zwakke koplamp dyane

Gesloten
hero
Beginner
Beginner

zwakke koplamp dyane

Bericht door hero » di 13 jun, 2006 09:44

De rechterkoplamp van mij Dyane schijnt zowel bij vol als dimlicht heel erg zwak. De linkerkoplamp doet het wel goed en beide kleine lampjes ook. De lamp van de rechterkoplamp is niet kapot. Hoe kan ik dit oplossen?

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » di 13 jun, 2006 10:06

Klinkt mij als massa aansluiting, even de aansluitingen nalopen en schoonmaken moet een hoop kunnen veranderen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » di 13 jun, 2006 10:09

De massa aansluiting van je dimlicht is niet goed. Kwestie van even al je contacten en stekkers die er iets mee te maken hebben goed schoonmaken. Hij "trekt" nu ergens anders zijn massa vandaan (wellicht over het stadslicht) aangezien deze massa slecht is fungeert dat als een weerstand en brand je dimlicht zwakker.

Voor de gein maar eens voelen aan de connectorbos onder de kap, die zal wel warm worden als je lamp een tijdje brand. Zaak is om denk ik in ieder geval al je stekkers en verbindingen eens na te lopen en schoon te maken. Dit zijn ook vaak oorzaken van brand e.d.

Dus kort samengevat, even stekkertjes los, opschuren met een fijn schuurpapiertje en bijv. inspuiten met contactspray, WD 40 of zoiets om ze enigszins weer tegen corrosie te beschermen.

Succes
Beter een eend dan geen eend

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » do 15 jun, 2006 12:34

je refelector wel in orde.....?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

hero
Beginner
Beginner

Bericht door hero » vr 16 jun, 2006 14:35

Eerst een andere lamp er in gezet. Toen de stekkertjes schoon gemaakt. Geen succes. Op een helder moment beide koplampen verwisseld, met als resultaat een rechterkoplamp die zwak brandde. Op naar de Halfords voor een goede koplamp. Nu kan de auto weer door de apk.
Bedankt voor de reactie
Groeten van hero

Gesloten