Frank koopt Deusjevoo!!!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Hey Frank gefeliciteerd!!
(had je topic nog niet gezien...)
Mooi ding man! als ik een keer moet helpen hoor ik het wel leuke kleur ook nog!! succes!
(had je topic nog niet gezien...)
Mooi ding man! als ik een keer moet helpen hoor ik het wel leuke kleur ook nog!! succes!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
Nu ik dit topic nog eens goed bekijk.... komt het erf waar je groene eendje vandaan komt mij bijzonder bekend voor. Ik moet mij al heel erg vergissen als je je auto niet in Woltersum (Gr) hebt gekocht. Die dyane op de achtergrond is een poepbruine 71' er 'dyane-6 met een orgineel nederlands kenteken.
Veel plezier ermee!
Paul
Veel plezier ermee!
Paul
-
- Beginner
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di 9 aug, 2005 21:27
- Locatie: Leiden
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En vooral een prachtige kleur, groen......moooooiste kleur die er is.
You better push a 2cv than drive a porsche
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Dat klopt niet, ik heb m daar niet gekocht maar daar heeft hij wel gestaan. De eigenaar kwam de eerste keer deze kant op om met mij en nog een kenner naar de eend te kijken, en daarna bracht hij de eend! Handig he!pauldegoede schreef:Nu ik dit topic nog eens goed bekijk.... komt het erf waar je groene eendje vandaan komt mij bijzonder bekend voor. Ik moet mij al heel erg vergissen als je je auto niet in Woltersum (Gr) hebt gekocht. Die dyane op de achtergrond is een poepbruine 71' er 'dyane-6 met een orgineel nederlands kenteken.
Veel plezier ermee!
Paul
Maar hij komt daar wel vandaan! Die man schijnt wel meer dyanes te hebben ..
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
Kijk, had ik het toch goed gezien. De eigenaar heeft inderdaad meerdere dyane's. Naast de poepbruine uit 1971 heeft hij een hopjeskleurig exemplaar uit 1968 en volgens mij ook nog een blauwe franse dyane uit hetzelfde jaar. Deze groene eend komt oorspronkelijk bij een vriend van hem vandaan. Het moet een goed exemplaar zijn.
Paul
Paul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Je haalt de woorden uit mn mond! Hij heeft ook nog een zwarte eend.. (niet origineel)..pauldegoede schreef:Kijk, had ik het toch goed gezien. De eigenaar heeft inderdaad meerdere dyane's. Naast de poepbruine uit 1971 heeft hij een hopjeskleurig exemplaar uit 1968 en volgens mij ook nog een blauwe franse dyane uit hetzelfde jaar. Deze groene eend komt oorspronkelijk bij een vriend van hem vandaan. Het moet een goed exemplaar zijn.
Paul
Tsja je weet meer als ik..
Ach ja ik ben toch meer van de eenden he
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Een tussenverslagje:
Lekker bezig met de eend. Ook toeren, maar ook klussen:
- slot was kapot! Gerepareerd, een dwarsplaatje in het asje was verbogen, waar het slotje tegenaan loopt. Deze weer teruggebogen. Tzt komen er nieuwe slotjes in, het zijn de kosten niet (ik meende ongeveer 15 euro) en meteen weer wat goeds!
- Begonnen met radio inbouwen, wil niet vlotten, radio gekregen maar zonder stekker en deze is ook niet meer te krijgen. Nu dus op zoek naar een leuke aanbieding, boxen heb ik nog van normale radio, lekker onder de stoeltjes! Verder wil ik het mooi afwerken en een zekeringenkastje bijplaatsen op het schutbord.
- Vandaag ook nog de bijrijdersstoel kaal gemaakt, roest dus verwijderd, en opnieuw gespoten met zwarte verf. Bekleding is niet echt super meer, maar hierop wordt bespaard in eerste instantie, eerst de eend zelf perfect maken, daarna de details!
- Verder contact gezocht over een te koop staande trekhaak voor achter de eend, maar als iemand dit leest en er een heeft of iemand weet die voor een leuke prijs een weet, laat het aub weten!
- De bijgeleverde carbarateur is nagekeken en blijkt niet goed te zijn om mee te gaan rijden. Beide vlotters zijn gebroken (tsja hoe kan dat nu), en ook erg verbogen helaas. Dus op zoek naar een dubbeltraps carbarateur! (spruitstuk heb ik).
Verder ben ik op zoek naar andere deurtjes, vooral de achterdeuren van deze hebben aan de binnenkant gaatjes helaas.. Dus wie weet een beetje goedkope (redelijk) deukvrije en harde deuren?
Alvast bedankt!
Frank
Lekker bezig met de eend. Ook toeren, maar ook klussen:
- slot was kapot! Gerepareerd, een dwarsplaatje in het asje was verbogen, waar het slotje tegenaan loopt. Deze weer teruggebogen. Tzt komen er nieuwe slotjes in, het zijn de kosten niet (ik meende ongeveer 15 euro) en meteen weer wat goeds!
- Begonnen met radio inbouwen, wil niet vlotten, radio gekregen maar zonder stekker en deze is ook niet meer te krijgen. Nu dus op zoek naar een leuke aanbieding, boxen heb ik nog van normale radio, lekker onder de stoeltjes! Verder wil ik het mooi afwerken en een zekeringenkastje bijplaatsen op het schutbord.
- Vandaag ook nog de bijrijdersstoel kaal gemaakt, roest dus verwijderd, en opnieuw gespoten met zwarte verf. Bekleding is niet echt super meer, maar hierop wordt bespaard in eerste instantie, eerst de eend zelf perfect maken, daarna de details!
- Verder contact gezocht over een te koop staande trekhaak voor achter de eend, maar als iemand dit leest en er een heeft of iemand weet die voor een leuke prijs een weet, laat het aub weten!
- De bijgeleverde carbarateur is nagekeken en blijkt niet goed te zijn om mee te gaan rijden. Beide vlotters zijn gebroken (tsja hoe kan dat nu), en ook erg verbogen helaas. Dus op zoek naar een dubbeltraps carbarateur! (spruitstuk heb ik).
Verder ben ik op zoek naar andere deurtjes, vooral de achterdeuren van deze hebben aan de binnenkant gaatjes helaas.. Dus wie weet een beetje goedkope (redelijk) deukvrije en harde deuren?
Alvast bedankt!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Gebruiker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
- Locatie: oldenzaal
Hoi Frank,
Speakers onder je stoel wil ik je afraden, ik heb dat zelf ook gedaan, in nette kistjes en de kabeltjes mooi beschermd met een stuk slang van de juiste dikte, maar het valt echt tegen ik hoor geen fuck van die speakers, eigenlijk hoor ik alleen de speakers die in mijn hoedenplank zitten. Als ik jouw was zou ik ze ergens in het dashboard monteren. (voor zover je het over een dashboard kan hebben)
Veel plezier met sleutelen en met je nieuwe eend
Groetjes Bart
Speakers onder je stoel wil ik je afraden, ik heb dat zelf ook gedaan, in nette kistjes en de kabeltjes mooi beschermd met een stuk slang van de juiste dikte, maar het valt echt tegen ik hoor geen fuck van die speakers, eigenlijk hoor ik alleen de speakers die in mijn hoedenplank zitten. Als ik jouw was zou ik ze ergens in het dashboard monteren. (voor zover je het over een dashboard kan hebben)
Veel plezier met sleutelen en met je nieuwe eend
Groetjes Bart
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heb aub niet de illusie dat met nieuwe sloten je eend niet open te maken is met een andere sleutel, want dat is echt niet zo.Frank Deusjevoo schreef:- slot was kapot! Gerepareerd, een dwarsplaatje in het asje was verbogen, waar het slotje tegenaan loopt. Deze weer teruggebogen. Tzt komen er nieuwe slotjes in, het zijn de kosten niet (ik meende ongeveer 15 euro) en meteen weer wat goeds!
Wat voor stekker zoek je en hoeveel draad zit er nog aan de radio. Een Iso-stekker is namelijk nog overal aan te komen hoor. Als je een foto hebt van de achterkant van de radio, dan plaats die maar ff.Frank Deusjevoo schreef: - Begonnen met radio inbouwen, wil niet vlotten, radio gekregen maar zonder stekker en deze is ook niet meer te krijgen. Nu dus op zoek naar een leuke aanbieding, boxen heb ik nog van normale radio, lekker onder de stoeltjes! Verder wil ik het mooi afwerken en een zekeringenkastje bijplaatsen op het schutbord.
Succes met zoeken, maar mijn ervaring van het laatste jaar is dat tweedehands deuk en roestvrij plaatwerk erg moeilijk aan te komen is.[/quote]Frank Deusjevoo schreef:Verder ben ik op zoek naar andere deurtjes, vooral de achterdeuren van deze hebben aan de binnenkant gaatjes helaas.. Dus wie weet een beetje goedkope (redelijk) deukvrije en harde deuren?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het is al eens meer ter sprake gekomen, maar op deze manier klinkt het echt goed en hard zat.Bartje schreef:Hoi Frank,
Speakers onder je stoel wil ik je afraden, ik heb dat zelf ook gedaan, in nette kistjes en de kabeltjes mooi beschermd met een stuk slang van de juiste dikte, maar het valt echt tegen ik hoor geen fuck van die speakers, eigenlijk hoor ik alleen de speakers die in mijn hoedenplank zitten. Als ik jouw was zou ik ze ergens in het dashboard monteren. (voor zover je het over een dashboard kan hebben)
Veel plezier met sleutelen en met je nieuwe eend
Groetjes Bart
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Lage tonen kun je ver weg stoppen. Dus onder banken en in de achterbak.
Hoge tonen zijn echter richtingsgevoelig en kunnen dus het beste op de hoofd gericht staan.
Sluit maar eens een speaker aan en draai hem maar eens van je hoofd weg, dan hoor je het verschil wel.
Zang is vaak opgebouwd uit bijvoorbeeld hoge tonen.
Hoge tonen zijn echter richtingsgevoelig en kunnen dus het beste op de hoofd gericht staan.
Sluit maar eens een speaker aan en draai hem maar eens van je hoofd weg, dan hoor je het verschil wel.
Zang is vaak opgebouwd uit bijvoorbeeld hoge tonen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Punky schreef:
Groetjes Bart
Aha dat verklaart waarom het bij mij niet werkt, ik heb namelijk de tweeters en middenfrequentie speakers onder de stoelen zitten, en de bass speakers in de hoedenplank.Lage tonen kun je ver weg stoppen. Dus onder banken en in de achterbak.
Hoge tonen zijn echter richtingsgevoelig en kunnen dus het beste op de hoofd gericht staan.
Groetjes Bart