U-beugel stuurkolom
U-beugel stuurkolom
Ik ben bezig met de roestauratie van mijn eendje, en heb 'm al een heel eind uit elkaar gepeuterd.
(Ja,ja, ook de motorkap is er af, was met 2 man binnen een minuut gepiept)
Stuurstang ligt er al uit, maar omdat ik een andere koets ga gebruiken moet ook de stuurkolom los.
Contactslot was al kapot en is niet meer nodig, ook stuurslot was al door de vorige eigenaar verwijderd.
Ik start 'm gewoon met een contactschakelaar en knop.
Kortom, behuizing van het contactslot mag kapot gaan tijdens deze actie, maar hoe krijg ik in godsnaam die U beugel los?
Die speciale moeren krijg ik niet los.
Slijptol in de U beugel?
Of heeft iemand minder gewelddadige oplossingen?
Bij voorbaat dank,
Berteld
(Ja,ja, ook de motorkap is er af, was met 2 man binnen een minuut gepiept)
Stuurstang ligt er al uit, maar omdat ik een andere koets ga gebruiken moet ook de stuurkolom los.
Contactslot was al kapot en is niet meer nodig, ook stuurslot was al door de vorige eigenaar verwijderd.
Ik start 'm gewoon met een contactschakelaar en knop.
Kortom, behuizing van het contactslot mag kapot gaan tijdens deze actie, maar hoe krijg ik in godsnaam die U beugel los?
Die speciale moeren krijg ik niet los.
Slijptol in de U beugel?
Of heeft iemand minder gewelddadige oplossingen?
Bij voorbaat dank,
Berteld
Eendracht maakt macht.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: U-beugel stuurkolom
[quote="bebe"]Ik ben bezig met de roestauratie van mijn eendje, en heb 'm al een heel eind uit elkaar gepeuterd.
(Ja,ja, ook de motorkap is er af, was met 2 man binnen een minuut gepiept)
Stuurstang ligt er al uit, maar omdat ik een andere koets ga gebruiken moet ook de stuurkolom los.
Contactslot was al kapot en is niet meer nodig, ook stuurslot was al door de vorige eigenaar verwijderd.
Ik start 'm gewoon met een contactschakelaar en knop.
Kortom, behuizing van het contactslot mag kapot gaan tijdens deze actie, maar hoe krijg ik in godsnaam die U beugel los?
Die speciale moeren krijg ik niet los.
Slijptol in de U beugel?
Of heeft iemand minder gewelddadige oplossingen?
Bij voorbaat dank,
Beste BB,
Ook ik ben aan het klungelen met de stuurstang!Ik wil nl de koets loshalen Ik krijg de stuurstang niet los terwijl ik borgring los heb krijg ik de stuurstang er niet uit. Uiteraard is de klem van onderen los. Moet ik nu ook nog de stuurkolom met slot loshalen?
Olyslager heeft het over speciaal gereedschap maar het zijn toch gewoon moeren maatje 10 of zijn het onbekende moeren. Wel is het bijna onmogelijk om er bij te komen.
Graag een antwoord want m'n sleutelactiviteiten lopen hierdoor grote vertraging op.
Vrgrt
Hassie.
(Ja,ja, ook de motorkap is er af, was met 2 man binnen een minuut gepiept)
Stuurstang ligt er al uit, maar omdat ik een andere koets ga gebruiken moet ook de stuurkolom los.
Contactslot was al kapot en is niet meer nodig, ook stuurslot was al door de vorige eigenaar verwijderd.
Ik start 'm gewoon met een contactschakelaar en knop.
Kortom, behuizing van het contactslot mag kapot gaan tijdens deze actie, maar hoe krijg ik in godsnaam die U beugel los?
Die speciale moeren krijg ik niet los.
Slijptol in de U beugel?
Of heeft iemand minder gewelddadige oplossingen?
Bij voorbaat dank,
Beste BB,
Ook ik ben aan het klungelen met de stuurstang!Ik wil nl de koets loshalen Ik krijg de stuurstang niet los terwijl ik borgring los heb krijg ik de stuurstang er niet uit. Uiteraard is de klem van onderen los. Moet ik nu ook nog de stuurkolom met slot loshalen?
Olyslager heeft het over speciaal gereedschap maar het zijn toch gewoon moeren maatje 10 of zijn het onbekende moeren. Wel is het bijna onmogelijk om er bij te komen.
Graag een antwoord want m'n sleutelactiviteiten lopen hierdoor grote vertraging op.
Vrgrt
Hassie.
wat erg handig is en niet zo link/lomp als een slijptol is een dremel. ik heb die namelijk gebruikt. een flexibele as erop en je kan alle kanten op. was er binnen twee minuten doorheen zonder veel dingen te beschadigen. en wat kost zo'n ding nou 25 pleurie bij de gamma met duizende extra's
C'est une bonne voiture
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
euh ja gewoon doorslijpen, je kunt de tol ook haaks op de beugel zetten zodat je niet te veel schade aan de rest maakt.
Grote tip : nadat je weer een ( nieuwe) beugel gemonteerd hebt , monteer 2 gewone moertjes dan heb je de volgende keer dat probleem niet meer.
Voor het anti diefstal idee kun je ook 2 x2 moertjes erop zetten dan klemt ie zichzelf vast en heb je dus 2 steek / ringslsuetels nodig om ze vast zetten
Grote tip : nadat je weer een ( nieuwe) beugel gemonteerd hebt , monteer 2 gewone moertjes dan heb je de volgende keer dat probleem niet meer.
Voor het anti diefstal idee kun je ook 2 x2 moertjes erop zetten dan klemt ie zichzelf vast en heb je dus 2 steek / ringslsuetels nodig om ze vast zetten
met eendige groeten,
Allen dank voor jullie reacties!hobbes schreef:euh ja gewoon doorslijpen, je kunt de tol ook haaks op de beugel zetten zodat je niet te veel schade aan de rest maakt.
Grote tip : nadat je weer een ( nieuwe) beugel gemonteerd hebt , monteer 2 gewone moertjes dan heb je de volgende keer dat probleem niet meer.
Voor het anti diefstal idee kun je ook 2 x2 moertjes erop zetten dan klemt ie zichzelf vast en heb je dus 2 steek / ringslsuetels nodig om ze vast zetten
De stuurstang gaat dus pas omhoog als het stuurslot ook is verwijderd?
Kan iemand mij aangeven HOE DE MOEREN ER OP DE U-BEUGEL ER UIT ZIEN? Middels een spiegeltje en een lampje en mij in alle bochten wringend zag ik draad van het beugel-uiteinde met in de diepte een rond(deel van?) moergedeelte. Hoe grijp ik de moer? Zit er onder dat ronde deel nog een achtkant-gedeelte??? Of een gleuf ??? Wie weet dit? WIE WEET HOE DAT SPECIALE GEREEDSCHAP ER UIT ZIET? Code: 2412-T (Volgens Olving) Als ik dat weet wil ik het namaken, vandaar.
Bij voorbaat dank!
Hassie.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
zoals al gezegd, die moer grijp je niet en daarom slijp je de beugel door zodat de heleboel uit elkaar valt. En ja stuurslot moet wel ff er af want die pen zit in je stuurbuis.
De moeren waar je bent wezen zoeken zijn zogenaamde breekmoeren. Als je ze nieuw koopt zit er aan de bovenzijde een normale steek 10 moerkop. Op het moment dat de moer vast zit breekt het bovenste deel er af zodat je de rest niet meer lost kunt draaien (Anti-Diefstal).
De moeren waar je bent wezen zoeken zijn zogenaamde breekmoeren. Als je ze nieuw koopt zit er aan de bovenzijde een normale steek 10 moerkop. Op het moment dat de moer vast zit breekt het bovenste deel er af zodat je de rest niet meer lost kunt draaien (Anti-Diefstal).
Ik vraag me af hoe ik dat heb gedaan. Maar bij 2 eenden die ik heb gestript heb ik deze gewoon los kunnen draaien. Hoe weet ik niet meer maar ik wist niet eens dat dat speciale moeren waren.
Dus het enige dat ik gebruikt heb is of een steek/ringsleutel of een dop+ratel. Meer niet....
Dus het enige dat ik gebruikt heb is of een steek/ringsleutel of een dop+ratel. Meer niet....
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987