Diefstalbeveiliging

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Diefstalbeveiliging

Bericht door Jheronimus » di 23 mei, 2006 11:40

Heeft iemand al een onderstaand systeem ingebouwd?


http://www.eendengarage.com/diefstalbeveiliging.htm



Het lijkt mij een goede oplossing tegen diefstal! Maar is het technisch gezien wel een goede oplossing?

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 23 mei, 2006 18:50

"van binnen niet zichtbaar gemonteerd" is helaas niet de beste methode. Want dan breken ze eerst je Eend open om er dan pas achter te komen dat ze er niet mee weg kunnen rijden :?
Je moet juist zo goed mogelijk laten zien dat het geen zin heeft om je Eend open te breken door alle waardevolle spullen eruit te halen en een lekker opvallend stuurslot of rempedaal-stuurslot te monteren. Maar dat is míjn mening :wink: .

Voordeel op de verzekeringspremie vind ik overigens wèl een groot voordeel van deze 'Ducklock' :)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 mei, 2006 22:46

Zou je die korting ook krijgen op het systeem wat Mehari Club Cassis te bieden heeft. Die werkt volgens hetzelfde principe namelijk... :roll:

Verder is het systeem leuk bedacht, maar ik vraag me af hoe het zit met kromme remschijven? Door de warmte kunnen ze toch kromtrekken. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 24 mei, 2006 09:08

Ik weet ook niet of al je rubbers het zo plezierig vinden om constant onder druk te staan.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 24 mei, 2006 10:37

Ik vind dan de optie quick release voor je stuur beter. Het valt wel erg op als ze geen stuur zien zitten. Rij dan nog maar eens weg.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » wo 24 mei, 2006 10:37

Rubbers? Die moeten goed zijn en ook dit aankunnen, zoniet lijkt me ongezonde situatie.

Kromme schijven heb ik ook wel s gehoord maar eigenlijk nooit in de praktijk gezien :? . Zou n probleem kunnen zijn.

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » wo 24 mei, 2006 11:33

Als je een beetje dunne schijfen hebt zijn deze zo krom :cry:

Maar als je schijfen dun zijn, is het ook hoog tijd om ze te vervangen :wink:
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 24 mei, 2006 11:48

Jheronimus schreef:Rubbers? Die moeten goed zijn en ook dit aankunnen, zoniet lijkt me ongezonde situatie.
Jah dat is ook weer waar... Misschien is het best wel wat, al vind ik het eraf halen van het stuur ook een sterke!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 24 mei, 2006 11:50

hardrem uittrekken/aantrekken
knopje op de hardrem (dat witte) stukje uittrekken, en een kwart slag draaien ;)

probeer m nu maar eens van de handrem te krijgen.

Bter is een goed zichtbaar stuurslot!!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » wo 24 mei, 2006 18:11

Rubbers,

Lijkt mij vrij normaal dat die dat niet leuk vinden. in plaats van af en toe eventjes druk staan ze nu dagen onder druk das even lang als bij 100 000 km oid. Dan zal er wel vloeistof gaan lekken. En warme schijven en trommels vinden dit zeker niet leuk.

groet frank

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 24 mei, 2006 20:21

ik ben erg tevreden over m'n electronische startonderbreker. geen idee wat'ie gekost heeft, zat er al op toen ik d'eend kocht. trekt weinig stroom, je hoeft niet snel bang te zijn dat je accu leeg gaat.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 24 mei, 2006 20:24

het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.

ik doe m'n deuren ook nooit op slot. heb al eens en ingetrapte deur gehad, en met een andere cabrio een mes in m'n dak. sindsdien laat ik alles open.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » do 25 mei, 2006 01:48

supercees schreef:het nadeel van zo'n groot stuurslot is dat je met een ijzerzaagje je in no time een stuk uit je stuur zaagt en dan zo het slot eraf kan trekken.
Da's waar; 't is ook meer een methode tegen joy-riding.
backfire schreef:Ik vind dan de optie quick release voor je stuur beter. Het valt wel erg op als ze geen stuur zien zitten. Rij dan nog maar eens weg.
Werkt goed ja, maar: ik zie mezelf al met een stuurwiel ergens op een terrasje zitten; of door een winkel lopen ofzo :shock: :lol:

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 25 mei, 2006 10:19

Alleen als je je eend wegzet met behoorlijk hete remmen heb je risico op kromme schijven of trommels. Maar in de winter heb je wel risico op vastgevroren remmen. Volgens mij kunnen de rubbers maar matig tegen de hoge druk. Ik ben benieuwd hoe de remcylinders eruit zien na een maand onder druk. Zeker als ze al wat ouder zijn vrees ik dat ze gaan lekken.

Ik ben het eens dat een quick release boss voor je stuur de meest effectieve anti diefstal beveiliging is. Alle dingen die je op je stuur klemt zijn eenvoudig te verwijderen door je stuur te breken, heb je niet eens een ijzerzaag voor nodig. Daarna buiig je het weer een beetje in vorm en kun je prima rijden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 25 mei, 2006 10:33

Om even terug te komen op het blokkeer systeem. Er zijn systemen welke na de remcilinder geplaatst worden. Je remt en dan zet je de handel op slot. Eigenlijk blokkeer je dus gewoon de terugloop. Daarmee valt de remcilinder in de normale drukloze staat en blijft alleen de klauw op druk. De klauw werkt met zuigers en die kunnen dat wel hebben. Enige rubber wat hier zit dient als afdichting en bescherming.

Ik moet wel zeggen, dat ik niet weet hoe dit met de trommelremmen zit. Als de zuiger werkt in een omgekeerd principe van de rempomp dan zou ik het zeker niet op de trommels gebruiken.

Gesloten