Gat in de bak?

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » do 6 jul, 2006 11:48

Lekker gieren zeker door de versnellingen, thomas? En top zal wel niet hoog zijn, maar je kunt wel in zn 2 met piepende banden wegrijden? :p

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 6 jul, 2006 14:30

Mijn oom wist t wel, hij zegtdat t is voor mensen die onderweg nodig moeten wateren. Lijkt mij een logische verklaring.
HAHA! Dit is nog de meest originele verklaring. ..........

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 6 jul, 2006 15:28

Gezien de plaats lijkt het mij een evt optie voor een achteruitrijschakelaar

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 6 jul, 2006 15:50

die optie is toch nooit een optie geweest?

Ik heb nog nooit een eend gezien die een orgineel achteruitrij licht schakel mechnisme schakelgedoe ding had (denk ik aan het zelfde montage geval als een mistachterlicht wat wel een echte optie was volgens mij)

Wel diverse zelfbouw achterrij licht schakelaar oplossingen gezien, en volgens mij geen 1 op die plek. Eerder of op de schakelpook (raar stangetje met een remlichtschakelaartje erop) of ergens een mechanisme achterop de bak.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 6 jul, 2006 18:04

Spookeend schreef:die optie is toch nooit een optie geweest?

Ik heb nog nooit een eend gezien die een orgineel achteruitrij licht schakel mechnisme schakelgedoe ding had (denk ik aan het zelfde montage geval als een mistachterlicht wat wel een echte optie was volgens mij)

Wel diverse zelfbouw achterrij licht schakelaar oplossingen gezien, en volgens mij geen 1 op die plek. Eerder of op de schakelpook (raar stangetje met een remlichtschakelaartje erop) of ergens een mechanisme achterop de bak.

Greatnix Spookeend
Waarom zou een mistachterlicht een verbinding moeten hebben met de versnellingsbak dan?? Een achteruitrijlicht lijkt me dan nog iets logischer ???

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 6 jul, 2006 18:44

Hahahaha, ok ff ter verduidlijking.

het mistachterlicht zit op zo'n beugeltje, is zon "op" monteer lamp, die heb je in het rood en in het wit, zelfs ook in het geel.

Volgens mij zijn eenden wel (optioneel) met zo'n opbouw (onderbouw) mistachterlicht afgeleverd aan de klant, maar volgens mij niet met achteruitrijlicht. Vandaar dat ik twijfel of dat gat in bak voor het achteruitrijlicht schakelaartje is.

Is het zo wat duidelijker?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 6 jul, 2006 18:50

duitse eenden moesten verplicht een achteruitrijlamp hebben.

Deze eenden hebben op de versnellingsbak een andere achterplaat. Op deze plaat zitten meen ik 2 connectors waar je de lamp op aan kunt sluiten.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 6 jul, 2006 18:58

Wij hebben nog een Duitse bak mét achteruitrij schakelaar (zou van het weekend ff een foto maken) en die zit niet op die plek. Is het niet iets waar in een andere A-type iets vast zit? Ami? Méhari?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 6 jul, 2006 20:42

Ami zeker niet, mehari zou ik niet weten
Ami 8 break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 6 jul, 2006 21:03

ik heb net 5 versnellingsbakken bekeken, 2cv6, acadiane en ak400 bakken, hebben allemaal dat gat, met schroefdraad...

wellicht iets uit het tijdperk dat de vogels nog achteruit vlogen, heeft nu geen functie meer, maar ooit vroeger wel. kijk maar eens naar je achterpaneel, bij de achterlichten, als je de achterklep opendoet: daar zitten nog twee beugelachtige dingetjes, dezelfde die je voor hebt zitten bij het dak welke je gebruikt als je een buitensluiter hebt. komt nog uit de tijd dat er geen achterklep was van staal maar van dakstof.

en er zullen best nog wel meer oerdingen inzitten die niet meer gebruikt worden, maar een mal veranderen was waarschijnlijk duurder dan gewoon steeds hetzelfde maken ook al is het ontwerp wat veranderd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 6 jul, 2006 21:16

:roll: dit lijkt me tot nu toe echt de beste verklaring.
Wat ik me afvroeg is dat gat open zodat er vuil o.i.d. in de bak kan komen ??
als dat niet zo is lijkt het me geen probleem je kunt er dan altijd voor de "mooi"een korte bout indraaien.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 6 jul, 2006 23:19

Tom Duckpower schreef:duitse eenden moesten verplicht een achteruitrijlamp hebben.

Deze eenden hebben op de versnellingsbak een andere achterplaat. Op deze plaat zitten meen ik 2 connectors waar je de lamp op aan kunt sluiten.
is dat nog bouwjaar afhankelijk? ik heb 1 duitse eend gesloopt (geen eer meer aan te behalen, geloof me) maar daar ben ik op de bak niets anders tegen gekomen. Ook zat er geen achteruit rij licht achterop.

Die eend was uit 1986, nl kenteken ook, was een vreemd verhaal eend, maar wel een duitser.

Als het nou waar is, dat het vroeger ergens voor was, dan wil ik nog wel weten waarvoor dan, net als die clips onder de achterklep voor het doorlopende linnendakje.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 7 jul, 2006 01:09

Jamaar kijk es ff... een getapt gat komt niet uit een mal dendeten, die moet je nog tappen toch?

Dús, ff logisch doorgeredeneerd, ze tappen nog steeds een gat voor iets wat ze gebruikten toen de vogels nog achteruit vlogen, lijkt me nogal onnodig toch? Maarja, Fransen he...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 7 jul, 2006 08:28

het gieten van componenten van de bak gebeurde denk ik geautomatiseerd. Ik denk dat de assemblage ook geautomatiseerd ging, dus ook het boren, tappen, plaastsen enz enz van alles. Dat ze dan wel een geautmatiseerd plaatsen van een onderdeel verwijderen halverwege de lijn, tja, als het niet meer nodig is........ Maar kan goed zijn dat ze eerder in de assemblage lijn, daar waar de gaten geboord en getapt werden niets hebben aangepast, omdat dat niet nodig was of te veel werk.

Blijft raar, en ik wil nog steeds wel weten waar het dan voor diende, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 7 jul, 2006 10:15

Dat van die vogels en achteruit vliegen klinkt inderdaad het meest logisch. Alleen is het een open verbinding naar de binnenkant van de bak? In dat geval is een bout erin draaien niet overbodig! Aangezien ik heb gezien wat voor troep er uit een bak komen ..... :roll:

Plaats reactie