Benzinemeter geeft 3/4de aan.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2003 19:53
De mijne doet 't weer! Nog een vraag aan dit geacht forum. Mijn moeder rijd ook in een 2cv. Nou heeft die altijd al de eigenaardigheid gehad dat als je de tank vol gooit de benzinemeter maar max 3/4 aangeeft. Mijn vraag is: kun je de benzinemeter zo afstellen dat ie weer gewoon vol aangeeft als de tank vol is? Is het verbuigen van de drijver in de tank een optie?
Groetjes,
Eric.
Groetjes,
Eric.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Om te kunnen zien of je wijzer wel helemaal uit KAN slaan, zou je de draad die naar je tank loopt kunnen lostrekken daar waar hij bij je linkerachterruitje richting tank gaat. Hier zitten ergens 2 connectoren die je uit elkaar kan trekken. Als je nu het uiteinde dat dus vanaf je dashboard komt tegen massa (=koets) houdt zou de wijzer moeten uitslaan.desmodummy schreef:De mijne doet 't weer! Nog een vraag aan dit geacht forum. Mijn moeder rijd ook in een 2cv. Nou heeft die altijd al de eigenaardigheid gehad dat als je de tank vol gooit de benzinemeter maar max 3/4 aangeeft. Mijn vraag is: kun je de benzinemeter zo afstellen dat ie weer gewoon vol aangeeft als de tank vol is? Is het verbuigen van de drijver in de tank een optie?
Groetjes,
Eric.
Hopelijk is deze vage beschrijving duidelijk genoeg, anders hoor ik het wel
Marcel
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2003 19:53
Lelijke eend, deze 2cv is in ons bezit gekomen toen die 8 maanden jong was. En zelfs toen gaf de benzinemeter al nooit meer aan dan 3/4.
Ik denk daarom dat het niet aan een slechte massa door corrosie zal liggen (wat bij mijn eigen 2cv overigens wel zo was).
Duintje, bedankt en ik snap wat je bedoeld. Als ik jouw tip uitvoer en de draad rechtsreeks naar massa leg, zijn er twee mogelijkheden:
1. De meter geeft maximaal aan. Dit zou dan betekenen dat de benzinemeter ok is en dat de opnemer in de tank niet goed is. Is hier dan wat aan te doen of moet de opnemer dan vervangen worden?
2. De meter geeft ook dan 3/4 aan. Dit zou betekenen dat de benzine meter zelf niet goed is. Moet dan de benzine meter vervangen worden (als dat al mogelijk is zonder het hele dashboard te vervangen) of valt er ergens nog wat af te stellen?
Het is een Club uit '86.
Groeten.
Ik denk daarom dat het niet aan een slechte massa door corrosie zal liggen (wat bij mijn eigen 2cv overigens wel zo was).
Duintje, bedankt en ik snap wat je bedoeld. Als ik jouw tip uitvoer en de draad rechtsreeks naar massa leg, zijn er twee mogelijkheden:
1. De meter geeft maximaal aan. Dit zou dan betekenen dat de benzinemeter ok is en dat de opnemer in de tank niet goed is. Is hier dan wat aan te doen of moet de opnemer dan vervangen worden?
2. De meter geeft ook dan 3/4 aan. Dit zou betekenen dat de benzine meter zelf niet goed is. Moet dan de benzine meter vervangen worden (als dat al mogelijk is zonder het hele dashboard te vervangen) of valt er ergens nog wat af te stellen?
Het is een Club uit '86.
Groeten.
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
In dat geval zal er iets zijn met je vlotter vermoed ik. In ieder geval moet dan je tank er onderuit, dus dan zie het het ook gelijk als er iets anders aan de hand zou zijn...desmodummy schreef: Duintje, bedankt en ik snap wat je bedoeld. Als ik jouw tip uitvoer en de draad rechtsreeks naar massa leg, zijn er twee mogelijkheden:
1. De meter geeft maximaal aan. Dit zou dan betekenen dat de benzinemeter ok is en dat de opnemer in de tank niet goed is. Is hier dan wat aan te doen of moet de opnemer dan vervangen worden?
Niet dat ik weet.desmodummy schreef:2. De meter geeft ook dan 3/4 aan. Dit zou betekenen dat de benzine meter zelf niet goed is. Moet dan de benzine meter vervangen worden (als dat al mogelijk is zonder het hele dashboard te vervangen) of valt er ergens nog wat af te stellen?
Maar ik vermoed dat het iets met je vlotter is (die kunnen nog wel eens lek raken en dan gedeeltelijk vol lopen met benzine).
Je kunt ook je kmstand bijhouden en uitrekenen om de hoeveel km je moet tanken.
Succes, Marcel
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Rocco, het moet kunnen. Gewoon een splintervrij einf hout in je vulopening steken tot op de bodem van je tank. Zorg er voor dat de stok lang genoeg is en dat er geen vuil mee naar binnen komt. Ik weet niet of het mogelijk is om je tank om te bouwen tot het systeem van vroeger, waar zo'n stok echt in hoort.
Afblijven.