Afstellen ontsteking
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Afstellen ontsteking
Ben bezig mijn onsteking juist aftestellen.
Dus ventilator enzo gedemonteerd, boortje in gaatje in vliegwiel gezet. Doosje is ook open geschroevd, controlelampje aangesloten. Vervolgens moet ik het huisje wanneer ik de 2 bouten verwijderd naar links en recht kunnen kantelen totdat het lampje aanspringt. Echter is dit bij mij niet mogelijk, het huisje blijft muurvast zitten. Zit heel veel troep enzo omheen. Is dit een bekend probleem of ben ik nog iets vergeten??
Dus ventilator enzo gedemonteerd, boortje in gaatje in vliegwiel gezet. Doosje is ook open geschroevd, controlelampje aangesloten. Vervolgens moet ik het huisje wanneer ik de 2 bouten verwijderd naar links en recht kunnen kantelen totdat het lampje aanspringt. Echter is dit bij mij niet mogelijk, het huisje blijft muurvast zitten. Zit heel veel troep enzo omheen. Is dit een bekend probleem of ben ik nog iets vergeten??
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mijn motorblok is daar een olie bende. Heb met de hamer het erafgeslagen was eerst te voorzichtig. Nu ff beetje alles schoonmaken de koelribben van de oliekoeler waren ook dichtgeslipt. Contactpunten blijken ver heen te zijn de bovenste is een kratertje ipv een puntje. Nu maar hopen als morgen de nieuwe erin zitten en nieuwe condensator dat het pingelen en nadieselen verholpen is.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Als het huisje zo vast zit, is het geruime tijd niet gedemonteerd geweest. Dit betekend, dat de contactpunt geruime tijd niet zijn vervangen.
Waarom zou je dan de voorontsteking gaan afstellen ??????????
Zet er eerst even nieuwe punten in , maak het geheel schoon , stel de punten af en daarna de voorontsteking.
Daffy
Waarom zou je dan de voorontsteking gaan afstellen ??????????
Zet er eerst even nieuwe punten in , maak het geheel schoon , stel de punten af en daarna de voorontsteking.
Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op vr 16 jun, 2006 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik ga er ook nieuwe inzetten. En daarna afstellen natuurlijk.Daffy schreef:Als het huisje zo vast zit, is het geruime tijd niet gedemonteerd geweest. Dit betekend, dat de contactpunt geruime tijd niet zijn vervangen.
Waarom zou je dan de voorontsteking gaan afstellen ??????????
Zet er eerst even nieuwe punten in , maak het geheel schoon , stel de punten af en daarna de voorontsteking.
Daffy
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
als die keering lek is heb je een redelijk probleem als je dat namelijk wil oplossen moet er een nieuwe nokkenas in, het is namelijk een zo gehten labirint keeringPunky schreef:Is je keerring dat niet lek?
Anders zou je die ook kunnen vervangen. Wel een K. klusje.
maar als die daar een beetje lekt is niet heel erg toch, als je je punten maar schoonhoud en/of je 123 die zou ik afkitten op de naden met vloeibare pakking, anders loopt er olie in je 123 en dan gaat het ooit een keer mis, toen mijn eerste 123 er mee op hield kwam er een bakje olie uit gelopen!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Het is opzich allemaal gelukt voor een beginneling. De nieuwe contactpunten en condensator zitten erin. Contactpunten zijn netjes gesteld op 0,4mm en 2x gecontroleerd. Ook het ontstekingstijdstip is gecontroleerd met een controle lampje en boortje in gaatje van vliegwiel . Het lampje brand op het juiste moment
Dus alles weer gedemonteerd en starten en rijden. Nu eerste ritje was geen succes want de ventilator was er af gelopen dus draaide de dynamo niet en werd de motor warm. Dit was spoedig opgelost.
Opzich rijd de eend goed alleen het nadieselen is gebleven wel klinkt de motor wat anders dan voorheen.
Kan ik nog iets niet goed gedaan hebben waardoor het nadieselen nog niet weg is of zal het eerder aan verkoling van de cilinder liggen??
Dus alles weer gedemonteerd en starten en rijden. Nu eerste ritje was geen succes want de ventilator was er af gelopen dus draaide de dynamo niet en werd de motor warm. Dit was spoedig opgelost.
Opzich rijd de eend goed alleen het nadieselen is gebleven wel klinkt de motor wat anders dan voorheen.
Kan ik nog iets niet goed gedaan hebben waardoor het nadieselen nog niet weg is of zal het eerder aan verkoling van de cilinder liggen??
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Altijd 98, Heb vandaag een langere proefrit gemaakt (naar mijn werk) De eend heeft wel meer vermogen maar dieselt dus nog steeds na bij stationair schud de auto af en toe ..... dat schudden deed de auto niet voordat ik de puntjes had vervangenCitRoel schreef:Welke benzine heb je getankt?
Of zou ik ook de kleppen moeten stellen?
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
Hmmm 98 moet goed zijn... kleppenstellen is altijd goed.
Wat voor 'n bougies heb je erin? Zouden deze de verkeerde waarde kunnen hebben? Ik noem maar iets, ik weet niet of het er aan zou kunnen liggen. Welke kleur hebben ze trouwens?
Wat voor 'n bougies heb je erin? Zouden deze de verkeerde waarde kunnen hebben? Ik noem maar iets, ik weet niet of het er aan zou kunnen liggen. Welke kleur hebben ze trouwens?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Zo te lezen heeft je eendje een lange tijd geen onderhoud gehad
Als dat zo is zeker kleppen stellen en eigenlijk het hele onderhoudsplan doen (nieuwe bougies, olie + filter, misschien nieuwe bougiekabels).
Carburateur schoonmaken?
Heb je met de puntjes ook de condensator vervangen?
Ben wel benieuwd wat het nu eigenlijk is
Succes
Ruben
Als dat zo is zeker kleppen stellen en eigenlijk het hele onderhoudsplan doen (nieuwe bougies, olie + filter, misschien nieuwe bougiekabels).
Carburateur schoonmaken?
Heb je met de puntjes ook de condensator vervangen?
Ben wel benieuwd wat het nu eigenlijk is
Succes
Ruben
Nog zoekend naar een leuke rij eend.....