Achterklep laat zich niet afsluiten met sleutel.

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Tan Jel
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 27 apr, 2003 17:54
Locatie: Laarne/Belgie

Achterklep laat zich niet afsluiten met sleutel.

Bericht door Tan Jel » zo 18 jun, 2006 18:37

Of ik nu met mijn sleuteltje het slot van de acherklep sluit of niet, de hendel van de achterklep kan altijd geopend worden. Ik dacht dat de hendel loos moest draaien eenmaal gesloten met sleutel, net zoals de hendels van de voordeuren. Dit is een onveilige situatie voor mogelijke diefstal.

Wat is er loos aan dit slot?

groet,
Daniel

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 18 jun, 2006 19:59

Even uitelkaar halen en schoonmaken.
Je zal zien, doet wonderen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: za 7 mei, 2005 17:37
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door berend jan » zo 18 jun, 2006 20:34

dicht doen ???

waarom tegen diefstal is even een harde ruk al voldoende..

gewoon geen glimende dingen in je eend werkt het beste
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 18 jun, 2006 20:45

inderdaad dicht doen? woohahaha, grapje. Maar ff serieus, demonteren en schoonmaken en beetje kopervet of zo (misschien weet iemand vet wat speciaal hier voor gebruikt wordt). Waarschijnlijk blijft binnendeel "plakken" aan het buitendeel en daardoor gaat ie niet op slot.

Of het cilindertje is kaduuk, kun je ook nieuw krijgen, d8 iets van 9 euro voor 3 stuks (kun je ook meteen de deuren aanpakken) met sleutels.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 18 jun, 2006 20:50

graffietpoeder..
Geen olie of vet gebruiken --> Houdt stof en viezigheid vast --> slot weer niet af te sluiten
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 18 jun, 2006 21:03

Ik had het laatst ook, helemaal schoongemaakt, alleen nog steeds hetzelfde probleem. Toen nog eens uit elkaar gehaald, en een werkend slot ook. Naast elkaar gelegd en het probleem was simpel: in het steekasje zit een pinnetje met een plaatje eraan vast. Dit was verbogen. Toen met een tang weer naar elkaar toe gebogen, en sindsdien alles weer perfekt!

Tzt komen er nog nieuwe slotjes in (die cilindertjes dus).. voor dat geld ga ik niet lopen rotzooien. Bovendien is de bijrijderskant met elke beetje passende sleutel heel simpel open te krijgen ;)..

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 18 jun, 2006 21:53

zeker geen vet gebruiken

uit elkaar halen, in een bakje doen, met benzine of brake cleaner schoonmaken, want de vorige eigenaar kan er wel vet in gedaan hebben ofzo, en dan weer in elkaar zetten en beetje grafiet poeder erin, works as a dream.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 23 jun, 2006 00:40

Grafietpoeder? Ik heb grafietsmeer, en helaas heb ik daar zo'n beetje de hele eend mee ingesmeerd :oops:
Kan dat kwaad?
BTW Frank, ik heb zelf ervaren dat niet alleen de bijrijderskant met elke beetje passende sleutel open te krijgen is. Alle sloten kan k openkrijgen met een sleutel van n andere eend :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 23 jun, 2006 13:35

Dan zou ik de sloten vervangen. Bij nieuwe sloten moet dat niet kunnen, alhoewel de auto toch zo open te krijgen is.

Tis wel makkelijk: hoef ik niet de sleutels te pakken maar kan ik de eend meteen al in :D. Handig, als je ze kwijt bent. Auto staat ook meteen aan als je de draden onder het contactslot met elkaar verbind. Het enige wat nog tegenwerkt is het stuurslot. Is dat makkelijk te forceren?

Ik heb trouwens geen ervaring met grafietsmeer. Mocht het niet lekker lopen, heel makkelijk alles even demonteren en in de wasbenzine, is t zo weer schoon!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 23 jun, 2006 16:21

Dit was nadat de sloten vervangen waren, daarvoor kreeg je ze nooit open, omdat je niks meer in 't slot kreeg :P

stuurslot is makkelijk te forceren, want dit is bij mijn eend gebeurt bij de vorige eigenaar. Wel door leken, ze hadden na 100 km de motor in de soep gedraaid...

En ik zie wel hoe het afloop met grafietsmeer. Maar ik ga geen ruitenwissermotordingens in de wasbenzine flikkeren, denk dattie daar niet helemaal goed meer van loop :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie