Starten visa & bobine
Starten visa & bobine
Hallo
Ik heb enkele vragen over het starten van mijn 2cv met visa motoMijn eend wil na een koude naht echt heel moeilijk starten..soms ben ik wel een paar minuten bezig waarna hij pas gaat lopen. S'middags als ik hem weer nodig heb start hij in een keer.
Ik heb het idee dat de startmotor niet heel erg snel ronddraait als ik start, dit terwijl ik er een nieuwe varta b18 accu met 360A startstroom inzit.
S'ochtend blijkt hij alleen aan te slaan als ik de choke uitzet en als hij dan 'pakt' moet ik pompen met het gas en overschakelen op met choke...
Gelukkig heeft de eend me nog niet in de steek gelaten, maar ik zou toch graag willen dat ie wat sneller start.
Ik las op dit forum ook dat de bobine wel eens vocht wil binnenlaten, nu mijn vraag kan ik de 'visa'bobine vervangen door een 2cv6 bobine of zijn deze echt verschillend.
Ik heb voor de rest geen enkel probleem met de elektra van de auto, raar dus dat dit probleem zich voordoet.
Alle tips en advies is welkom
bedankt
Jandirk
Ik heb enkele vragen over het starten van mijn 2cv met visa motoMijn eend wil na een koude naht echt heel moeilijk starten..soms ben ik wel een paar minuten bezig waarna hij pas gaat lopen. S'middags als ik hem weer nodig heb start hij in een keer.
Ik heb het idee dat de startmotor niet heel erg snel ronddraait als ik start, dit terwijl ik er een nieuwe varta b18 accu met 360A startstroom inzit.
S'ochtend blijkt hij alleen aan te slaan als ik de choke uitzet en als hij dan 'pakt' moet ik pompen met het gas en overschakelen op met choke...
Gelukkig heeft de eend me nog niet in de steek gelaten, maar ik zou toch graag willen dat ie wat sneller start.
Ik las op dit forum ook dat de bobine wel eens vocht wil binnenlaten, nu mijn vraag kan ik de 'visa'bobine vervangen door een 2cv6 bobine of zijn deze echt verschillend.
Ik heb voor de rest geen enkel probleem met de elektra van de auto, raar dus dat dit probleem zich voordoet.
Alle tips en advies is welkom
bedankt
Jandirk
Heeft een van jullie misschien gegevens van de vlotterhoogte en/of de sproeiermaten. MIsschien heeft een van jullie ook een tekening van de carburateur. Ik heb namelijk nix geen technische documentatie van de Visa. Er zit een Solex carburateur op.
Bedankt alvast
jandirk
Mocht u documentatie hebben, zou u die dan willen mailen:
jandirk_de_vries@hotmail.com
Bedankt alvast
jandirk
Mocht u documentatie hebben, zou u die dan willen mailen:
jandirk_de_vries@hotmail.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb exact hetzelfde probleem gehad, probeers eens een andere bobibne een nachtje, wie weet helpt dat
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
misschien een beetje laat, maar zou het met je bougiekabel te maken kunnen hebben? ik heb ook een dergelijk probleem gehad. de kabels waren niet oud, maar WEL vuil en dat vuil geleid goed. De vonk kwam niet bij de bougies aan. schoonmaken en eventueel een stukje slang er omheen??
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ja dat kan zeker helpen! geef em ook eens nieuwe bougies, en nieuwe kabels kosten je de kop ook niet en idd een andere bobine proberen (moet ik ook nog doen, gelukkig heb ik er nog een paar liggen)
en mocht je het helemaal zat zijn met het visablok, ik weet er wel iemand voor
greetz Rusty
en mocht je het helemaal zat zijn met het visablok, ik weet er wel iemand voor
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400