Hoe monteer ik dakflap? (of : handvat)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoe monteer ik dakflap? (of : handvat)
Zoals sommigen weten is laatst mijn mooi buitensluiter dakje weggewaait. Vervolgens is er een nieuw binnensluitend dak gemonteerd, waarbij dus het een en ander verbouwd moest worden (dakbeugel etc.)
Bij duckservice was toen de dakflap, of handvat; in iedergeval dat grijze ding met die 2 drukknoopjes erop, niet voorradig. Deze werd nagezonden en heb ik vandaag ontvangen. Nou verbaas ik mezelf erover dat ik er niet uitkom hoe ik deze moet monteren, want vanwaar zitten er 2 drukknoopjes op terwijl er maar een zo'n daarin passend knoopje op de beugel zit? Ik ben er wel achter dat die 2 schroefjes in de dakbalk erin moeten, maar verder kom ik er niet uit.
Kan iemand uitleggen hoe ik dat ding er op zet, misschien met een paar foto's? Waarschijnlijk is het dan logisch en eenvoudig, maar ik snap het systeempje dus ff niet. Alvast bedankt!
Robbert
Bij duckservice was toen de dakflap, of handvat; in iedergeval dat grijze ding met die 2 drukknoopjes erop, niet voorradig. Deze werd nagezonden en heb ik vandaag ontvangen. Nou verbaas ik mezelf erover dat ik er niet uitkom hoe ik deze moet monteren, want vanwaar zitten er 2 drukknoopjes op terwijl er maar een zo'n daarin passend knoopje op de beugel zit? Ik ben er wel achter dat die 2 schroefjes in de dakbalk erin moeten, maar verder kom ik er niet uit.
Kan iemand uitleggen hoe ik dat ding er op zet, misschien met een paar foto's? Waarschijnlijk is het dan logisch en eenvoudig, maar ik snap het systeempje dus ff niet. Alvast bedankt!
Robbert
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
Robert,
het lange deel moet aan de voorkant.
(je kijkt dan tegen de binnenkant van een drukknoop aan)
Het kort deel hangt naar je toe en die maak je vast op je beugel als je je dak sluit.
(daar zie je dus de gladde kant van de drukknoop)
Hoop dat je er wat mee kunt!
het lange deel moet aan de voorkant.
(je kijkt dan tegen de binnenkant van een drukknoop aan)
Het kort deel hangt naar je toe en die maak je vast op je beugel als je je dak sluit.
(daar zie je dus de gladde kant van de drukknoop)
Hoop dat je er wat mee kunt!
Malle Babbe
Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
-
- Veelvuldig poster
Hebben vandaag zo heerlijk open gereden, dat ik je dit niet wil onthouden. Ff beneden wat foto'tjes gemaakt dus. Hoop dat je er wat aan hebt.
(ik heb ze nog in veel betere kwaliteit, maar dat is te groot voor hier. laat maar weten als ik ze moet mailen).
(ik heb ze nog in veel betere kwaliteit, maar dat is te groot voor hier. laat maar weten als ik ze moet mailen).
Laatst gewijzigd door OnsEendje2 op zo 11 jun, 2006 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heel erg bedankt!!
Aan de reactie van Malle Babbe had ik ook al wat, ( ook bedankt!!), maar nu is het helemaal duidelijk, duidelijkere foto's kunnen niet!
Helaas is bij mij net een van de 2 busjes met schroefdraad in het midden van de dakbalk losgeraakt.. zal de schroefjes wel te vast hebben gedraaid.
( en dat overkomt me dan bij een geen gezeik dak ) met eentje kan het vast ook wel.
Aan de reactie van Malle Babbe had ik ook al wat, ( ook bedankt!!), maar nu is het helemaal duidelijk, duidelijkere foto's kunnen niet!
Helaas is bij mij net een van de 2 busjes met schroefdraad in het midden van de dakbalk losgeraakt.. zal de schroefjes wel te vast hebben gedraaid.
( en dat overkomt me dan bij een geen gezeik dak ) met eentje kan het vast ook wel.
Foto's
Foto's
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heerijk, ... zo'n dakflap! Maar ik zie aan de foto's dat het doormidden gaan van die dingen niet ongebruikelijk is?? Bij mij is er eentje al volledig gescheurd ....
Wat kost nou zo'n nieuwe dakflap?? (mooi woord trouwens! )
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Regelmatige poster
Rens schreef:Heerijk, ... zo'n dakflap! Maar ik zie aan de foto's dat het doormidden gaan van die dingen niet ongebruikelijk is?? Bij mij is er eentje al volledig gescheurd ....
Der Franzose verkoopt ze in het leer, ook de riempjes voor achter als je het dak helemaal oprolt.
Een keer kopen, en nooit meer kapot....
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nieuwe dakflap kost 8 euro. Kun je makkelijk op laten sturen komt 1.35 overheen. Heb ik ook gedaan. Zo'n flap is niet strikt noodzakelijk, maar zo ben je er iig verzekerd van dat je dak niet naar achterwaait als je dak halfopen uit het frame zou schieten.
Foto's
Foto's