Verzekering + impoort = gedoe :(

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 4 jun, 2006 20:04

Hij staat op mn vaders naam en dus ook verzekering... ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

zwetseend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: za 22 nov, 2003 22:07
Locatie: Wissenkerke

Bericht door zwetseend » zo 4 jun, 2006 20:05

Oooooo ok, sorry niet gelezen :oops:
toet toet

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » vr 9 jun, 2006 11:33

Frank Deusjevoo schreef:Hij staat op mn vaders naam en dus ook verzekering... ;)Frank
Mijn verzekering dekt alleen mij voor die prijs. Ik denk dat je niet verzekerd bent als het geheel niet op jou naam staat.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » vr 9 jun, 2006 12:49

Frank Deusjevoo schreef:Sorry, ik bedoelde per jaar :S.. Dus 90 euro per jaar. Kan dat all risk bij citroklassiek? En hoeveel km mag je dan rijden?
Frank
Ja all risk kan - en kilometers kan je zelf aangeven, maar zoals gezegd wel met taxatie. Maar die is sowieso heel verstandig om te hebben. Knotst namelijk iemand anders tegen je op, kijkt zijn/haar verzekering in de boekjes en denkt: 20 jaar oud = niets waard.

Verder moet als je 'm op je pa's naam zet altijd zeggen dat hij de hoofdrijder is en jij 'm misschien af en toe leent oid. Komen ze er achter dat jij eigenlijk de hoofdrijder bent, ben je inderdaad niet verzekerd. (dit geld overigens voor bij iedere verzekeraar).

Maar dit alles is off-topic, misschien wel omdat ik niet helemaal snap wat X-man wil. Een eend terugrijden naar NL? Of eend zonder kenteken 10 dagen vakantie? Mijn eerste gedachte zijn dan import kentekens. Daar kan je ook gewoon een verzekering op afsluiten volgens mij.
Je kan ook ff een van de "club-dealers" bellen. Die willen je het vast wel uitleggen want die zitten om de haverklap in Frankrijk volgens mij....

succes
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 9 jun, 2006 23:58

Jheronimus schreef:
Frank Deusjevoo schreef:Hij staat op mn vaders naam en dus ook verzekering... ;)Frank
Mijn verzekering dekt alleen mij voor die prijs. Ik denk dat je niet verzekerd bent als het geheel niet op jou naam staat.
Jawel hij dekt zeker wel, alleen is het als ik een ongeluk krijg met de eend (als ik een rijbewijs zou hebben) dan zou ik alleen een hoger risico hebben. Dit scheelt 200-300 euro extra. Maar dat neem ik op de koop toe, anders betaal ik nog veel meer aan de verzekering en we gaan er natuurlijk vanuit dat ik geen schade rij.

Bovendien is mijn vader denk ik ook de hoofd rijder. Hij rijdt het meest met de eend denk ik nu, hoewel ..vanmiddag (het kan nog net) en avond lekker mijn zus laten rijden! Echt leuk joh.. veel bekijks en je ziet gewoon een lach op de gezichten verschijnen van mensen die je zien rijden. Ook duimen of zwaaien hoort daarbij :D

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 10 jul, 2006 15:28

emerpark assuradeuren (www.emerpark.nl) verzekert een auto met buitenlands kenteken: zaterdag de 15e rijd ik met de tapijteend naar frankrijk, keurig met een exportkenteken, zondag de 16e kom ik terug met een citroën hy uit 1949, met frans kenteken. is gewoon verzekerd op z'n franse kenteken en de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.

uiteraard voor het ritje naar huis, het is niet de bedoeling dat je hier nog lekker rond gaat rijden, want inderdaad, dat mag niet van oom agent.

ze zijn ook erg goedkoop, een 2e en volgende auto kost slechts 45 euri per jaar, meen ik. alleen wa uiteraard.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie