injectie op een eend???

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 19 feb, 2006 12:48

backfire schreef:Nee als je injectie wilt hoef je niks aan je carbs te weizigen. :?
jah duh

maar nu heb ik het over alternative carbs hé, geen injectie
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 19 feb, 2006 15:51

ja maar dah wist ik nie, dit is t injectie topic. Alternative hebben we toch in ander topic al?

:lol:

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » ma 20 feb, 2006 17:25

backfire schreef:ja maar dah wist ik nie, dit is t injectie topic. Alternative hebben we toch in ander topic al?

:lol:
ff zoeken :D
vroem vroem

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 21 feb, 2006 12:55

Oh shit,
Dit draadje gaat helemaal niet over H5N1 injecties tegen eendjesgriep!
:oops: :?
Sorry, ik vlieg weer op (als het ophok het toelaat).
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 7 jun, 2006 15:31

Jullie zijn dus allemaal richting multipoint injectie gegaan,maar de
carburator eraf en een monopoint huis erop met uiteraard de bij behorende apperatuur

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 7 jun, 2006 16:08

Dat lijkt mij ook minder moeilijk.
Als ik naar ht injectiehuis van m'n AXje kijk lijkt me dat makkelijker pas te maken dan multipoint. Hier hangt de injector recht in de luchtstroom waar ie de benzine in vernevelt. Alleen werkt ie met maar één lambdasonde.
Waar wil je trouwens de sensor plaatsen die normaal de temperatuur van de koelvloeistof meet zodat ie een koudestart kan uitvoeren?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door A3 » wo 7 jun, 2006 16:59

Je hebt een programmeerbare injectie computer nodig, hierin kan je ook instellen dat de koude start aan de hand van olie temp. geregeld wordt.

Tussen een carb. en mono-point injectie zit voor een eend bijna geen verschil, in iedergeval qua performance.

Het verbeterpunt bij de eend ligt bij de menging/verneveling van het mengsel.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 7 jun, 2006 17:03

t hoeft ook niet altijd met perfomance te maken te hebben toch? Misschien loopt ie wel 1:20 met injectie, start ie beter en pakt ie mooier op.

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door A3 » wo 7 jun, 2006 17:21

Nee performance hoeft niet altijd,

Denk voor de punten die jij noemt dat je de koude start verbeterd krijgt. Zuiniger rijden en mooier oppakken wordt al een stuk lastiger.

Ruben
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 11:52
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Ruben » wo 7 jun, 2006 19:00

misschien is dit iets?

http://www.powercommander.com/

Groet
Ruben

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 7 jun, 2006 21:35

Ik betwijfel of je dat geheel mooi kan laten lopen.

Ik heb zelf een aantal BMW's gehad (auto's) en vaak komt het voor dat bij het verwisselen van een motor deze niet lekker loopt omdat de computer afgestemd is op een motor. Er zit namelijk heel veer verschil in onderling. Als t bij BMW soms onderling al niet lekker werkt, vraag ik me af hoe dat op een eendenblok gaat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 8 jun, 2006 07:08

Wat ik er van gezien heb is het een compleet monopointhuis met injector
en potmeter op de gasklep en div, vacuumaansluitingen,zodat het optrekken en afremmen en als er ook nog een temp.sonde inzit zullen al deze problemen opgelost kunnen zijn.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 8 jun, 2006 08:40

Probleem is het afregelen. Van wat ik ondertussen meegemaakt heb van programeerbare injectie computers is dat je alles boven de 2000tpm wel snel goed afgeregeld krijgt. Starten gaat de ene keer goed, de andere keer is het wat moeilijker. Overgang van stationair naar gas geven is vaak wat moeilijk, wordt makkelijker naarmate de motor meer inhoud heeft.

Probleem bij 600cc is dat je echt krap zit met alles, zolang je alpha-n injectie gebruikt kom je er wel, als je met airflow meters aan de gang gaat heb je echt een probleem om de verschillende overgangen aan de praat te krijgen.

Ik zie het nut van monopoint niet in, Ja het is minder werk maar winst is ook minder. Verder hoef je denk ik niet te verwachten dat ie veel zuiniger gaat lopen, zo slecht doet een solex het niet, en injectie levert ceteris paribus ook niet meer vermogen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 8 jun, 2006 09:14

Een monopoint gebruikt toch geen airflow meter maar een gasklep stand
meter en het vacuum en de temperatuur en een kathalisator

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 8 jun, 2006 09:37

katalysator heeft weinig met injectie te maken.

Inderdaad hoeft monopoint geen airflow meter te gebruiken, kan wel natuurlijk. (dat het in de praktijk weinig voorkomt klopt wel)

Maar ik bedoelde meer te zeggen dat een airflow meter icm een 600cc motor geen goed plan is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie