lek in het Remsysteem.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

lek in het Remsysteem.

Bericht door Ramon » za 1 nov, 2003 10:22

ik denk toch dat er ergens in mijn systeem een lek zit, alleen kan ik niet vinden waar. is er iemand die mij precies kan vertellen hoe je dit stap voor stap chekt, zodat ik kan zien of het in mijn hoofdremcilinder, trommels achter of enz. zit.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 605
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: lek in het Remsysteem.

Bericht door Handjes » za 1 nov, 2003 10:37

Zakt het niveau in je reservoir? Remt je Eend net zo goed als andere Eenden? Wanneer zijn remcilinders achter vervangen? Hoofdremcilinder wil wel eens kapot gaan: bij stevige lekkage zie je het dan bij je rempedaal naar binnen sijpelen.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 1 nov, 2003 11:42

heb alles bekeken en het is vrij vettig rond om de ingang cilinder dus ik denk dat we de hoofdremcilinder maar eens gaan vervangen heeft er iemand een nauwkeurige beschrijving hoe dat moet???????

Gast

Bericht door Gast » za 1 nov, 2003 11:58

Ramon2cv schreef:heb alles bekeken en het is vrij vettig rond om de ingang cilinder dus ik denk dat we de hoofdremcilinder maar eens gaan vervangen heeft er iemand een nauwkeurige beschrijving hoe dat moet???????
Wat bedoel je met 'ingang' eigenlijk? Onderkant van reservoir? Of bij je rempedaal?

Vervangen is een vrij rechtoe rechtaan klus. Het is alleen een smeerzooi... Dus wellicht eerst hele systeem aftappen. Met juiste gereedschap (nippelsleutel) lukt het wel. Gebruik nieuwe LHM-pakkingen in het nieuwe reservoir.

Even kort uit de Haynes (handig als je wilt sleutelen):
- verwijder accukabels en accubak
- haal alle vloeistof uit hrc (aftappen met slangetje bij klauw voor)
- haal met goed gereedschap de leidingen los van hrc
- haal reservoir van hrc, let op evt. pakking
- maak de bouten los
- maak de bedrading en gas- en koppelingskabel los bij pedalen
- trek hrc+pedaal naar binnen
- scheid hrc van pedaal (drukstang)
- bij monteren moet je er op letten dat je de scharnierpen zo aan brengt dat de kop van de bout zich aan de kant van het koppelingspedaal bevindt. keer de platte kant van de drukpen naar dezelfde kant.
- gebruik nieuwe pakkingen
- ontlucht complete remsysteem

Gesloten