplossing tegen diefstal! Maar is het technisch gezien wel een goede oplossing?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
"van binnen niet zichtbaar gemonteerd" is helaas niet de beste methode. Want dan breken ze eerst je Eend open om er dan pas achter te komen dat ze er niet mee weg kunnen rijden
Je moet juist zo goed mogelijk laten zien dat het geen zin heeft om je Eend open te breken door alle waardevolle spullen eruit te halen en een lekker opvallend stuurslot of rempedaal-stuurslot te monteren. Maar dat is míjn mening .
Voordeel op de verzekeringspremie vind ik overigens wèl een groot voordeel van deze 'Ducklock'
Je moet juist zo goed mogelijk laten zien dat het geen zin heeft om je Eend open te breken door alle waardevolle spullen eruit te halen en een lekker opvallend stuurslot of rempedaal-stuurslot te monteren. Maar dat is míjn mening .
Voordeel op de verzekeringspremie vind ik overigens wèl een groot voordeel van deze 'Ducklock'
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zou je die korting ook krijgen op het systeem wat Mehari Club Cassis te bieden heeft. Die werkt volgens hetzelfde principe namelijk...
Verder is het systeem leuk bedacht, maar ik vraag me af hoe het zit met kromme remschijven? Door de warmte kunnen ze toch kromtrekken.
Verder is het systeem leuk bedacht, maar ik vraag me af hoe het zit met kromme remschijven? Door de warmte kunnen ze toch kromtrekken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Jah dat is ook weer waar... Misschien is het best wel wat, al vind ik het eraf halen van het stuur ook een sterke!Jheronimus schreef:Rubbers? Die moeten goed zijn en ook dit aankunnen, zoniet lijkt me ongezonde situatie.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
hardrem uittrekken/aantrekken
knopje op de hardrem (dat witte) stukje uittrekken, en een kwart slag draaien
probeer m nu maar eens van de handrem te krijgen.
Bter is een goed zichtbaar stuurslot!!
knopje op de hardrem (dat witte) stukje uittrekken, en een kwart slag draaien
probeer m nu maar eens van de handrem te krijgen.
Bter is een goed zichtbaar stuurslot!!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.
ik doe m'n deuren ook nooit op slot. heb al eens en ingetrapte deur gehad, en met een andere cabrio een mes in m'n dak. sindsdien laat ik alles open.
ik doe m'n deuren ook nooit op slot. heb al eens en ingetrapte deur gehad, en met een andere cabrio een mes in m'n dak. sindsdien laat ik alles open.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Da's waar; 't is ook meer een methode tegen joy-riding.supercees schreef:het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.
Werkt goed ja, maar: ik zie mezelf al met een stuurwiel ergens op een terrasje zitten; of door een winkel lopen ofzobackfire schreef:Ik vind dan de optie quick release voor je stuur beter. Het valt wel erg op als ze geen stuur zien zitten. Rij dan nog maar eens weg.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Alleen als je je eend wegzet met behoorlijk hete remmen heb je risico op kromme schijven of trommels. Maar in de winter heb je wel risico op vastgevroren remmen. Volgens mij kunnen de rubbers maar matig tegen de hoge druk. Ik ben benieuwd hoe de remcylinders eruit zien na een maand onder druk. Zeker als ze al wat ouder zijn vrees ik dat ze gaan lekken.
Ik ben het eens dat een quick release boss voor je stuur de meest effectieve anti diefstal beveiliging is. Alle dingen die je op je stuur klemt zijn eenvoudig te verwijderen door je stuur te breken, heb je niet eens een ijzerzaag voor nodig. Daarna buiig je het weer een beetje in vorm en kun je prima rijden.
Ik ben het eens dat een quick release boss voor je stuur de meest effectieve anti diefstal beveiliging is. Alle dingen die je op je stuur klemt zijn eenvoudig te verwijderen door je stuur te breken, heb je niet eens een ijzerzaag voor nodig. Daarna buiig je het weer een beetje in vorm en kun je prima rijden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Om even terug te komen op het blokkeer systeem. Er zijn systemen welke na de remcilinder geplaatst worden. Je remt en dan zet je de handel op slot. Eigenlijk blokkeer je dus gewoon de terugloop. Daarmee valt de remcilinder in de normale drukloze staat en blijft alleen de klauw op druk. De klauw werkt met zuigers en die kunnen dat wel hebben. Enige rubber wat hier zit dient als afdichting en bescherming.
Ik moet wel zeggen, dat ik niet weet hoe dit met de trommelremmen zit. Als de zuiger werkt in een omgekeerd principe van de rempomp dan zou ik het zeker niet op de trommels gebruiken.
Ik moet wel zeggen, dat ik niet weet hoe dit met de trommelremmen zit. Als de zuiger werkt in een omgekeerd principe van de rempomp dan zou ik het zeker niet op de trommels gebruiken.